Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@11:20:28 GMT

کاروان شادی دهه کرامت در همه مناطق تهران حرکت می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۵۰۳۸

کاروان شادی دهه کرامت در همه مناطق تهران حرکت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس، از ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها تا تولد امام رضا علیه السلام در تقویم کشورمان به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است. این ایام فرخنده و مبارک برای مردم ایران که میزبان فرزندان امام موسی کاظم در دو شهر قم و مشهد هستند از اهمیتی دوچندان برخوردار بوده و همه ساله به این مناسبت مراسمات متعدد جشن و شادی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهنگسرای امید با مشارکت آستان قدس رضوی و شرکت حمل و نقل ریلی نورالرضا در این مناسبت بزرگ، جشن متفاوتی را در سرتاسر شهر تهران برگزار می‌کنند. از آنجا که شیوع ویروس کرونا محدودیت‌های فراوانی را برای برگزاری مراسمات مذهبی و تجمعات به همراه داشته است، این ایام فرخنده با برپایی کاروان شادی و برگزاری جشن‌های خیابانی گرامی داشته می‌شود.

ویژه برنامه «فرهنگسرای سیار زیارت» مراسمی برای استقبال از ایام دهه کرامت و جاری کردن روحیه شادی و نشاط در شهر تهران است که از 22 خرداد همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه، خواهر بزرگوار امام رضا آغاز شده و تا اول تیرماه در روز ولادت امام هشتم ادامه خواهد داشت. این کاروان سیار به مناطق 22 گانه تهران رفته و با برگزاری مراسمات مداحی و تواشیح به جشن و شادی می‌پردازد.

از جمله برنامه‌های مهم این کاروان می‌توان به نقاره‌زنی توسط خادمان حرم امام رضا، توزیع متبرکات آستان قدس رضوی در بین مردم، نورافشانی، قرائت زیارت خاص حضرت معصومه و امام رضا راس ساعت 20 و ... اشاره کرد.

براساس این گزارش برنامه حرکت کاروان شادی «فرهنگسرای سیار زیارت» هر شب از ساعت 19:30 تا 20:30 در میدان‌های مهم شهر تهران از جمله میدان انقلاب، میدان آزادی، میدان هفت تیر، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی، میدان ولی عصر، میدان بهارستان، دریاچه چیتگر، میدان راه‌آهن و ... خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تهران کرامت شادی زیارت امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۵۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت به یک اقدام روتین تبدیل نشود

آیت الله محسن اراکی، ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت، اظهار کرد: پیش از امام رضا(ع) مذهب تشیع در انزوا قرار داشت.
وی با اشاره به اینکه در آثار شعرا و هنرمندان می‌توان به این موضوع یقین پیدا کرد، مطرح کرد: این موارد موضوعاتی است که هنوز به درستی در تاریخ تحقیق نشده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تبیین این نکات موجب می‌شود مردم قدر وضعیت امروز تشیع را بدانند، عنوان کرد: عشق مردم به اهل بیت(ع) عجیب‌ترین پدیده اجتماعی در دنیا است.

وی با اشاره به اینکه نقش اولاد امام کاظم(ع) در انتشار این عشق و جوشش بی‌نظیر بوده است، خاطرنشان کرد: اقداماتی که دهه کرامت انجام می‌شود به معنای ترویج و تقویت این عشق و جوشش است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه این عشق و شور باید به جریان اجتماعی تبدیل شود، تصریح کرد: در دوران صفویه برخی مداحان با حضور در بازارها به نوحی خوانی می‌پرداختند که یک اقدام بسیار موثر در تربیت مردم بود.

آیت الله اراکی با اشاره به اینکه ارزش دهه کرامت باید حفظ شده و به یک اقدام روتین تبدیل نشود، یادآور شد: برنامه های دهه کرامت باید زنده، با روح و پویا باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اولاد امام کاظم(ع) در کشور کانون‌های جریان فرهنگی هستند، گفت: اولاد امام کاظم(ع) محبت اهل بیت(ع) و اسلام را در نقاط مختلف به صورت یک جریان اجتماعی ترویج دادند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مسئله حب اهل بیت(ع) در تمام جریان های اسلامی وجود دارد، بیان کرد: هیچ جریان اجتماعی به قدرت و گستردگی جریان محبت اهل بیت(ع) وجود ندارد.

اراکی با بیان اینکه تمام کار اهل بیت(ع) معجزه و فرابشری است، اظهار کرد: باید این معجزات را تبدیل به داستان و فیلم کرده و به مردم معرفی کرد.

دیگر خبرها

  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • میدان جی مسدود خواهد شد
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • آرمان‌های امام راحل به نسل جدید معرفی شود
  • آخرین وضعیت ساخت دو بزرگراه بروجردی و یادگار امام در تهران | میدان جی موقت بسته می شود
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • دهه کرامت به یک اقدام روتین تبدیل نشود
  • اعزام ۳ هزار زائر از استان همدان در قالب کاروان راهیان نور