Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@15:37:39 GMT

بهره‌برداری از واکسن فخرا در روز ولادت امام‌رضا(ع)

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۶۶۸۷

بهره‌برداری از واکسن فخرا در روز ولادت امام‌رضا(ع)

ایسنا/خراسان رضوی قائم‌مقام تولیت گفت: شرکت ثامن در تولید واکسن «فخرا» که پشتیبان واکسن برکت است، همکاری داشته است و در روز ولادت امام رضا(ع) از آن بهره‌برداری خواهد شد.

مالک رحمتی در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه کرامت آستان قدس رضوی که صبح امروز در سازمان مرکزی آستان قدس برگزار شد، اظهار کرد: باید در این دهه شیرینی دهه کرامت را با معرفت‌افزایی به مردم بچشانیم که چیزی حدود ۲۰۰ برنامه برای احقاق این موضوع در آستان قدس رضوی ترتیب داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 یکی از مواردی که امروز مردم را خوشحال می‌کند، واکسن کروناست. آستان قدس در این حرکت بدون سهم نبوده و تمامی شرکت‌های آستان که می‌توانستند در این حوزه فعالیتی داشته باشند همکاری کردند.

یکی از دغدغه‌های مهم تولیت ریل‌گذاری علمی و برنامه‌های کارشناسی برای تمام فعالیت‌هاست. به دستور تولیت، ما موظف هستیم سیاست‌های ابلاغی رهبری را به طور کامل به انجام رسانده و در مرحله بعد به احکامی که توسط رهبری به شخص تولیت ابلاغ می‌شود با بهره‌گیری از تجربیات گذشته، عینیت بخشیم.

وی افزود: این فعالیت‌ها با تبدیل به سیاست‌های کلان با محوریت تخصص‌گرایی و پاسخگویی میسر است؛ به این معنی که هر فردی باید کار خود را درست انجام دهد. در ضمن این سیاست‌ها در دسترس عموم نیز قرار گرفته تا افراد بتوانند نقد و پیشنهادات خود را به ما منتقل کنند.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی کار محوری آستان را مدیریت حرم دانست و گفت: ناظران عملکرد ما مردم هستند و آستان قدس هر چه دارد، از مردم است و سازمان اقتصادی در این امر دخیل نیست. در حال حاضر نیز به بهره‌وری موقوفات رسیدیم به گونه‌ای که تمام خدمات ذیل این بنیاد جمع شده تا مردم راضی شوند.

رفع محرومیت یکی از وظایف بنیاد کرامت رضوی است

رحمتی در خصوص فعالیت‌های بنیاد کرامت عنوان کرد: وظایف بنیاد کرامت در حوزه رسالت‌های ذاتی آستان یا به عبارتی رفع محرومیت و کمک در حوادث است. وظیفه سازمان علمی فرهنگی آستان نیز الهام‌بخشی و الگوسازی در راستای تمدن و فرهنگ ایرانی اسلامی است که در حال حاضر ۱۲ واحد ذیل این سازمان منسجم شده‌اند. بشریت نیازمند معارف اسلامی است؛ بنابراین ما باید پیشرو این گفتمان‌سازی باشیم.

وی با بیان اینکه شاه‌کلید تمام فعالیت‌های آستان تعامل با مردم است، تصریح کرد: به عنوان مثال در حوزه رسالت اجتماعی و کارهای مومنانه ذیل خدمت کریمانه یا شعار اساسی خدمت بی‌منت به مردم با پیروی از فرمان مقام معظم رهبری طرحی به نام ۸۸۸۸ بسته معیشتی طراحی شد که در واقع شروع و توزیع آن با مردم بود.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: در دوره جدید برای عملیاتی شدن این برنامه‌ها نکاتی مدنظر است که سبب تغییراتی در سیاست‌گذاری‌ها برای بالاتر رفتن کیفیت خدمت‌رسانی نه تنها به زائرین بلکه به مجاورین نیز شده است.

رحمتی عنوان کرد: از اولین اقدامات می‌توان به سامان‌دهی حاشیه شهر مشهد اشاره کرد. با تاکیدات رهبری و مطالبه تولیت آستان قدس رضوی رسیدگی به ۱.۵ میلیون حاشیه‌نشین در اولویت قرار گرفت و نهادهایی از جمله شهرداری، استانداری و امام جمعه مشهد همگی بسیج شدند.

وی اضافه کرد: دو محله از هشت محله شناسایی شده حاشیه شهر به عنوان اولویت انتخاب شدند که اولین مشکل محله‌ها تراکم جمعیت بدون امکانات رفاهی، فرهنگی، اداری و... است. یکی از دیگر مسائل مهم ساماندهی زمین‌هاست که آستان قدس رضوی اراضی را در اختیار نهادهای اجرایی قرار داده و کارهای اجرایی توسط مدیران اجرایی پیگیری می‌شود.

رحمتی تاکید کرد: حاشیه شهر باید سامان‌دهی شود و نباید نگاه‌ها به مناطق گذرا باشد. برنامه‌ریزی برای حاشیه شهر باید مستمر باشد و تا اتمام سامان‌دهی، این محلات باید در اولویت و همواره در کانون توجه باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر آستان قدس این حرکت را آغاز کرده و قطعا با افزایش همکاری نهادها این کار سرعت خواهد گرفت. ما باید از تمام استان‌های کشور در این مساله سبقت بگیریم و هم راستای مطالبات استانداری، شهرداری و نماینده ولی فقیه در استان هیچ محله حاشیه شهری وجود نداشته باشد.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: مساله دیگر تغییر نگاه به مجاوران حضرت است. در راستای اجرای طرح تفصیلی بافت پیرامونی حرم بیش از ۲ دهه است که مجاورین مشکلات و معظلات زیادی دارند و علت این مشکلات کم توجهی به مجاورین بوده است.

رحمتی افزود: طرح تفصیلی پیرامونی حرم با رویکرد زندگی همزمان مجاور و زائر با آرامش و آسایش و همراه با خدمت‌رسانی مجاوران به زائران نوشته شده است. در همین راستا اگر رویکردها تغییر نکند و همچنان مختل کردن زندگی عادی مجاوران ادامه پیدا کند مشکلات حل نخواهد شد.

توجه جدی به رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی از دغدغه‌های آستان قدس رضوی است

وی ادامه داد: رویکرد دیگر آستان قدس توجه جدی به اطلاع‌رسانی و رسانه‌ها است و کرونا اهمیت این بخش را به ما نشان داد. در زمان تعطیلی حرم مطهر رضوی به واسطه شیوع بیماری کرونا فعالیت‌های رسانه‌ای و هنری که در این ایام انجام می‌گرفت، التیام‌بخش بود. در این دوران نمی‌توان نسبت به رسانه بی‌توجه بود؛ در نتیجه مرکز رسانه آستان قدس تشکیل شد و این اقدام خدمت‌رسانی به زائران حرم مطهر که نمی‌توانند در این آستان مبارک حضور پیدا کنند را افزایش داد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در خصوص فعالیت‌های رسانه‌ای این نهاد گفت: افتتاح شبکه ماهواره‌ای امام‌رضا(ع) یکی از برنامه‌های رسانه‌ای آستان قدس است که به زبان‌های مختلف تولید خواهد شد.

رحمتی ادامه داد: در پرداخت برنامه‌ها به دیگر زبان‌ها نیز توجه شده است و در طول دهه کرامت ۲۳ ساعت برنامه پخش خواهد شد. برای مخاطب کودک نیز برنامه اختصاصی تولید می‌شود. در همین راستا معتقدیم که پاسخگویی، شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی هنرمندانه از سیاست‌ها و خدمات خادمین آستان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آستان قدس رضوی حرم مطهر رضوي قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی واکسن کرونا بنیاد کرامت رضوی دهه كرامت قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی حاشیه شهر برنامه ها سیاست ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۶۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند

صابر علیدادی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در نشست بررسی طرح‌های حوزه آبفا اندیمشک در محل فرمانداری این شهرستان گفت: طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک از جمله طرح‌های مهم آبرسانی در این شهرستان است که با بهره برداری از این طرح، فشار آب در مناطق مختلف شهر اندیمشک پایدار و نیاز آبی شهروندان به میزان قابل توجهی رفع می‌شود.

او با بیان اینکه احداث ۱۱ حلقه چاه جدید آب در این شهرستان در دستور کار قرار گرفته است، افزود: ۲ حلقه چاه تاکنون احداث و تجهیز شده است و به زودی این طرح‌ها به بهره برداری می‌رسند.

آقای علیدادی با اشاره به نقش آفرینی قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) در آبرسانی به مناطق روستایی اندیمشک ادامه داد: آبرسانی به مناطق روستایی این شهرستان از مجتمع آبرسانی امیرسیف تا مهرزیل (تاف آب) در حال انجام است که با اجرای این خط، آب تمام روستا‌های مسیر از مازو تا روستای کوثر و مگسان از محل تامین آب از چاه‌های سرنمک و درکول تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه طرح‌های متعددی برای پایدارسازی آب در اندیمشک در حال اجرا و تکمیل است، یادآور شد: احداث مخازن ۳ هزار مترکعبی امیرسیف، ۲ هزار مترمکعبی شهر حسینیه، مخزن روستای بالا رود شمالی و همچنین طرح آبرسانی به شهر حسینیه از محل تاسیسات آبرسانی دوکوهه و خط انتقال از روستای بالارود شمالی به شهر حسینیه از جمله طرح‌هایی هستند که درصورت تکمیل، نیاز آبی این شهرستان را به میزان قابل توجهی رفع می‌کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: طرح بزرگ مخزن آب شهر آزادی به سرعت در حال تکمیل است و پیش بینی می‌شود تا پایان خرداد امسال به بهره برداری برسد همچنین طرح آبرسانی و اصلاح شبکه توزیع آب در شهر چم گلک نیز در مراحل نهایی تکمیل است.

او ادامه داد: عملیات اجرایی احداث خط انتقال از مجتمع آبرسانی اندیمشک به کوی لور به طول پنج کیلومتر با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال آغاز شده است و این طرح شاخص نیز به زودی در مسیر تکمیل و بهره برداری قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان، طرح بزرگ فاضلاب اندیمشک را یکی از طرح‌های مهم و اولویت دار دانست و گفت: تکمیل ایستگاه پمپاژ کوی شهدا، احداث تصفیه خانه فاضلاب و تکمیل شبکه دفع فاضلاب از جمله مهم‌ترین طرح‌های توسعه شبکه فاضلاب در اندیمشک است که امیدواریم با جذب اعتبار مورد نیاز، گامی مهم و بزرگ در این زمینه برداشته شود.

او با اشاره به پیشرفت اجرای طرح آبرسانی و فاضلاب مسکن ملی در شهر اندیمشک افزود: تکمیل و بهره برداری و رفع مشکل آب و فاضلاب طرح مسکن ملی در اندیمشک یک اولویت مهم است که بهره برداری از این طرح در کمترین زمان ممکن به عنوان اولویت در حال پیگیری است.

علیدادی اضافه کرد: دولت سیزدهم به استان خوزستان و تقویت خدمات آب و فاضلاب در شهر‌های مختلف استان توجه ویژه دارد و اعتبارات مالی خوبی برای بهره برداری از این طرح‌ها اختصاص داده است تا پس از سال‌ها نیاز‌های این بخش برطرف شود.

طرح جامع آبرسانی به شهرستان اندیمشک با هدف تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی اهالی شهر‌های اندیمشک، حسینیه، بیدروبه، آزادی و چم گلک و ۲۰۰ روستا‌های تابعه شهرستان از طریق تلفیق آب زیرزمینی و آب سطحی رودخانه دز توسط سازمان آب و برق خوزستان برای افق سال ۱۴۲۵ طراحی و در حال اجرا است.

براساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور که در سال ۱۳۹۵ انجام شد شهرستان اندیمشک جمعیتی بالغ بر ۱۷۸ هزار نفر دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • بهره برداری از سدهای کمندان و تاج امیر در سال جاری
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت