Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش عصر پنجشنبه دفتر امام‌جمعه یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت ( صمت ) افزود: برای راه‌اندازی صنعت پوشاک، آموزش رکن اصلی است و در صورتی که دولت زمینه‌سازی کند و در ابتدای کار، در بازاریابی به صنایع کمک کند به سرعت کار رونق می‌یابد.

وی ادامه داد: این موضوع مدتهاست که با مسوولان مختلف مطرح شده اما هنوز گزارشی از انجام کار ارایه نشد، امید می رود این وزارتخانه و به دنبال آن مجموعه آن در استان یزد این موضوع را پیگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه یزد اظهار کرد: اگر صنعت پوشاک رونق بگیرد، بسیاری از صنایع دیگر نظیر نساجی و ریسندگی و حتی کشت پنبه نیز رونق پیدا می کند و علاوه بر اینها برای واردات لباس نیاز نیست سرمایه‌های کشور را هزینه کنیم.

ناصری با اشاره به اینکه کارگران باید خلاقیت داشته باشند تا پس از ۱۰ سال در یک کارخانه خود به یک کارآفرین تبدیل شوند گفت: در سیستمی که فردی  ۳۰ سال کارگر ساده یک کارخانه است و با همین مهارت و تخصص بازنشسته می‌شود صحیح نیست.

وی بیان کرد: کارگران ما باید در طول دوران کاری خود کارکرد دستگاه‌ها را یاد بگیرند و حتی بتوانند با استفاده از قدرت خلاقیت و ابتکار خود، دستگاه‌ها را تعمیر و مشابه آن را تولید کنند نه اینکه با خراب شدن یک قطعه، ماه‌ها منتظر ارسال آن از خارج از کشور باشند.

رییس شورای فرهنگ عمومیاستان یزد در ادامه بیان کرد: اغلب جوانان تحصیلکرده بیکار هستند و برخی زنان نیز با دستمزدهای کم در کارخانه ها مشغول فعالیت هستند و بعضا جای برخی مردان را که نان آور خانواده هستند را نیز در اختیار دارند.

ناصری با اشاره به اینکه در کشور ما سالانه حداقل به ۴۰۰ میلیون دست لباس نیاز است افزود: این ظرفیت در کشور وجود دارد که در صنعت پوشاک به خودکفایی برسیم اما بسترهایی لازم است که از جمله آن می توان به برندسازی مناسب انجام کار با کیفیت، بازاریابی اصولی، قطع دست واسطه ها و واردکنندگان پوشاک اشاره کرد.

در استان یزد سه هزار واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که حدود ۹۷ هزار نفر در این واحدها مشغول کار هستند.

ازحدود ۵۵۰ معدن استان، پنج مورد در مقیاس بزرگ ملی قرار دارد و بقیه در حد متوسط و کوچک است و از میان معادن ملی می توان به سنگ آهن چادرملو اردکان، زغال سنگ بافق( ۲ معدن)، سرب و روی مهدی آباد مهریز و اورانیوم ساغند اشاره کرد و ذخیره قطعی مجموع معادن استان حدود ۲ میلیارد تن تخمین زده می شود.

در گزارش ارسالی به سمت و نام معاون وزارت صمت اشاره ای نشد.

برچسب‌ها جهش تولید یزد اشتغال زایی پوشاک صمت آیت الله محمدرضا ناصری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جهش تولید یزد اشتغال زایی جهش تولید یزد اشتغال زایی پوشاک صمت آیت الله محمدرضا ناصری صنعت پوشاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۶۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود

حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه که در حسینیه اعظم نجف اشرف ایراد شد، گفت: کمپینی در بغداد و استان های عراق برای مبارزه با فساد اخلاقی و مواد مخدر راه اندازی شد و تعداد زیادی دستگیر شدند.

وی افزود: علاوه بر طرح آبادانی، باید با فساد اخلاقی مبارزه شود و این موضوعی است که به دلیل پیگیری این موضوع از سوی دولت و استانداری شهر نجف اشرف، جای تشکر دارد.

امام جمعه نجف اشرف اشاره کرد: پروژه‌هایی که در نجف اشرف در حال انجام است، پروژه‌هایی هستند که در خور قدردانی هستند، زیرا کار در سه مرحله برای آبادانی خیابان‌های شهر نجف‌ اشرف و همچنین کمپین کاشت یک میلیون درخت در نجف‌ اشرف به منظور سر سبز کردن شهر در حال انجام است.

وی در همین راستا گفت: عراق شاهد ثبات امنیتی، سیاسی و اقتصادی است که آن را به ستاره درخشان در منطقه تبدیل می کند.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خصوص اوضاع جهانی بیان داشت: بیش از ۲۰۰ روز از جنگ غزه می گذرد و غزه همچنان در حال مقاومت است و این ماجرا از غزه به سطح جهان گسترش یافته، به گونه ای که آمریکا شاهد تظاهرات در دانشگاه های خود در حمایت از توقف جنگ غزه است؛ زیرا اوضاع جهان به نفع و سمت اسلام و تشیع پیش می رود.

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی ضمن گرامیداشت روز جهانی کارگر، در خصوص کار و کارگر در اسلام گفت: اسلام بر کار تأکید کرده است و حدیث شریف می‌فرماید، کسی که برای افراد تحت تکفل خود زحمت می‌کشد مانند مجاهد فی سبیل الله است.

وی افزود: پیامبرانی هستند که کارگر بودند تا به مردم ثابت کنند که کار امری محبوب نزد خداوند متعال است، به شرطی که کار با اخلاص و به صورت درست و کامل انجام شود.

دیگر خبرها

  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • ظرفیت جوانان در رونق اقتصادی بکار گرفته شود
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • درخواست متفاوت یک امام جمعه بعد از بازگشت دوباره گشت‌ ارشاد | فیلم
  • «هفت» نیامده رفت!
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • تاکید امام جمعه فسا بر حل مشکل بیمه کارگران