Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، «گادی آیزنکوت» رئیس سابق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی، اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم، مبنی بر اینکه ایران دارای توانمندی هسته‌ای «تهدیدی موجودیتی» برای اسرائیل است، رد کرد.
آیزنکوت شامگاه چهارشنبه طی سخنرانی در کالج نتانیا ضمن حمایت از احیای توافق هسته‌ای ایران به دلیل جلوگیری از دستیابی تهران به سلاح اتمی، گفت وجود این توافق باعث می‌شود که ارتش اسرائیل بتواند منابع خود را به دیگر مشکلات امنیتی ضروری اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، وی در این باره مدعی شد: «اسرائیل همواره باید نگران ابعاد ایرانِ اتمی باشد و لازم است به صرف کردن انرژی گزاف برای جلوگیری از دستیابی ایران به بمب اتم ادامه دهد».
فرمانده سابق ارتش کودک‌کش صهیونیستی با ادعای اینکه حتی در صورت دستیابی ایران به تسلیحات اتمی نیز این کشور تهدیدی موجودیتی برای اسرائیل نیست، افزود: «من هیچ تهدید موجودیتی علیه اسرائیل نمی‌بینم. البته ما باید مطمئن شویم که ایران توانایی [ساخت بمب] اتم نداشته باشد».
بر اساس این گزارش، آیزنکوت که در زمان حضور خود در ستاد کل ارتش این رژیم یکی از حامیان توافق هسته‌ای ایران بود، در این باره گفت: «آن (توافق) به ما اجازه داد که میزان زیادی از منابع خود را به دیگر چیزها اختصاص دهیم؛ تهدیدهای میدانی، توسعه چشمگیر روابط با متحدان، شروع کارزار علیه استقرار نظامی ایران. آن (توافق) به ما اجازه داد منابع اصلی را برای حل پاره‌ای از مشکلات امنیتی در مرزهای اسرائیل اختصاص دهیم».
در همین کنفرانس، «تمیر پاردو» رئیس سابق سازمان موساد با انتقاد از تقابل نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با برخی دولت‌های آمریکا بر سر ایران، گفت همین سیاست بود که به خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای و غنی‌سازی ۶۰ درصدی توسط تهران منجر شد.
تل‌آویو در حالی ایران را به تلاش برای ساخت تسلیحات کشتار جمعی متهم می‌کند که رژیم جعلی صهیونیستی در جنگ‌هایی که طی حدود ۷۰ سال بعد از تأسیس منحوس خود انجام داده، چند صد هزار نفر را به کام مرگ کشانده و ده‌ها عملیات ترور علیه دانشمندان و چهره‌های برجسته کشورهای مختلف انجام داده است.
همچنین تل‌آویو در حالی از تهدید هسته‌ای ایران سخن به زبان می‌راند که این رژیم کودک‌کش و اشغالگر، به اذعان ناظران بین‌المللی، تنها رژیم دارای سلاح اتمی در منطقه غرب آسیا است که حدود ۴۰۰ کلاهک اتمی را در زرادخانه‌های خود انباشت کرده و حتی ترسی از تهدید علنی به استفاده از بمب اتم علیه محور مقاومت در منطقه ندارد.
علاوه بر این، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در تاریخ ۲۱ آذر ۱۳۸۹ با صدور فتوایی، صراحتاََ ساخت و استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی را حرام اعلام کرد و فرمودند: «به اعتقاد ما افزون بر سلاح هسته‌ای، دیگر انواع سلاح‌های کشتار جمعی، نظیر سلاح شیمیایی و سلاح میکروبی نیز تهدیدی جدی علیه بشریت تلقی می‌شوند. ملت ایران که خود قربانی کاربرد سلاح شیمیایی است، بیش از دیگر ملت‌ها خطر تولید و انباشت این گونه سلاح‌ها را حس می‌کند و آماده است همه امکانات خود را در مسیر مقابله با آن قرار دهد. ما کاربرد این سلاح‌ها را حرام، و تلاش برای مصونیت بخشیدن ابناء بشر از این بلای بزرگ را وظیفهٔ همگان می‌دانیم».

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: برجام اسرائیل وین توافق هسته ای سلاح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۵۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران

به گزارش تابناک، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به گزارش اخیر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی، چند هفته فاصله دارد، گفت که برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم.

«ودانت پاتل»، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به پرسشی درباره گزارش اخیر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه ایران چند هفته تا دستیابی به اورانیوم با غنای لازم برای تولید سلام هسته‌ای فاصله دارد، گفت: «ما از تلاش‌های گسترده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تعامل با ایران در مورد مسائل دیرینه مربوط به تعهدات پادمانی ایران قدردانی می‌کنیم.»

این مقام وزارت خارجه آمریکا افزود: «ما به حمایت از مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تلاش‌هایشان ادامه خواهیم داد. ما همچنین به مشورت نزدیک با تروئیکای اروپا و سایر شرکا در این مورد ادامه خواهیم داد.»

پاتل تصریح کرد: «رئیس‌جمهور آمریکا به وضوح گفته است که ما تمام تلاش خود را می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند. اما ارزیابی‌ای درباره اظهارات گروسی ندارم که ارائه کنم.»

او بار دیگر گفت: «اما مطمئناً از تلاش‌های او (گروسی) برای تعامل با حکومت ایران در رابطه با تعهدات پادمانی آنها قدردانی می‌کنیم.»

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تازگی در گفتگو با شبکه آلمانی دوویچه وله با تکرار ادعاهای سیاسی و تحریک‌آمیز درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان مدعی شد که ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی، چند هفته فاصله دارد.

رافائل گروسی در گفت‌وگو با دویچه‌وله افزود: «این بدان معنا نیست که ایران در این مدت زمان، سلاح هسته‌ای خواهد داشت. هرچند غنی‌سازی اورانیوم در سطح بالا مایه نگرانی است، اما نمی‌توان به این نتیجه مستقیم رسید که ایران دارای سلاح هسته‌ای است. یک کلاهک هسته‌ای فعال، به چیزهای دیگری به‌غیر از تولید مواد شکافت پذیر نیاز دارد.»

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصریح کرد: «همچنین به تدابیر جبرانی ایران تحت برجام اشاره و ادعای کاهش دسترسی‌های آژانس به مراکز اتمی ایران را تکرار کرد.»

او گفت: «من بارها به همتایان ایرانی خود گفته‌ام که ما دسترسی و دید لازم را که به اعتقاد من باید ضروری باشد، نداریم و این مساله باعث گمانه‌زنی (درباره برنامه اتمی ایران) می‌شود.»

او مدعی شد: «وقتی همه اینها را کنار هم می گذارید، مطمئناً با علامت سوال های زیادی روبرو می شوید.» گروسی همچنین افزود که این مساله، محور مذاکرات او با مقام‌های ایران است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • بازرگان: بمب اتم برای نزدن است/ کریمی: قدرت الزاماً تابعی از سلاح نیست +فیلم
  • تاکید کریمی‌قدوسی بر ادعایش: برای سوخت کلاهک هسته‌ای، جمهوری اسلامی «نصف روز» زمان لازم دارد!
  • کریمی قدوسی : برای تولید اورانیوم ۹۰ درصد، «نصف روز» زمان لازم داریم
  • کریمی قدوسی: برای تولید سوخت کلاهک هسته‌ای، «نصف روز» زمان لازم داریم
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • کریمی قدوسی: برای تولید اورانیوم ۹۰ درصد، «نصف روز» زمان لازم داریم
  • دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟