Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@03:30:09 GMT

آخرین وضعیت شناسایی مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۸۲۱۰

آخرین وضعیت شناسایی مراکز غیرمجاز استخراج رمزارز

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمدحسن متولی‌زاده در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: در کنار افزایش دمای هوا که باعث افزایش مصرف برق شده و خشکسالی‌ها که تولید برق نیروگاه‌های آبی را کاهش داده‌اند، در این میان رمزرز‌ها نیز مهمان ناخوانده صنعت برق شده‌اند.

وی در پاسخ به این پرسش که "مالکیت مراکز شناسایی‌شده چگونه است؟ " گفت: همه مراکز شناسایی شده شخصی و متعلق به افراد بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرعامل توانیر در پاسخ به پرسشی مبنی بر دلایل سخت بودن شناسایی این مراکز یا افرادی که به استخراج غیرقانونی رمزارز می‌پردازند، گفت: ابعاد این دستگاه‌ها کوچک است و در عین حال افراد از راه‌های پیچیده‌ای به تامین برق غیرقانونی این دستگاه‌ها مراکز یا دستگاه‌ها استفاده می‌کنند که کار شناسایی را سخت‌تر می‌کند.

وی در خصوص دلایل اوج گرفتن موضوع رمزارز‌ها در سال‌جاری گفت: بیشتر این مراکز از برق غیرمجاز استفاده می‌کنند و باعث فشار مضاعفی به شبکه می‌شوند.

متولی‌زاده در پاسخ به این پرسش که چرا امسال این موضوع بسیار مورد توجه قرار گرفته است، گفت: نوسان‌های قیمتی رمزارز‌ها یکی از مهم‌ترین دلایل سوق پیدا کردن افرد به سمت رمزارز‌ها است.

وی با اشاره به این که امسال شاهد رشد ۲۰ درصدی مصرف برق هستیم، یادآور شد: این میزان رشد در تاریخ صنعت برق ایران و شاید جهان بی‌سابقه باشد.

مدیرعامل توانیر با اشاره به اینکه در چند روزی که خاموشی داشتیم، ۹۵ درصد از برق کشور تامین شد و تنها ۵ درصد قابل تامین نبود گفت: ما تمام سعی خود را برای جلوگیری از قطعی برق انجام می‌دهیم، ولی بدون همکاری مردم این کار امکان پذیر نخواهد بود.

متولی‌زاده با اشاره به نقش سازنده رسانه‌ها در آگاه سازی مردم اضافه کرد: اگر همه در تنظیم درجه دمای کولر‌های گازی روی ۲۵ درجه یا استفاده از دور کندکولر‌های آبی با صنعت برق همکاری و حتی یک لامپ اضافی را خاموش کنیم، مشکلی در تامین برق وجود نخواهد داشت.

وی درخصوص اینکه میزان استخراج رمزارز‌ها در ایران نیز اظهار کرد: براساس اطلاعات مراکز بین المللی که استخراج رمزارز‌ها در جهان را رصد می‌کنند، صحبت می‌کنیم و برپایه آمار‌های این مراکز ۱۰ درصد از کل ماینینگ جهان در ایران انجام و حدود ۲۰۰۰ مگاوات را شامل می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شورای شهر ششم استخراج بیت کوین استخراج رمز ارز توانیر انتخابات 1400 محسن رضایی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شورای شهر ششم رمزارز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۸۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است

 ارسلان مالکی  در جلسه شورای مسکن در استانداری لرستان اظهار داشت: نمی‌توان برای این ۱۰۰ هزار خانواده بدون مسکن برنامه نداشته باشیم، بلکه باید این موضوع رسیدگی و حل آن نیازمند یک هم افزایی و همدلی بین دستگاهی است.

وی افزود: با مطالعه و بررسی‌های انجام شده ظرفیت‌های استان لرستان شناسایی شده است که نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها هستیم و در این بین سازمان جهاد کشاورزی نقش موثرتری دارد تا مساله تامین زمین حل شود.

رییس سازمان ملی زمین و مسکن یادآور شد: برای حل مشکل زمین می‌توان از زمین‌های دستگاه‌های مختلف بهره گرفت که اجازه قانونی وجود دارد.

مالکی با تاکید بر اینکه مساله تامین زمین مسکن را باید بعنوان یک مساله جدی در لرستان مورد توجه باشد، گفت: لرستان در ارزیابی‌های مسکن ملی آخرین استان است که باید با همدلی و همکاری از مرحله تامین زمین عبور کمیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: در سفر‌های استانی سایر استان‌ها از مرحله تامین زمین گذشته اند و ملاک ارزیابی‌ها تعداد وحد‌های تحویل داده شده است در لرستان، اما متاسفانه پس از گذشت سه سال از دولت همچنان در مرحله تامین زمین باقی مانده است.

لرستان و ظرفیت ساخت دهکده شهری

روح اله اکبری، مشاور وزیر راه و شهرسازی نیز در جلسه شورای مسکن با تاکید بر اینکه لرستان از ظرفیت خوبی برای ساخت دهکده شهری برخوردار است، گفت: دهکده شهری چیزی بین شهر و روستا است که در کشاورزی باغات حفظ می‌شود.

وی افزود: با توجه به امکاناتی اعم از آب و برق و سایر خدمات رفاهی که در روستا‌ها فراهم شده است بنوعی زیرساخت لازم برای دهکده‌های شهری فراهم است و فرایند تصویب ساخت آن در داخل استان قابل حل و فصل است.

اکبری با انتقاد از اینکه برخی دستگاه‌ها در اجرای مسکن ملی موضع سلبی دارند گفت: این طرح یک فعالیت بین بخشی است و نیاز به همکاری سایر دستگاه‌ها وجود دارد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: استان لرستان به لحاظ توپوگرافی خشنی که دارد از نظر تامین زمین مورد نیاز شرایط سخت تری دارد، اما در بخش‌هایی از جمله بافت فرسوده سهم استان پررنگ‌تر در نظر گرفته شده است.

مهلت یک هفته‌ای استاندار لرستان برای تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن

استاندار لرستان هم در این جلسه ضمن تعیین مهلت یک هفته‌ای برای تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن، خواستار همکاری جدی دستگاه‌های مسئول در تامین زمین مورد نیاز ۱۱۶ هزار واحد مسکونی سهم لرستان شد.

ابوطالب شفقت با اعلام مهلت یک هفته‌ای به معاونت امور عمرانی استانداری، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، مسکن و شهرسازی و سایر اعضا آنها را موظف به ارائه آمار کسری زمین در روستا و شهر، شناسایی و تامین زمین مورد نیاز کرد.

وی با اشاره به اینکه مالکیت زمین در کشور از سه حالت خارج نیست، افزود: زمین‌های شهری متعلق به مسکن و شهرسازی است که باید آنرا بر اساس قانون و مجوز لازم در اختیار دولت برای ساخت و ساز قرار دهد، یا در بخش روستایی دولت گسترش داده که بخشی از زمین‌های زارعی خود مالکی در طرح هادی روستا قرار گرفته اند که بنیاد مسکن اجازه ساخت را صادر نماید و بخشی منابع طبیعی که آنهم می‌شود سهم دولت بنیاد مسکن و منابع طبیعی کمک کنند واگذار شود.

وی اضافه کرد: بافت‌های فرسوده و زمین‌های متعلق به شهرداری که با رابطه مناسب دولت و شهرداری باید آنها هم به ظرفیت زمین‌های طرح ملی اضافه شود.

استاندار لرستان با تاکید بر تدوین جدول شهر‌ها و روستا‌های بلاتکلیف در تامین زمین افزود: پس از عبور از این سه راه حل مسکن و شهرسازی و منابع طبیعی موظفند کسری زمین را تامین کنند.

شفقت افزود: اگر شرایط لازم در استان مهیا و قوانین کشوری اجازه واگذاری نداد از طریق هیئت دولت و وزرای محترم موضوع را پیگیری و به نتیجه خواهیم رساند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با مداخله‌گر طب سنتی در نیشابور
  • شناسایی و پلمب دو واحد غیرمجاز در محلات
  • پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمزارز
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • آب‌دزدی در مازندران با سه‌هزار انشعاب غیرمجاز
  • وضعیت سنجش رسانه‌های خدمت عمومی در ایران
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • پتانسیل ایران در استخراج رمزارز از گاز فلر
  • استخراج کنندگان غیر مجاز رمزارز ۱۰۰ برابر نرخ انرژی را باید جریمه پرداخت کنند+ فیلم
  • ۱۰۰ هزار خانواده فاقد مسکن در لرستان شناسایی شده است