Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن مهرعلیزاده نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره برنامه‌های خود در حوزه رونق صنعت خودرو اظهار کرد: صنعت خودرو قدمتی حداقل ۶۰ ساله در کشور ما دارد که به خاطر دارم آن زمان هنوز هیوندای و دوو وجود نداشتند.

وی ادامه داد: در مسیر کارهایم با مهندسان و مدیران فعلی این شرکت‌ها که صحبت می‌کردم، می‌گفتند که زمانی به عنوان کارآموز به ایران خودرو آمده بودند و هنگامی که سالن‌های ایران خودرو را می‌دیدند، در مورد احتمال ورود این نوع شبکه به کره می‌اندیشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل، ایران از منظر صنعت خودروسازی، کشور پیشرفته‌ای است و بیش از ۵۰۰ هزار نفر در صنعت خودرو مشغول به کار هستند که بایستی این افراد را در این صنعت فعال نگه داریم.

وی افزود: به واردات انحصاری خودرو معتقد نبوده و در مورد انحصار خودروسازی در داخل نیز موافق نیستم. در دنیا اصطلاح «تعرفه گمرکی» وجود دارد که ابزاری برای کنترل بازار، به نحوی که کیفیت محصول بالا رفته، استاندار‌ها رعایت شده، بهره‌وری در کارخانه‌ها بالا رفته، قیمت‌های تمام شده‌ها پایین بیاید و از تمام این‌ها مهمم‌تر، به وجود آمدن بازار رقابتی برای خودرو است که ایران بایستی برای بازار خودرو این کار را انجام دهد. به این معنا که تلاش کنیم به هر نحو ممکن مانند تغییر در مالکیت خودروسازی‌ها و تغییر در مدیریت‌ها. باید رقابتی شدن این عرصه را ممکن سازیم.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: قطعه‌سازی از خودروسازی مهم‌تر بوده و خوشبختانه توان خودروسازی کشور ما بسیار بالاست. قطعا استان خراسان در قطعه‌سازی بسیار خوب عمل کرده است. در اطراف تهران، اشتهارد، تبریز و قزوین نیز قطعه‌سازی رشد کرده است.

معاون رئیس جمهور در دولت اصلاحات ادامه داد: در استان خراسان، پیشنهادی به من شد که منطقه آزاد سرخس را به عنوان مرکز بین‌المللی توزیع قطعات یدکی داشته باشیم. قطعات یدکی اغلب خودرو‌ها من جمله خودرو‌های اروپایی، آمریکایی و ... تولید می‌شود. اگر منطقه‌ای را به عنوان هاب در نظر بگیریم، می‌توانیم قطعه‌فروشی را در منطقه باب کرده و در جهت تامین این بازار می‌توانیم قطعه‌سازی را رواج دهیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اقتصاد صنعت خودروسازی، اقتصاد قابل تکیه‌ای است که می‌بایست از بعد کیفیت به آن رسیدگی کنیم تا به مشتری نیز اجحاف نشود. به این معنا که کیفیت حتما پایش، قیمت تمام شده کنترل، بهره‌وری بالا رود و از سوی دیگر، توزیع به نحوی باشد که خودرو از کالای بورسی بودن درآوریم تا برخی از قدرت تخریب نقدینگی به سمت خودرو نرود که تولید را تحت تاثیر مسائل ثانوی توزیع و دلال قرار دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محسن مهرعلیزاده انتخابات ریاست جمهوری قطعه سازان خودروسازان صنعت خودرو قطعه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۷۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضای منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم

وزیر ارتباطات تاکید کرد : ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد و در حال حاضر مشتریانی در سطح دنیا برای این نوع ماهواره‌ها وجود دارد.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : با تلاش‌های جهادگرانه متخصصان ایرانی، در افق برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور، شاهد خودکفایی و تبدیل شدن ایران به قطب فضایی منطقه خواهیم بود.

وی افزود: با وجود تثبیت فناوری‌ها در برخی حوزه‌ها، تمرکز اصلی بر بازاریابی خدمات فضایی ایران در سطح جهانی، به خصوص در زمینه پرتابگر‌های سبک و ماهواره‌های کوچک است.

زارع پور اظهار داشت : ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد و در حال حاضر مشتریانی در سطح دنیا برای این نوع ماهواره‌ها وجود دارد.

وی افزود: برای رسیدن به خودکفایی کامل و چرخش خودجوش صنعت فضایی، نیازمند سرمایه گذاری در زمینه‌های مختلف این حوزه هستیم.

وزیر ارتباطات تاکید کرد :  جمهوری اسلامی ایران با برگزاری نمایشگاه‌ها و رویداد‌های فضایی، به دنبال جذب شرکای بین‌المللی و توسعه همکاری‌ها در این زمینه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز مذاکرات صادرات دانش قطعه‌سازی به چهار کشور
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم
  • صنعت نوشت‌افزار ایران در بازار جهانی کجا ایستاده است؟
  • آینده صنعت خودرو ایران؛ ارزخوری یا خودروسازی؟
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضای منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • استارت سرد خودروسازی
  • تنظیم متفاوت از یک قطعه موسیقی نواحی ایران
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند