Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@20:40:57 GMT

راهکار رییسی برای بهبود اقتصاد استان خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۶۱۶۹

راهکار رییسی برای بهبود اقتصاد استان خراسان جنوبی

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: می‌توان با توجه به ظرفیت سنگ‌های قیمتی و معادن خراسان‌جنوبی اقتصاد سنگ را در منطقه فعال کرد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر پنج شنبه در گفت و گوی تلویزیونی با مردم خراسان‌جنوبی اظهار کرد: برای من بسیار سخت است که مدتی بگذرد و به خراسان‌جنوبی سفر نکنم که نشان علاقه من به این استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان‌کرد: افتخار من نمایندگی مردم خراسان‌جنوبی در مجلس خبرگان رهبری است که مردمی سخت کوش و ولایتمدار دارد.

رئیسی با اشاره به اینکه مسائل خراسان‌جنوبی را با دقت پیگیری می‌کنم، ادامه‌داد: زمان خدمت در مشهد و تولیت آستان قدس رضوی نگاهم به خراسان بزرگ و تصمیماتم برای سه استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی بود.

وی گفت: اتفاقات بسیار خوبی در خراسان‌جنوبی انجام شده است ولی باید کارهای بیشتری در استان در جهت رفع محرومیت انجام دهیم.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: محصولات خراسان‌جنوبی زرشک، زعفران و عناب اگر با ارزش افزوده فروخته شود نقش مهمی در اقتصاد استان خواهد داشت و حتی سنگ‌های قیمتی اطراف نهبندان نیز این مزیت را دارد.

رئیسی با تأکید بر اینکه اقتصاد سنگ را در خراسان‌جنوبی می‌توان فعال‌کرد، بیان‌کرد: سنگ‌های قیمتی استان نیز با یک سرمایه‌گذاری مناسب می‌تواند موجب تحول در اقتصاد استان شود.

وی گفت: خیلی‌ها بیان می‌کنند که در شرایط خشکسالی باید به جای کشاورزی از صنعت در توسعه استان بهره ببریم که نکته قابل تأملی است ولی باید به کشاورزی خراسان‌جنوبی نیز در کنار صنعت توجه ویژه داشته باشیم.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: خراسان‌جنوبی علی‌رغم اینکه در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارد ولی آلودگی مردم استان به این مواد و نرخ جرائم به دلیل فرهنگ مردم بسیار پایین است.

این کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: ما خراسان‌جنوبی را به چهره‌های ارزشمند و نام‌آوری چون آیت الله آیتی، عارفی و تهامی و شهدای عالیقدر این منطقه می‌شناسیم.

رئیسی با بیان اینکه توجه به مردم با حرف و سخن محقق نمی‌شود، بیان‌کرد: تمایل من به آمدن و سفر به خراسان‌جنوبی بود ولی به واسطه شرایطی کرونایی نتوانستم این خواسته‌ام را محقق کنم و از همین راه دور به مردم، خانواده شهداء، صنعتگران و فرهنگیان خراسان‌جنوبی عرض ارادت دارم.

وی ادامه‌داد: از مردم خراسان‌جنوبی می‌خواهم نه تنها در تشکیل دولت که در آینده نیز دولت را در تحقق اهدافش کمک کنند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فلسطین انتخابات 1400 سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی خراسان جنوبی آستان قدس رضوی سید ابراهیم رئیسی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۶۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، آخوندی با بیان اینکه بیشترین خسارت ناشی از سیل در 48 ساعت گذشته به راههای مناطق شهرستان زیرکوه  و بخش ماژان خوسف وارد شده|، گفت: زیرساختهای آب ، حوزه کشاورزی و عمران شهری نیز دچار آسیب شده و به تعدادی از قنوات هم خسارت وارد شده است.

وی با بیان اینکه در برخی جاده ها همچنان آب شستگی اطراف آن و زیر جاده ها براثر سیلاب وجود داردافزود: به مردم و رانندگان توصیه می شود در صورت عبور در جاده های این مناطق بویژه راههای سمت قاین به حاجی آباد به دلیل نشست جاده در برخی مناطق مسیر مراقب باشند و از تردد در حاشیه جاده ها خودداری کنند تا دچار مشکل نشوند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی همچنین با بیان اینکه طبق برآوردهای اولیه حدود 300 دام هم دراین مدت تلف شده اند ، افزود: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای امروز تا فردا هم به دلیل اشباع خاک و عدم نفوذ در آن ، احتمال وقوع رواناب و سیلاب در برخی مناطق استان وجود دارد .

وی با بیان اینکه خوشبختانه هیچگونه خسارت جانی در این مدت گزارش نشده ، گفت: با توجه به اطلاع رسانی به موقع و همکاری و همراهی مردم ، عشایر و روستائیان از حجم خسارتها تا حدودی کاسته شده اما ضروری است همچنان مردم به هشدارها توجه کافی داشته باشند و از تردد غیر ضرور خودداری کنند تا دچار آسیب نشوند.

آخوندی همچنین از شرایط نسبتا آرام پس از سیلاب در منطقه خبرداد و افزود: ایجاد ایمنی نسبی و ارزیابی خسارت در دستور کار دستگاهها و  ستاد مدیریت بحران استانداری قرار گرفته تا در اسرع وقت میزان خسارتهای ناشی از سیل  به بخشهای زیرساختی استان برآورد شود. 

 

دیگر خبرها

  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • رییسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه
  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی
  • دیدار مردم جنوب غرب تهران با رییسی (عکس)
  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • شناسه یکتا مهمترین راهکار برای مقابله با عوامل اقتصاد پنهان
  • فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند