Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-02@03:00:18 GMT

بازگشایی اماکن دینی در جمهوری آذربایجان

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۷۱۲۸

بازگشایی اماکن دینی در جمهوری آذربایجان

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، بنا به تصمیم هیات دولت جمهوری آذربایجان، شمار حاضران در مساجد و دیگر اماکن دینی همزمان نباید بیش از ۵۰ نفر باشد.

این  در حالی است که فقط افراد دارای «پاسپورت کووید» (گذرنامه واکسن کووید) می‌توانند در اماکن دینی حضور یابند و باید همچنین از ماسک استفاده کنند .

تصمیم ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان درباره حضور فقط افراد دارای پاسپورت کووید در مساجد و دیگر اماکن دینی و نیز گزارش‌هایی مبنی بر این که کودکان تا سن ۱۴ سال نمی‌توانند در این اماکن حضور یابند، موجب دغدغه‌هایی در میان قشر متدین جامعه این کشور شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در یک ماه اخیر موارد ابتلای روزانه به ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان به طور قابل توجهی کاهش یافته است و بر اساس گزارش ستاد عملیاتی هیات دولت این کشور در ۲۴ روز اخیر فقط ۶۸ مورد ابتلای به این ویروس به ثبت رسیده است.

به گزارش منابع رسمی تاکنون در مجموع ۳۳۴ هزار و ۹۱۷ نفر در جمهوری آذربایجان با جمعیت بیش از ۱۰  میلیون نفر به ویروس کرونا مبتلا و ۳۲۷ هزار و  ۶۲۶ نفر از آنها درمان شده و چهار هزار و ۹۴۸ نفر نیز جان خود را از دست دادند .

در قالب رفع برخی محدودیت‌های قرنطینه‌ای همچنین استفاده شهروندان از ماسک در فضای باز لغو شده و مراکز تجاری بزرگ فعالیت خود را در جمهوری آذربایجان از سر گرفتند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان اماکن دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۷۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بامداد چهارشنبه -١٢ اردیبهشت - برای حضور در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها عازم باکو پایتخت جمهوری آذربایجان شد.

باکو از امروز چهارشنبه تا جمعه -۱۴ اردیبهشت -میزبان وزریران فرهنگ و شخصیت‌ها و مقامات سیاسی و فرهنگی کشور‌های مختلف جهان است.

در این مجمع که با مشارکت وزارت فرهنگ جمهوری آذربایجان، آیسسکو و برخی سازمان‌های بین‌المللی مانند ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، چالش‌های جهانی مربوط به گفتمان تمدنی، همکاری برای مقابله با تنفر و تقویت ارزش‌های صلح مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

پیش از این پنجمین دوره مجمع گفت‌وگوی فرهنگ‌ها در اردیبهشت سال ۱۳۹۸ برگزار شده بود که در آن دوره از این مجمع ۱۴۰ کشور و نهاد بین المللی مشارکت داشتند.

اهداف وزیر فرهنگ در سفر به جمهوری آذربایجان

اسماعیلی پیش از عزیمت به باکو گفت:از این سخنگاه برای بیان حقایق مختلف در حوزه فرهنگ اقلیت‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: با توجه به وضعیت ناعادلانه در نظامات بین‌المللی، باید از هر فرصتی برای بیان حقایق و تنویر و آگاه‌سازی افکار عمومی استفاده کنیم.

او ادامه داد: به این اجلاس به‌عنوان فرصتی برای بیان مواضع و انتقال نگاه جمهوری اسلامی به نخبگان و مقامات شرکت‌کننده نگاه می‌کنیم.

وی افزود: دیپلماسی فرهنگی در دولت مردمی، به‌عنوان یک راهکار جدی برای ایجاد بستر‌های لازم جهت گسترش تعاملات توسط دولت دنبال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • ارامنه معترض به مرزبندی جدید ارمنستان و آذربایجان، بزرگراهی را مسدود کردند
  • بازگشایی گذرگاه بیت حانون در شمال غزه پس از هفت ماه
  • علی‌اف: صلح در قفقاز جنوبی تنها از طریق عادی‌سازی روابط باکو-ایروان حاصل می‌شود
  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای بیان مواضع ایران به نخبگان
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟