Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در نشست شورای حکام آژانس با اشاره به اظهارات اخیر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره کشف مواد هسته‌ای در ایران گفت: آثار کشف شده از مواد هسته‌ای در ایران ماهیت تاریخی دارد و به گذشته مربوط می‌شود و هیچ‌گونه خطر اشاعه‌ هسته‌ای ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه افزود: در کشورهای دیگر موارد مشابه به صورت دوجانبه مطرح و مورد بحث قرار گرفته است و ممکن است زمان‌بر باشد. در مورد ایران سیاسی کردن این موضوع مضر است.

او همچنین گفت: ما از آژانس می‌خواهیم که به همکاری خود با ایران بازگردد.گمانه‌زنی‌های سیاسی و فشار‌های خارجی راه به جایی نمی‌برد.

اولیانوف تاکید کرد: ما از تلاش‌های مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای حفظ گفت‌وگو با ایران پشتیبانی می‌کنیم. ادامه همکاری آن‌ها برای رفع مسائل برجسته، مهم و کلیدی است. مهم است که ایران این همکاری را تضمین کند و با شفاف‌سازی‌ها این موضوعات را از دستورکار شورای حکام خارج کند.

او در ادامه ضمن انتقاد از گمانه‌زنی رسانه‌ها در جریان مذاکرات وین اعلام کرد: توجه بیش از حد در شورای حکام و گمانه‌زنی‌ رسانه‌ها که در اغلب موارد گزارش‌های محرمانه مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را فاش می‌کنند، فقط کار با روشی آرام برای رسیدگی به مسائل برجسته با ایران را دشوار می‌کند.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه گذشته در نشست فصلی شورای حکام آژانس بار دیگر نسبت به فعالیت‌های هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کرد.

او در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد: «با توجه به امتناع ورزیدن ایران برای ادامه بازرسی‌ها و نظارت طولانی مدت، به‌ شدت نگران هستم که ایران در حال پنهان کردن مواد هسته‌ای باشد.»

گروسی در ادامه ادعا‌های خود گفت: «عدم پیشرفت در شفاف‌سازی پیرامون سوالات آژانس درمورد صحت و کامل بودن اعلامیه‌های پادمانی ایران به ‌طور جدی بر توانایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای اطمینان از ماهیت صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران تأثیر می‌گذارد.»

کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان‌های بین‌المللی در وین و همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بامداد سه‌شنبه در یک رشته توئیت به این سخنان «رافائل گروسی» واکنش نشان داد.

غریب آبادی در این خصوص در توئیتی نوشت: مواضع گروسی حاکی از رویکرد یکطرفه دبیرخانه آژانس در برابر تعاملاتش با ایران و نادیده گرفتن سطح همکاری و تعامل فیمابین است. این رویکرد می‌تواند به مانعی برای تعاملات آتی بین دو طرف تبدیل شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میخائیل اولیانوف آژانس بین المللی انرژی اتمی رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی شورای حکام هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۶۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، همکاری بین المللی، رشد و توسعه و انرژی سه محوری است که در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در داووس که امروز در ریاض، پایتخت عربستان سعودی و برای اولین بار در خارج از شهر داووس سوئیس افتتاح شد، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

این مجمع با شعار «همکاری بین المللی، رشد و انرژی برای توسعه» و با حضور بیش از هزار نفر از جمله سران کشورها، مقامات ارشد و کارشناسان بین المللی از بخش‌های دولتی و خصوصی به مدت دو روز ادامه دارد. برای بحث در مورد مسائل و تحولات مختلف اقتصادی جهانی.

این نشست فرصتی برای تصمیم گیرندگان از سراسر جهان است تا زمینه‌های مشترکی برای ایجاد تأثیرات مثبت جهانی پیدا کنند.

گفتنی است، با وجود اینکه داووس سالی یک بار برگزار می‌شود اما تأثیر آن بر اقتصاد جهانی قابل توجه است، زیرا مهم‌ترین مسائل جهان را برجسته می‌کند، هدف آن یافتن راه حل برای مسائل مطرح شده و دستیابی به ثبات سیاسی و اقتصادی در جهان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • خورشید: ساختار و چرخه حیات تنها ستاره منظومه شمسی
  • از پیچ و خم تصویب تا حل چالش‌ها
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • کنوانسیون کارخدمه رانندگان (AETR) با تصویب در پاستور جهت گام آخر به بهارستان ارسال شد
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا