Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@15:14:52 GMT

۵۱ درصد از املاک آموزش و پرورش فاقد سند است

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۶۰۲۰

۵۱ درصد از املاک آموزش و پرورش فاقد سند است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محسن حاجی‌میرزایی بعد از ظهر امروز در دیدار با استاندار سمنان اظهار کرد: جایگاه استان سمنان بر اساس شاخص‌های چندگانه آموزش و پرورش، در حد میانگین و بالاتر از میانگین کشوری است و همچنان باید هدف‌گذاری برای پیشرفت بیش از پیش انجام گیرد.

وی با بیان اینکه در خصوص مولدسازی املاک منقول و غیرمنقول مازاد مصمم هستیم، افزود: ۵۱ درصد از املاک آموزش و پرورش سند ندارند و در این خصوص نهضت عمومی شکل گرفته تا این وضعیت هرچه سریع‌تر تعیین و تکلیف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش و پرورش گفت: در خصوص مدارسی که مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و به دلیل جانمایی نامناسب و تحرک جمعیت متروکه شده، آمادگی داریم تا با مشخص شدن اولویت‌ها، برنامه‌ریزی برای استفاده از این ظرفیت‌ها صورت گیرد.

حاجی میرزایی بیان کرد: استان سمنان از لحاظ برخورداری از سرانه و فضای آموزشی بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد که از استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش استان در خصوص پیگیری اهداف آموزش و پروش تقدیر و تشکر دارم.

وی گفت: با تمامی اعتباراتی که از محل فروش اموال مازاد محقق شود، باز هم با نیازمند اعتبارات بیشتری هستیم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: ۱۹ و نیم درصد از مدارس کشور، تعداد ۲۰ هزار مدرسه است که باید ساخته شود تا شاخص‌های فعلی علی‌رغم افزایش جمعیت حفظ شود.

حاجی میرزایی گفت: دولت حمایت قاطعی از آموزش و پرورش داشته و اعتبارات نوسازی مدارس در چند سال اخیر ۱۰ برابر و خیرین پنج برابر شده است.

وی اظهار کرد: در بحث خیرین رشد قابل توجهی داشتیم، بیان داشت: میزان ۳۵۵۰ میلیارد تومان تعهد خیرین در بحث نوسازی مدارس است که مابقی نیز دولت متعهد به پرداخت است.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در موضوع دانشگاه فرهنگیان، به یکباره تعداد زیادی دانشجو در این دانشگاه جذب شد که در چند سال آینده این مهم به تعادل می‌رسد، اما در خصوص ساماندهی دانشگاه فرهنگیان سمنان تأکید خواهم کرد تا در خصوص ساختمان و مسائل و کمبودهای این دانشگاه رسیدگی شود.

حاجی میرزایی گفت: عدم اعمال مدرک دوم آموزشی بر اساس مصوبه و دستورالعمل در تمامی دستگاه‌های دولتی ممنوع شده و تنها برای معلمین، منحصراً به دلیل اینکه کار آموزشی انجام می‌دهند، مجزا شده است.

وی بیان کرد: در مورد رتبه‌بندی، این مهم خارج از نوبت در دولت رسیدگی و تقدیم مجلس شد و مورد موافقت قرار گرفت و با یک رأی بی‌نظیر تصویب شد که نشان از فضای عمومی مجلس برای حمایت از فرهنگیان دارد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: اعتبار این مهم دیده شده و با تأمین آن، از اول فروردین سال ۱۴۰۰ این مهم اجرایی در پرداختی‌ها اجرایی می‌شود.

وی گفت: توصیه استاندار سمنان در خصوص بازگشایی مدارس در سال آینده و تحصیل حضوری، بسیار بجا و به‌حق است، شرایط برای آشتی دادن معلمین، دانش‌آموزان و اولیا با مدرسه کار سختی است که کارهای مطالعاتی در این خصوص در حال انجام است.

ارتقای هوش مالی دانش آموزان با جدیت دنبال شود

علیرضا آشناگر، استاندار سمنان اظهار کرد: ارتقای هوش مالی و کارآفرینی دانش‌آموزان با جدیت و تلاش مستمر از سوی وزارت آموزش و پرورش پیگیری و دنبال شود.

وی با بیان اینکه به‌طور قطع سفر ایشان برای رفع مشکلات زیرساختی و آموزشی استان سمنان بسیار دارای اهمیت است، افزود: عملکرد آموزش و پرورش در استان سمنان در سال‌های گذشته مثبت بوده است.

استاندار سمنان عنوان کرد: معلمان استان سمنان جزو معلمان خلاق و پرتلاش هستند و آموزش و پرورش، دانش‌آموزان و فرهنگیان استان سمنان در دوران کرونا و قبل کرونا بسیار خوب اقدام کردند.

آشناگر با بیان اینکه کرونا جامعه ما به ویژه نظام آموزش و پرورش را تحت تأثیر قرار داد، افزود: در کوتاه‌مدت به دلیل نبود تجربه و جدید بودن پدیده کرونا واکنش جدی وجود نداشت.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش از دستگاه‌هایی بود که به سرعت خودش را با کرونا تطبیق داد و روش جدیدی برای کسب دانش راه‌اندازی شد.

استاندار سمنان اظهار کرد: با وجود اینکه آموزش مجازی نوپا است اما در برخی از هزینه‌ها صرفه‌جویی شد و باب جدیدی در بحث آموزش باز شد.

آشناگر گفت: بیماری کرونا در سطح دنیا و کشور ما به پایان خواهد رسید، اما سؤال مهم آن است که چقدر اطمینان داریم که آثار این بیماری ماندگار نباشد؟ و چه روش‌هایی را تجربه کردیم که در پسا کرونا برای کاهش آسیب‌های اجتماعی بهره ببریم؟

تداوم نهادینه شدن فاصله اجتماعی در دوران پسا کرونا

وی افزود: نهادینه شدن فاصله اجتماعی در پسا کرونا هم ادامه یابد و آموزش و پرورش فرصتی برای انتقال داده و ارتقاء دانش است و در کنار آن به تقویت ارتباطات و پرورش دانش‌آموزان باید توجه شود.

استاندار سمنان عنوان کرد: دانش‌آموزان ما ناگزیر به خلع ارتباطی شدند و باید با روش جدید برای کاهش آسیب‌های ناشی از دوران کرونا تلاش شود و برای رفع بیماری‌های روحی در دوران پسا کرونا به‌طور ویژه اقدام گردد.

آشناگر گفت: ارتباط عاطفی و روانی در دوران کرونا از دانش آموزان گرفته شده است و ماندگاری بچه‌ها در خانه و بلاتکلیفی والدین در ماندگاری دانش‌آموزان در خانه مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: در پسا کرونا آموزش و پرورش به احتمال دچار چالش‌هایی خواهد بود و لازم است روش جدیدی برای روش مشکلات تبیین شود.

استاندار سمنان گفت: برای پر کردن خلع روانی ناشی شرایط کرونا از ظرفیت روان شناسان و متخصصان روح و روان استفاده شود.

توجه به مهارت‌های فنی در نظام آموزشی

آشناگر اظهار کرد: بحث ارتقاء مهارت‌های فنی در نظام آموزشی باید مورد توجه باشد و نظام آموزشی را باید به سمت مهارت‌آموزی و تأمین بازار کار مورد نیاز کشور روانه کنیم.

وی گفت: در نظام آموزشی ما باید به‌طور جدی برنامه‌ای تدوین شود تا هوش مالی دانش آموزان تقویت شود.

استاندار سمنان بیان کرد: دانش‌آموزان با بازارهای مختلف مالی آشنا شوند و ارتقاء هوش مالی و کارآفرینی در آموزش و پرورش باید مورد توجه باشد.

آشناگر عنوان کرد: به خلاقیت و نوآوری در تحصیل و آموزش و پرورش پرداخته شود و در نظام ارزیابی آموزش و پرورش به نوآوری‌هایی بیشتر توجه شود.

وی افزود: هم خیران و هم دولت در بحث بازسازی و نوسازی فضای آموزشی استان سمنان ورود کردند و دولت هم به‌طور جدی در این وادی در تلاش است.

 استاندار سمنان عنوان کرد: آقای روحانی از طریق نامه‌نگاری‌های انجام شده مساعدت‌های جدی در بخش‌های مختلف برای استان سمنان داشتندو لیست اماکن آموزشی خودمان را به وزارت کشور و آقای نجار دادیم تا اقدامات برای مقابله و مدیریت در دستور کار قرار گیرد.

گشاده‌دستی حاکمیت برای ارتقای جایگاه نظام آموزشی

آشناگر بیان کرد: برای تکمیل طرح نظام رتبه‌بندی معلمان تلاش‌های خوبی صورت گرفت و دولت و به معنی عام کلمه حاکمیت با گشاده‌دستی برای ارتقای جایگاه نظام آموزشی تلاش کند.

وی با تأکید بر اینکه معلمان ما باید به معنی واقعی کرامتشان حفظ شود، افزود: در ارتباط با اموال مازاد هم پول حاصل از فروش و مولدسازی به استان سمنان برمی‌گردد و با فروش مدارس تخریبی یا بدون استفاده می‌توان برای تکمیل فضای های آموزشی اقدام کرد.

استاندار سمنان بیان کرد: مصوبه قانونی مولدسازی و فروش اموال مازاد مورد توجه قرار گیرد و بنا نیست اموال این استان فروخته شود تا اعتبارش در دیگر نقاط کشور هزینه شود، بلکه تمام اعتبارهای حاصل از فروش اموال مازاد به خود استان برمی‌گردد و اگر این‌طور نباشد خلاف قانون است.

آشناگر گفت: دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در برگزاری فرایند سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اصل بی‌طرفی را با جدیت دنبال کنند.

وی افزود:۲ رویداد مهم را در پیش داریم که انتخابات پیش رو از مهم‌ترین انتخاباتی است که در سطوح ملی و محلی دارای اهمیت است.

استاندار سمنان تأکید کرد: خواهش ما از دستگاه‌های اجرایی آن است که در برگزاری فرایند انتخابات کاملاً بی‌طرف باشند و امکانات دولتی به نفع هیچ فردی چه در انتخابات شورا و چه در انتخابات ریاست جمهوری استفاده نشود.

آشناگر گفت: در برگزاری انتخابات وسایل نقلیه و تجهیزات و کارکنان دستگاه‌های اجرایی را نیاز داریم و فضای انتخابات باید با شور و انگیزش بیشتر ادامه یابد.

وی با بیان اینکه صندوق‌های رأی محل داوری است و باید تلاش کنیم مشارکت در انتخابات افزایش یابد، افزود: از مردم و دستگاه‌های اجرایی و صنعتگران که در بحث مدیریت خاموشی برق نهایت همکاری را دارند، نهایت قدردانی را دارم.

استاندار سمنان اظهار کرد: صنعتگران ما هفته‌ای یک روز تعطیل هستند تا برق قطع عامه مردم نشود و فشار به مردم وارد نشود.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش سمنان دانش آموزان انتخابات ریاست جمهوری حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش علیرضا آشناگر استاندار سمنان نظام آموزشی مولد سازی استاندار سمنان اظهار وزیر آموزش و پرورش دستگاه های اجرایی دانش آموزان حاجی میرزایی نظام آموزشی اموال مازاد استان سمنان نظام آموزش پسا کرونا هوش مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۶۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

ایسنا/کرمان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان با اشاره به فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی و واریز مبلغ به حساب آن دستگاه‌ها، از ادارات خواست املاک مشخص شده را از طریق فروش و یا تهاتر، تعیین تکلیف کنند. 

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی هشتم اردیبهشت ماه با اشاره به قانون مولدسازی و ظرفیت آن اظهار کرد: اداره کل اقتصاد و دارایی به عنوان متولی امر، در صورت عدم همکاری ادارات دولتی در اجرای مولدسازی، اقدامات لازم را انجام دهد. 

وی با اشاره به تصمیم گیری درباره املاک مازاد آموزش و پرورش، برق منطقه‌ای، علوم پزشکی رفسنجان و منابع طبیعی استان کرمان در روزهای اخیر بیان کرد: ۷۰ میلیارد تومان اعتبار حاصل از فروش املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان به حساب آن دستگاه‌ها وارزی شده است.

معاون استاندار کرمان مهلت مولدسازی را محدود اعلام کرد و از ادارات خواست املاک مشخص شده را از طریق فروش و یا تهاتر تعیین تکلیف کنند. 

وی اظهار کرد: تاکنون ۱۶ مصوبه به ارزش ۶۵۰۰ میلیارد تومان از مرکز برای تهاتر پروژه‌های نیمه تمام استان کرمان مانند تکمیل سد نساء بم، ساختمان آموزش و پرورش و احداث بیمارستان جایگزین شفا مجوز گرفته شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش : ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ امسال ۷۲ هزار معلم جذب می شوند
  • ساخت روزانه ۸ مدرسه در کشور/ استخدام ۱۹ هزار مربی ورزشی و مشاور پس از ۱۵ سال
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • ۱۰۰۰ معلم استان سمنان تجلیل می‌شوند
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • داوطلبان برای ثبت سوابق تحصیلی بر اساس اعلام آموزش و پرورش اقدام کنند
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان