Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@11:13:40 GMT

استفاده از دور دوشی شیشه ای در دکوراسیون منزل

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۵۳۴۷

در دکوراسیون های داخلی جدید استفاده از شیشه بسیار رایج است. یکی از کاربردی ترین و بیشترین استفاده از شیشه در دوردوشی حمام است که جلوه ای ویژه و زیبا به محیط حمام می بخشد. امروزه با کوچک شدن فضای منازل و به خصوص حمام‎ها استفاده از پارتیشن و دوردوشی راه حل مناسبی است که علاوه بر زیبایی بخشیدن به دکوراسیون، فضای حمام را نیز بازتر و بزرگ تر نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوردوشی شیشه ای

دوردوشی یک اتاق کوچک است با ابعاد مشخص که اطراف دوش حمام، روی جکوزی و وان قرار می گیرد و به آن کابین هم می گویند. معمولاً برای ساخت این کابین یا دوردوشی از شیشه استفاده می کنند. دوردوشی شیشه ای علاوه بر زیبایی بخشیدن به فضای حمام، مانع پاشیدن آب به فضای اطراف می شود و به گرم شدن فضای دوش کمک می کند.

مزایا استفاده از دوردوشی شیشه ‎ای:

شرکت ها با به کارگیری شیشه سکوریت و یزاق آلات استیل اقدام به تولید دوردوشی شیشه ای با دوام و با کیفیت نموده اند. این امر فضایی را در حمام ایجاد می کند که علاوه بر جلوگیری از پخش آب و بخار و لکه باعث ایجاد فضایی ایزوله برای حفظ حرارت مطلوب در زمان دوش گرفتن و جلوگیری از پاشش آب بسیار مؤثر است. یکی دیگر از ویژگی های دوردوشی شیشه ای این است که ظاهر زیبا و لولکسی دارد که موجب زیبایی بخشیدن به محیط حمام می شود.

سرعت و سهولت در تولید و اجرا، طرح ها و اشکال متنوع، جلوگیری از پاشیده شدن آب به اطراف، ایزولاسیون و حفظ حرارت، تفکیک فضای سرویس، جلوگیری از آسیب رساندن ناشی از بخار آب (به دیوار، درب های چوبی ، سرامیک کف ، آینه و ...) از مزایا و ویژگی این دوردوشی شیشه ‎ای به حساب می ‎آیند. همچنین این نوع دور دوشی ضد حریق است و مقاومت بالایی دارد و در برابر ضربه نیز مقاوم است.

معایب دوردوشی شیشه ای

مانند تمام لوازم دوردوشی شیشه ای نیز دعلاوه بر مزایا دارای معایبی است. از معایب دوردوشی شیشه ای می توان به ثابت بودن قوس های به کار رفته در آن و همچنین وزن زیاد آن اشاره نمود. وزن بالای دوردوشی شیشه ای سبب می شود تا نتوان آن را به راحتی جابه جا کرد.


انواع دوردوشی شیشه ‎ای

همان طور که پیش تر گفتیم در شرکت‎ تترافرم دوردوشی به صورت شیشه ‎ای ( با استفاده از سکوریت) یا طلقی ( با استفاده از طلق پلکسی گلاس) تولید و اجرا می ‎شود. این دوردوشی های شیشه ای معمولاً به سه صورت فریم دار ریلی، دور دوشی شیشه ای فریم لس ریلی و دوردوشی شیشه ‎ای فریم لس لولایی تولید می شوند که در ادامه به مراحل ساخت و  ویژگی های آن‎ها اشاره می کنیم.

در گذشته و از ابتدای استفاده از دور دوشی بیشتر جنس طلقی آن مورد توجه قرار می گرفت ولی به مرور زمان نوع شیشه ای آن نیز طرفداران بسیاری را به خود جلب کرد تا جایی که امروزه تقریباً اکثر دوردوشی ها از جنس شیشه ساخته می شوند. زیرا هم زیبایی بیشتری به دکوراسیون و محیط حمام می بخشد و هم نسبت به طلق مقاوم تر است. همچنین استفاده از شیشه موجب بزرگتر نشان دادن محیط حمام نیز می شود.

دوردوشی شیشه ‎ای فریم دار ریلی:

در این مدل از دوردوشی ها از شیشه سکوریت 6 میل استفاده می ‌شود. قاب مصرفی در دوردوشی های فریم دار از جنس بیلت نو آلومینیوم خالص با رنگ کوره ‌ای یا آبکاری آنادایز (کاملاً ضد آب و ضد زنگ) بوده و در رنگ‌های سفید، نقره ‌ای مات، نقره ‌ای براق (کروم)، طلایی براق، طلایی مات و زیتونی براق موجود می‌ باشد.

دوردوشی شیشه ‎ای فریم لس ریلی:

در این مدل از دوردوشی ها از شیشه سکوریت 10 میل استفاده می‌ شود که بدون قاب و با تعدادی بست از جنس استیل 304 (ضد آب و ضد زنگ) به دیوار و زیر دوشی، وان، جکوزی، سکو، لبه یا کف حمام متصل می گردد و درب به صورت کشویی با استفاده از یک ریل استیل 304 در پشت شیشه‌های ثابت حرکت می کند.

دوردوشی شیشه ‎ای فریم لس لولایی:

در این مدل از دوردوشی ها نیز از شیشه سکوریت 10 میل استفاده می‌شود که بدون قاب و با تعدادی بست از جنس استیل 304 (ضد آب و ضد زنگ) به دیوار و زیردوشی، وان، جکوزی، سکو، لبه یا کف حمام متصل می ‌گردد و درب با استفاده از تعدادی لولای استیل 304 به شیشه‌های ثابت متصل شده و به صورت لولایی باز و بسته می‌ شود.

از انواع دیگر دوردوشی شیشه ‎ای می‎توان به دور دوشی کنجی، دوردوشی لولایی شیشه به دیوار، دوردوشی شیشه ‎ای لولایی گونیایی حمام و دوردوشی شیشه ‎ای کشویی اسپایدری نیز اشاره نمود.

منبع: الف

کلیدواژه: شیشه سکوریت محیط حمام استیل 304

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۵۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میمند شهر ملی شیشه گری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس، معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که در جشن روز میمند حضور داشت با برشمردن ظرفیت شهر میمند در صنعت شیشه گری و اینکه شیشه گری یک مهارت اصیل در کنار گلاب گیری است، از تبدیل شهر میمند به شهر ملی شیشه گری خبر داد.
دکتر جلالی افزود: صنعت شیشه گری هم دوستدار محیط زیست است هم قابل بازیافت و هنری دستی و اصیل است که می‌تواند به ترویج صنعت گلاب گیری کمک کند.
وی گفت: عزم مسئولین محلی برای ایجاد کارگاه‌های شیشه گری در میمند و فراهم کردن شاخص‌های شهرملی شیشه گری زمینه تکمیل پرونده شهرملی شیشه گری را برای این شهردرآینده نزدیک فراهم می‌کند.
معاون باغبانی وزارت جهاد هم در مراسم جشن روز میمند گفت: ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار از ۳۰ هزار هکتار گلزار گل محمدی کشور در فارس وجود دارد و میند با ۲هزار هکتار گل محمدی بالاترین عملکرد تولید گل را در کشور دارد.
برومندی با تاکید بر اینکه باید با کمک به بخش خصوصی زنجیره ارزش را در تولید، کامل و از خام فروشی‌ها خودداری کنیم، افزود: اعطای سرمایه درگردش و تسهیلات لازم به سرمایه گذاران بخش خصوصی در دستور کار است تا در راستای تولید، خرید محصولات و حرکت به سمت کشاورزی قراردادی و بازار رسانی محصولات رونق ایجاد شود.
وی افزود: استان فارس که رتبه اول تولیدات باغی کشور و البته شهر میمند هم تعداد زیادی سرمایه گذار خصوصی دارد مشمول این دستور العمل هستند.
در ادامه مراسم مسئولان محلی از جمله امام جمعه شهر میمند، فرماندار فیروز آباد و معاون گردشگری استانداری فارس هم در خصوص چالش‌های تولید و گردشگری درشهر میمند سخنرانی کردند.
شهردار میمند هم در این گردهمایی روز میمند به اجرای سه طرح توسعه گردشگری در سال پیش رو در این شهر خبر داد و گفت: احداث پارک پردیس با احیای باغ‌های گل نسترن و گل محمدی، احیای بافت تاریخی میمند، و ساخت کارخانه عرقیات و اسانس با برآورد هزینه ۷۰ میلیارد تومانی از جمله طرح‌های دستور کار شهرداری و شورای اسلامی شهر میمند است.
همزمان با جشن روز میمند پیاده روی و گردهمایی مردی هم در این شهر برگزار شد.

دیگر خبرها

  • حمام شیشه‌ای سازه‌ای نوین طراحی دکوراسیون داخلی
  • نحوه تعمیر کردن شیردوش حمام؛ یک روش برای جوشکاری با باتری ۱.۵ ولتی (فیلم)
  • کشف بیش از ۲۵ کیلوگرم هروئین و شیشه
  • اعجاز سنگ نمک را بدانید تا از بلای مختلف و انرژی‌های منفی به دور باشید | خود را به آرامش دعوت کنید
  • نکات مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه لوازم تحریر
  • میمند شهر ملی شیشه گری
  • (تصاویر) حضور شخصیت‌های حوزوی در منزل سید حسین خمینی
  • بهره‌برداری از حمام بیگ‌جوان چایپاره با کاربری اقامتگاه بوم‌گردی 
  • انفجار منزل مسکونی در قم
  • انفجار منزل مسکونی در قم یک مصدوم داشت