Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباسعلی رضایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع شعب اخذ رای، ۲۷۸ شعبه برای مناطق شهری و ۳۵۶ شعبه نیز برای مناطق روستایی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: با هدف حفظ سلامتی مردم، شمار شعب و همچنین تعداد صندوق های اخذ رای در این دوره از انتخابات در مقایسه با دوره گذشته افزایش یافته است و مردم می‌توانند ضمن رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، با مراجعه به شعب از پیش تعیین شده نسبت به رای دادن در روز انتخابات اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از تایید صلاحیت نهایی ۲۶۰ نامزد انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در حوزه انتخابیه ساری ساری خبر داد و گفت که از این تعداد، ۲۰۰ داوطلب در حوزه انتخابیه شهر ساری، ۱۵ داوطلب در شهر آکند، ۱۲ داوطلب در شهر کیاسر، ۱۱ نفر در شهر پایین هولار، ۱۲ نفر در فرح‌آباد و ۱۰ داوطلب نیز در شهر فریم از توابع حوزه انتخابیه شهرستان ساری تایید صلاحیت نهایی شدند.

حوزه انتخابیه شهرستان ساری شامل ۶ شهر ساری، آکند، کیاسر، پایین هولار، فرح‌آباد و فریم است.

فرماندار ساری افزود: با توجه به اینکه تعداد اعضای شورای اسلامی شهر ساری ۹ نفر است، رای دهندگان در روز رای گیری حداکثر می‌توانند اسامی ۹ داوطلب را در تعرفه برگ رای بنویسند.

رضایی گفت که اعضای هیات اجرایی شهرستان مستقر در ساری در راستای اجرای ماده ۵۴ قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور از تاریخ انتشار اسامی داوطلبان تایید صلاحیت شده تا ۲ روز پس از اعلام نتایح اخذ رای، آماده دریافت شکایت انتخاباتی هستند و تنها شکایاتی قابل رسیدگی است که به استناد تبصره یک ذیل ماده ۷۰ آیین نامه اجرایی، مشخصات شاکی یا شاکیان شامل نام، نام خانوادگی، نام پدر، نشانی محل کار یا سکونت را داشته باشد.

رییس مرکز حوزه انتخابیه شهرستان ساری با بیان اینکه ۳۴۲ نفر در ۶ شهر مرکز استان جهت حضور در انتخابات شورای اسلامی شهر ثبت‌نام اولیه کرده بودند، گفت: از این تعداد ۱۵ نفر انصراف دادند و از ۳۲۷ داوطلب باقی مانده که ۲۶۴ نفر صلاحیتشان مورد تایید هیات نظارت استان قرار گرفت و ۶۳ نفر نیز رد صلاحیت شده بودند. ‎

رضایی با اشاره به اینکه از ۲۶۶ داوطلب اولیه جهت حضور در انتخابات شورای اسلامی شهر ساری نیز ۱۱ نفر انصراف داده بودند، گفت که از ۲۵۵ داوطلب باقی مانده، صلاحیت ۲۰۰ داوطلب تایید نهایی شد.

وی برگزاری انتخاباتی سالم، رقابتی و باشکوه با حفظ امانتداری آرای مردم را از رویکردهای اصلی نظام ذکرکرد و با بیان اینکه بی‌شک از تمام ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای تحقق این مهم به شکل مطلوب استفاده می‌شود، اظهار داشـت: مردم با مشارکت همه جانبه در پای صندوق‌های اخذ رای، حماسه‌ای بی‌بدیل در تاریخ پرافختار ایران اسلامی خلق خواهند کرد.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری جمعه ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ انتخابات میان دوره ای مجلس پنجم خبرگان رهبری ساری ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر ایرنا مشارکت انتخاباتی مازندران انتخابات ریاست جمهوری تبلیغات انتخاباتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ساری انتخابات ۱۴۰۰ ساری ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر ایرنا مشارکت انتخاباتی مازندران انتخابات ریاست جمهوری تبلیغات انتخاباتی حوزه انتخابیه شهر شورای اسلامی شهر شهر ساری اخذ رای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۴۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی ذوالنوری از ترکیب مجلس دوازدهم

آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری مهمترین برنامه مجلس دوازدهم را معیشت مردم و وضعیت اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: تولید و تثبیت نرخ ارز، مسکن، خودرو، فساد اداری، اجتماعی و بانکی از جمله موضوعاتی است که در حوزه حل مشکلات اقتصادی کشور باید مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین رسیدگی به وضعیت فرهنگی کشور و فضای مجازی را از دیگر برنامه‌های مجلس دوازدهم برشمرد و افزود: در ساماندهی این دو حوزه، دولت و مجلس باید تلاش کنند تا هم بدون محدودیت‌های دست و پا گیر، فضای درستی ایجاد و دسترسی‌های لازم برای کسب و کار فراهم شود و هم آسیب‌های ناشی از آن کاسته شود.

ذوالنوری درباره آرایش سیاسی مجلس آینده، گفت: به طور معمول در مجلس دو فراکسیون سیاسی داریم، اما با توجه به تنوعی که میان نیرو‌های انقلاب شکل گرفت، پیش بینی می‌شود سه فراکسیون در مجلس آینده تشکیل شود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیدا‌های حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران ۱ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود از بین نامزد‌ها تعداد ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

آخرین جلسه مجلس یازدهم ۲ خرداد تشکیل و مراسم افتتاحیه مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم، ۷ خرداد ماه با حضور مسئولان کشوری و لشکری و با پیام مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • پیش‌بینی ۲۳۰ شعبه أخذ رأی در مرحله دوم انتخابات گنبدکاووس
  • اسلامی: ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات مجلس فعال است
  • ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات مجلس فعال است
  • پیش‌بینی ذوالنوری از ترکیب مجلس دوازدهم
  • ۱۱۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است / استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • انتخابات مرحله دوم گنبد در ۲۳۰ شعبه برگزار می شود
  • ۱۱۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است | استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات در بیرجند، درمیان و خوسف
  • پیش‌بینی۲۸۷ شعبه أخذ رأی برای دور دوم انتخابات خراسان جنوبی