Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@23:34:37 GMT

هفت طرح کشاورزی در فردوس آماده بهره‌برداری است

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۸۰۳۰

هفت طرح کشاورزی در فردوس آماده بهره‌برداری است

موسی سلیمانی روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته جهاد کشاورزی (۲۱ تا ۲۷ خرداد) افزود: شهرستان فردوس به لحاظ تولید کرم ابریشم رتبه اول استان خراسان جنوبی را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: امسال بیش از ۹۲ جعبه کرم ابریشم بین متقاضیان توزیع شده اما به دلیل کاهش بارندگی‌ها استقبال کمی از آن صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی فردوس گفت: درخصوص تامین نهاده‌های دامی با توجه به خشکسالی اخیر و شرایط حوزه دامداری بخصوص دام سبک از فروردین امسال تامین نهاده‌های دامی در مورد کنسانتره ۴۰ درصد افزایش داشته که کافی نبوده است.

وی اضافه کرد: توزیع جو یارانه‌ای به ازای هر راس دام نیز سه کیلوگرم افزایش یافته است و برای کمک به دامداران دام سبک نیز بسته پیشنهادی به استان دادیم که در این راستا علاوه بر خرید دام، سهمیه نهاده‌ها افزایش یابد تا دامداران مجبور به فروش دام خود نشوند.

سلیمانی گفت: با این طرح نیازی به خرید دام از دامدار نیست و باید کمک شود که دام در شهرستان بماند.

وی افزود: تفاوت زیاد قیمت نهاده‌ها با بازار موجب سهمیه‌بندی و بعضا کمبود آن شده است که با حمایت‌های دولت سعی شده این کمبودها جبران شود.

مدیر جهاد کشاورزی فردوس گفت: طی یک سال گذشته نیز یک هزار و ۳۸۰ تن جو یارانه‌ای بین دامداران توزیع شده است و بیشترین نهاده خام استان به دلیل وجود دامداری‌های صنعتی بیشتر در شهرستان فردوس توزیع می‌شود.

وی از توزیع ۴۰ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی بین ۴۱ بهره‌بردار و استخرداران دو منظوره شهرستان فردوس خبر داد و افزود: ۷۰ درصد مرغ مازاد در شهرستان تولید می‌شود و مرغدار تا ۵۰ روز مرغ را نگهداری و سپس تحویل کشتارگاه می‌دهد در صورتی که مرغ ۴۵ روزه باید از چرخه خارج شود.

سلیمانی با اشاره به اینکه طرح پلاک‌کوبی و هویت‌گذاری دام‌های سبک و سنگین از سال ۹۷ در شهرستان فردوس آغاز شد گفت: ۴ هزار و ۱۴۶ راس دام سنگین و ۷۴ هزار دام سبک در این شهرستان پلاک‌کوبی شده است.

وی اظهار داشت: برخی دامداران رغبتی برای پلاک‌کوبی دام‌های خود ندارند که با این وضعیت آمار دام‌های سبک چند برابر این میزان است.

مدیر جهاد کشاورزی فردوس با بیان اینکه سامانه‌های نوین آبیاری در ۱۸۵ هکتار با اعتبار یک میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان اجرا شده است گفت: درخصوص اجرای استخر قنوات بلده نیز یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته و جذب شده که کار در حال انجام است.

وی افزود: سال گذشته ۸۰۰ تن گندم مازاد کشاورزان خریداری شد اما امسال به دلیل خشکسالی و کمبود بارندگی و سرمای زمستان عملکرد پایینی در این بخش خواهیم داشت.

سلیمانی گفت: تاکنون ۶۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده و علیرغم اینکه قیمت خرید نسبت به سال گذشته دو برابر شده اما تاکنون کمتر از ۱۰ درصد گندم نسبت به سال گذشته خریداری شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۶۲۴ کیلوگرم خرید حمایتی زعفران داشتیم گفت: تا سال گذشته باید محصول را به سرایان تحویل می‌دادیم و با پیگیری‌هایی که انجام دادیم فردوس نیز به عنوان مرکز خرید حمایتی تعریف شد.

مدیر جهاد کشاورزی فردوس اظهار داشت: در زمینه کشت زیره مقام دوم استان را داریم که علیرغم کشت خوب آن طور که باید برداشت نشده است.

وی تهیه و توزیع ۲۲ دستگاه تراکتور، آموزش ۹۰۰ نفر ساعت بهره‌برداران، اجرای طرح محصول سالم (انار و نعنا) و ۲۴ مورد بازدید از واحدهای توزیع نهاده‌های دامی، داروخانه‌های پزشکی و سموم شیمیایی را از جمله مهمترین اقدامات این مدیریت عنوان کرد.

سلیمانی گفت: سال گذشته تگرگ از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد به باغات پسته خسارت وارد کرد که در راستای جبران این خسارت‌ها ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات و مبالغ بلاعوض به کشاورزان پرداخت شده است.

وی افزود: در حوزه صنایع نیز ۱۴ فقره جواز تاسیس و بهره‌برداری که مهمترین آن در حوزه پایانه ضبط پسته و بسته‌بندی زعفران و خشکبار بوده، صادر شده است.

وی گفت: یکی از اقدامات خوب در شهرستان رفع تداخلات اراضی است که سال گذشته انجام شد و پلاک یک بلده بعد از سه سال یک هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی ملی و غیر ملی تعیین تکلیف شده و به زوی سند صادر خواهد شد.

برچسب‌ها افتتاح طرح کشاورزی خراسان جنوبی فردوس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افتتاح طرح کشاورزی خراسان جنوبی افتتاح طرح کشاورزی خراسان جنوبی فردوس شهرستان فردوس سال گذشته نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۸۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از قطار اردبیل- میانه در نیمه اول سال جاری

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل با اذعان بر اینکه معلمی شغل انبیاست و قداست و شرافت آن ارزشمند است، گفت: امیدواریم نمره قبولی را از معلمان خود گرفته باشیم.

سیدحامد عاملی ۱۲ اردیبهشت در دومین گردهمایی جمعی از بازنشستگان و پیشکسوتان آموزش و پرورش استان اردبیل ضمن تبریک روز معلم این شغل را بافضیلت توصیف کرد و افزود: معلمی قداست و شرافت دارد و در جامعه ارزشمند است.

وی ادامه داد: معلمان به نوعی ایثار می کنند و زندگی و عمر خود را در مسیر انسان سازی و آینده انسان های شایسته صرف می نمایند.

استاندار اردبیل با عنوان اینکه فضیلت کار معلمی را با هیچ چیز نمیتواند عوض کرد، گفت: مشکلات اقتصادی و معیشتی در جامعه وجود دارد و برخی مسائل را برای معلمان استان ایجاد کرده است، اما از قداست و شرافت شغل معلمی کم نمی کند.

عاملی اضافه کرد: قدردان زحمات و تلاش های معلمان بااخلاص هستیم و امیدواریم وظیفه شاگردی را بجا آورده باشیم و نمره قبولی را از معلمان خود گرفته باشیم.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان اردبیل دارای ظرفیت‌های متعدد کشاورزی و صنعتی و گردشگری و منابع انسانی است، اظهار کرد: رتبه این استان در سطح کشور از لحاظ شاخص های توسعه ای مناسب نیست و اقداماتی را برای برطرف کردن مشکلات استان و تأمین زیرساختهای لازم انجام داده ایم.

وی تصریح کرد: در نیمه اول سال جاری قطار اردبیل به میانه به بهره برداری خواهد رسید و پیگیر اتصال آن به پارس آباد تا روسیه و هلسینکی خواهیم بود.

عاملی از کنسلی ۱۷ پرواز در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: با استقرار تجهیزات در فرودگاه کنسلی ها کاهش خواهد یافت.

وی به تولید یک میلیون تن محصولات کشاورزی اشاره کرد و افزود: ۱۷ هزار میلیارد تومان به درآمد بخش کشاورزی استان اردبیل اضافه خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۳۴۸ رشته قنات در استان قزوین
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین آماده بهره‌برداری
  • ۱۲ پروژه با حضور رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • ۳۰ کیلومتراز محور ترانزیتی خوی به رازی آماده بهره برداری شد
  • فیلم | تجربه واگذاری لکوموتیوهای آلستوم به مپنا، برای مدعیان خصوصی سازی کافی است
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • بهره برداری از قطار اردبیل- میانه در نیمه اول سال جاری
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پرواز‌های هواپیمایی کیش
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم