Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@08:44:14 GMT

5روش داشتن ناخن و موهای سالم

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۷۱۷۸

با پیروی از سبک زندگی سالم می‌توانید، سلامت ناخن و موهای خود را تضمین کنید.مواردی چون رژیم غذایی سالم و هیدراته نگهداشتن بدن موجب داشتن موهایی سالم و زیبا و ناخن‌هایی محکم می‌شود. ناطقان: اگر به این نتیجه رسیدید که برای داشتن مو و ناخن‌های قوی و زیبا باید سبک زندگی خوبی داشته باشید اما نمی‌دانید باید از کجا شروع کنید، از روش‌هایی که اینجا ارائه شده پیروی کنید:

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رژیم غذایی مملو از ویتامین

با وجود اینکه ژنتیک نقش مهمی روی ضخامت و قدرت مو و ناخن‌هایتان دارد، غذایی که مصرف می‌کنید اثری بسیار مهم از خود به‌ جا می‌گذارد.

ویتامین‌ها و مواد معدنی برای عملکردهای عادی بدن مهم هستند و موجب رشد سلول‌ها می‌شوند. کمبود این مواد منجر به ریزش مو و مشکلاتی در ناخن‌هایتان می‌شود.

با مصرف انواع سبزی و میوه، پروتئین و فیبر به اندازه کافی به بدن‌تان مواد مغذی، ‌ویتامین و مواد معدنی برسانید.

وجود ماده معدنی «روی» برای رشد و قدرت موها و ناخن‌ها مهم است. همچنین ماده معدنی آهن در حمل و رساندن اکسیژن به کل بدن و همچنین ریشه‌های موهایتان از اهمیت بالایی برخوردارست. بنابراین باید بدن‌تان دچار کمبود روی و آهن نباشد.

اگر بدن‌تان دچار نقص ویتامین و مواد معدنی است، از مکمل‌ها استفاده کنید.

۲.  هیدارته و پرآب نگهداشتن بدن

۶۰ تا ۷۰ درصد بدن‌مان از آب تشکیل شده است و در روزهای گرم احتمال اینکه بدن‌مان کم‌آب شود، بسیار زیاد است، سلول‌ها، بافت‌ها و تمامی اندام‌هایمان برای درست کار کردن به آب نیاز دارند. همچنین بدن برای بیرون کردن مواد زاید و سمی به وسیله ادرار، تعریق و حرکات دودی‌شکل روده به آب نیاز دارد.

آب سیستم گردش خون را تنظیم می‌کند که آن به نوبه خود در سالم نگهداشتن ناخن‌ها و فولیکول‌های مو موثر است.

بدن‌مان روزانه به ۶ تا ۸ لیوان آب نیاز دارد.

۳. مصرف امگا۳

چربی‌های ضروری امگا۳ که بیشتر در ماهی‌های چرب مانند سالمون، تن، خال‌مخالی و ساردین یافت می‌شود برای سلامت مو و ناخن مهم هستند.

۴. حفظ آرامش

مشکلات روزمره و اضطراب‌های ناشی از آن اثرات بد فیزیکی به دنبال دارد. وقتی به شدت مضطرب می‌شوید، بدن‌تان نمی‌تواند مواد مغذی مورد نیاز مو، ناخن و پوست را به خود جذب کند و به‌تدریج سلامت و زیبایی مو و ناخن‌ها و همچنین پوست‌تان را از دست می‌دهید.

بنابراین با روش‌هایی مانند مدیتیشن یا ذهن‌آگاهی اضطراب را از خود دور کنید.

۵. کولاژن

با مصرف پروتئین، ‌ویتامین، مواد معدنی و چربی‌های امگا۳، بدن‌تان به اندازه کافی کولاژن تولید خواهد کرد. این ماده منبع خوبی از نوعی اسیدآمینه است که کراتین، ماده ساختاری پوست، مو و ناخن‌ها را تولید می‌کند و آنها را قوی نگه می‌دارد.
منبع: مهر برچسب ها: ناخن ، موهای سالم ، هیدارته

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ناخن موهای سالم هیدارته مو و ناخن ها مواد معدنی بدن تان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۷۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «آن روی دیگران» نوشته کئوتر ادیمی به تازگی با ترجمه آذر نورانی توسط نشر نیستان منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب روایتی از الجزایر معاصر است که بحران‌های اجتماعی و فرهنگی بسیاری را از سر گذرانده است.

کوثر عظیمی (کئوتر ادیمی) نویسنده معاصر الجزایری‌الاصل، در اولین داستانش از زندگی خانواده‌ای صحبت می‌کند که انگار فقط در سختی‌ها و تلخی‌های روزمرگی‌هایشان با هم شریک‌اند. در داستان پیش رو، هر شخصیت فرصت دارد بخشی از دغدغه‌هایش را برای خواننده بازگو و او را با خلوت خود همراه کند. تلاقی رخدادها و چندصدایی روایت‌ها از جذابیت‌های اصلی این رمان است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«… بابا ما را ول نکرده است. قرار است برگردد. برمی‌گردد. مامان می‌داند. برای همین جلوی پنجره منتظر می‌نشیند و دستش را در موهایم می‌کند. او برمی‌گردد و من دیگر موهای سفید نخواهم داشت. موهای سفید نبود باباست. آن‌ها روزهای بدون بابا هستند. همین‌که برگردد، موهای سفید هم می‌روند.»

این‌کتاب با ۷۲ صفحه و قیمت ۸۵ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 6090717 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • مرزهای طراحی لاک ناخن جابجا شد (فیلم)
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • لکه‌های سفید روی ناخن‌ها چه معنایی دارند؟
  • آیا کندن موی سفید باعث زیاد شدن آن میشود؟
  • ببینید | اردوغان جنجال به پا کرد؛ شانه زدن موهای رئیس‌جمهور هنگام ورود به دادگاه
  • خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا