Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از آغاز تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم بود که حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا از تصویب مصوبه‌ای در این ستاد درخصوص نحوه تبلیغات انتخاباتی نامزدها خبر داد و گفت: «تجمعات انتخاباتی می‌تواند در فضای باز برگزار شود»

روحانی ۱ خرداد ۱۴۰۰ در این جلسه تاکید کرد: «امروز در جلسه مصوب شد که اجتماعات در فضای سربسته نباید داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر در شهری هزار، یا ۲ هزار نفر می‌خواهند اجتماعی داشته باشند در فضای سربسته نمی‌شود. ضمن اینکه می‌خواهیم شور انتخاباتی باشد، ولی اگر جمعیتی هست حتما باید یک فضای بزرگ و باز پیدا کنیم، با پروتکل‌هایی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند.»

بنابراین با ابلاغ این مصوبه، نامزدها مجاز به برگزاری تجمعات انتخاباتی خود در فضاهای باز از جمله استادیوم‌های ورزشی شدند. شورای هماهنگی ستادهای مردمی سید ابراهیم رئیسی در خوزستان نیز پیرو همین مصوبه در تاریخ ۱۸ خرداد، درخواست برگزاری تجمع انتخاباتی در ورزشگاه تختی اهواز را به دبیر ستاد مدیریت کرونا استان خوزستان ارسال کرد.

دبیر ستاد مدیریت کرونای خوزستان هم در پاسخ به نامه درخواست ستاد مردمی سید ابراهیم رئیسی، برگزاری تجمع انتخاباتی در محل ورزشگاه تختی اهواز را مطابق با مصوبه هفتادمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، بلا مانع دانست.

اما در این میان، پس از برگزاری تجمع انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی در اهواز، کمیته بهداشت و درمان ستاد ملی مقابله با کرونا در آخرین جلسه روسای کمیته‌های ستاد با حضور رئیس‌جمهور، نسبت به عدم رعایت پروتکل‌ها و عادی‌انگاری‌هایی که توسط برخی نامزدها در استان‌ها صورت گرفته است، ابراز نگرانی کرد.

روحانی نیز پس از ارائه گزارش این کمیته به قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا گفت: «کسانی که قرار است در کشور حافظ قانون باشند نباید قانون‌شکنی کنند. کادر درمان و مدافعان سلامت انتظار ندارند کسانی که قرار است بالاترین پست اجرایی کشور را اشغال کنند، اینچنین نسبت به کادر درمان اجحاف کرده و برای آنها مشکل بیافرینند.»

اما سخنان روحانی و گزارش کمیته بهداشت و درمان ستاد ملی مقابله کرونا را می‌توان نوعی فضاسازی انتخاباتی و سیاسی تلقی کرد، چراکه تجمعات انتخاباتی در فضای باز همچون استادیوم‌ها با مجوز ستاد کرونا و امضای رئیس‌جمهور بلامانع است.

کد خبر 5231776

منبع: مهر

کلیدواژه: حسن روحانی ستاد ملی مقابله با کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سیدابراهیم رئیسی ویروس کرونا انتخابات 1400 انتخابات 1400 سیدابراهیم رئیسی انتخابات ریاست جمهوری مجلس شورای اسلامی سعید جلیلی مناظره انتخاباتی علیرضا زاکانی محسن رضایی سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی محمد باقر قالیباف عبدالناصر همتی ریاست جمهوری صحن مجلس سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سید ابراهیم رئیسی ستاد ملی مقابله تجمع انتخاباتی برگزاری تجمع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۶۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ادعای جدید ابراهیم رئیسی در حضور مردم درباره ساخت مسکن

266 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899594

دیگر خبرها

  • ببینید | ادعای جدید ابراهیم رئیسی در حضور مردم درباره ساخت مسکن
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • خبر خوب درباره پارک بانوان ولی‌عصر در اهواز
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • برگزاری جلسه ستاد حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل
  • غرفه‌سازی برای ناشران در فضای شبستان مراحل پایانی خود را طی می‌کند
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • کمیته انضباطی حسینی را محکوم کرد؛ یک جلسه محرومیت قطعی شد