Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش عصر پنج شنبه روابط عمومی علوم پزشکی قم محمد رضا قدیر در گفت و گویی با اشاره به‌آخرین وضعیت کرونا در این استان اظهار داشت: در ۲۴ ساعت منتهی به‌بیستم خردادماه ۳۴ بیمار با علائم قطعی ابتلا به‌کرونا توسط اورژانس مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند.

وی با اشاره به‌بستری شدن ۲۶ تَن از این افراد افزود: ۲۵ تَن که طی روزهای گذشته بستری شده بودند، نیز پس از بهبودی و به‌تشخیص پزشکان از بیمارستان مرخص شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدیر افزود: سه بیمار که نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت شده بود نیز جان خود را از دست دادند.

رئیس علوم پزشکی قم یادآور شد: از مجموع ۵۳۲ آزمایش کرونای انجام شده نتیجه ۷۲ مورد مثبت شد.

وی بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در قم ۵۰ هزار و ۷۸۸ دُز واکسن تزریق شده است.

استان قم که از ۱۸ فروردین‌ماه امسال در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته بود، از ۱۴ اردیبهشت‌ماه جاری وارد شرایط «نارنجی» شد.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید-۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.  

همه ایرانیان می‌توانند به منظور تعیین زمان‌بندی و نوبت‌دهی تزریق واکسن کووید-۱۹ بر اساس سند ملی واکسیناسیون برای گروه های سنی اعلام شده، به «سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا» به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir مراجعه کنند.  

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند./  

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی قم تست کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی قم ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی قم تست کرونا علوم پزشکی قم ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۶۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل

فناوران یک شرکت دانش‌بنیان موفق به طراحی و ساخت دستگاه قابل حمل مؤثر در تسریع روند التیام زخم پای دیابتی با بهبود گردش خون در محل ضایعه و با مکانیزم تحریک الکتریکی شدند.

جلال ردادی، رئیس هیأت مدیره این شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام این خبر درباره مکانیزم عملکرد این دستگاه الکتریکی توضیح داد: این سیستم بهبود گردش خون، دستگاه الکتریکی قابل حملی است که جهت تحریک الکتریکی عضلانی و استفاده در منزل توسط خود فرد، طراحی شده است.

وی با بیان این‌که این دستگاه تحریک الکتریکی واحدی را از طریق ۴ پد متصل به پوست به گروهی از عضلات زیرین منتقل می‌کند، افزود: این محرک الکتریکی منحصر به‌فرد در یک موج پریستالتیک از امتداد عضلات دیستال تا پروگزیمال ادامه پیدا می‌کند و سبب فشردگی رگ‌ها و بهبود گردش خون و در نتیجه افزایش آن(جریان خون) در مناطق پروگزیمال و دیستال می‌شود که دی‌اکسید خون را حذف و خون را اکسیژن‌دار می‌کند.

رئیس هیأت مدیره این شرکت دانش‌بنیان با تأکید بر این‌که کارکرد دیگر این دستگاه الکتریکی بهبود خون‌رسانی به سایر اندام‌ها(غیر از زخم پای دیابتی) است، ادامه داد: با این مکانیزم خون غنی‌شده از اکسیژن به اندام‌ها بازمی‌گردد و جریان خون را در بیماران مبتلا به افت جریان خون در شریان‌ها و وریدها و مناطق آتروفیک(بافت‌های ماهیچه‌ای تحلیل رفته)، پارستزیا (مور مور و گِز گِز شدن اندام) افزایش می‌دهد.

ردادی با بیان این‌که این دستگاه سه مُد کاری بر اساس مشکلات شریانی، وریدی و نوروپاتی محیطی دارد که پس از تشخیص مشکل بیمار توسط پزشک متخصص، فرد به استفاده از دستگاه برای کمک به تسریع درمان اقدام می‌کند، خاطرنشان کرد: این دستگاه یک دستگاه کمک درمانی است و در کنار سایر اقدامات درمانی باید روزانه استفاده شود تا روند بهبود بیمار تسریع بخشیده شود.

وی افزود: به‌عنوان مثال در زخم پای دیابتی استفاده از دستگاه ما سبب می‌شود روند بهبود زخم به نصف زمان عادی کاهش یابد و استفاده از این دستگاه به افزایش جریان خون(پرفیوژن) در محل زخم منجر می‌شود و بهبود زخم را تسریع می‌بخشد.

رئیس هیأت مدیره این شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، با اشاره به شمار محدود این دستگاه در دنیا با مکانیزم عملکردی تحریک الکتریکی، تصریح کرد: اغلب دستگاه‌های بهبوددهنده گردش خون مکانیزمی مکانیکی دارند، به این نحو که دستگاه از طریق بستن یک کاف دور ساق پا اقدام به پر و خالی کردن آن کاف می‌کند و از این طریق، گردش خون بهبود می‌یابد.

ردادی با بیان این‌که در حال‌حاضر تنها یک دستگاه آمریکایی در بازار تجهیزات پزشکی با مکانیزم تحریک الکتریکی در بهبود گردش خون در پا کمک می‌کند، گفت: دستگاه تولید ما همه ویژگی‌ها و مشخصات آن دستگاه را دارد و با یک تکنولوژی ارزان‌قیمت، همه ویژگی‌های دستگاه را پیاده‌سازی کرده است. همچنین دستگاه به‌علت استفاده از پدهای جدا شدنی از کابل، از نظر هزینه تمام شده برای بیمار در زمان تعویض لوازم مصرفی برتری دارد.

قیمت دستگاه ایران‌ساخت یک چهارم نمونه خارجی آن است

وی، درباره مقایسه قیمتی هم گفت: قیمت دستگاه ساخت ما یک چهارم نمونه خارجی آن است. همچنین از نظر خدمات پس از فروش و تأمین لوازم مصرفی، دستگاه ما برتری کامل را دارد و شرکت قادر است همه اقلام مورد نیاز برای این دستگاه را تهیه و تأمین کند.

رئیس هیأت مدیره این شرکت دانش‌بنیان با بیان این‌که دستگاه ما به‌علت ماهیت آن نیاز به استفاده طولانی مدت توسط بیمار دارد، افزود: باتری دستگاه یکی از اقلامی است که در گذر زمان دچار آسیب می‌شود، شرکت با در نظر گرفتن این بحث و هزینه زیاد تعویض باتری، طراحی محصول را به‌نحوی قرار داده که بتواند با باتری کتابی کار کند. برای این منظور جریان مصرفی برای ایجاد ولتاژ تحریک به‌نحو مناسبی مدیریت می‌شود.

به گزارش ایسنا، دیابت یکی از بیماری‌های مهم غیرواگیر در کشور است که طبق اعلام دفتر بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ۱۱ درصد جمعیت بالای ۲۵ سال به آن مبتلا هستند.

زخم پای دیابتی یکی از عوارض شناخته شده این بیماری است که طبق اعلام پژوهشکده علوم غدد و متابولیسم، تقریباً از هر ۴ نفر یک نفر به این عارضه مبتلا می‌شود.

بحث درمان کم‌هزینه و با حداقل عوارض جانبی بیمار در صنعت تجهیزات پزشکی اهمیت فراوانی دارد. در این طرح هم چندین هدف از جمله درمان از راه دور بیمار و کم کردن نیاز بیمار به حضور در محیط کلینیکی، کاهش هزینه‌های سیستم درمان از طریق تسریع در روند بهبود زخم، تسکین و درمان دردهای ناشی از پای دیابتی و عوارض جانبی ناشی از آن (گِزگِز پا، بی‌خوابی و ...) و کاستن هزینه‌های ناشی از مراجعه بیمار به صنعت بیمه دنبال شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • التیام سریع زخم پای دیابتی با استفاده روزانه از یک محصول فناورانه ایرانی در منزل
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • لزوم حمایت از بیماران هموفیلی/ ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان داریم