Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-27@21:42:29 GMT

تسکین بیماری روده با رژیم غذایی مدیترانه ای

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۸۵۲۶

محققان در این مطالعه، دو رژیم غذایی مدیترانه ای و کربوهیدرات را در مورد بیماران مبتلا به کرون روده مقایسه کردند.

محققان مؤسسه تحقیقات پزشکی فاین اشتاین نیویورک دریافتند که هر دو رژیم غذایی علائم بیماری را تقریباً به طور مساوی کاهش می‌دهد، اما این مطالعه به این نتیجه رسید که سهولت بیشتر در پیروی از رژیم غذایی مدیترانه ای ممکن است باعث شود رژیم ارجح برای بیماران باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته منفی این رژیم‌های غذایی کاملاً کنترل شده این است که ممکن است بیماران به اندازه کافی کالری یا تنوع غذایی دریافت نکنند. رعایت رژیم غذایی راحت تر ممکن است در این زمینه کمک کننده باشد.

بیماری کرون روده، سیستم ایمنی بدن را درگیر می‌کند و با علائم شکمی مانند درد و اسهال و التهاب مزمن مشخص می‌شود.

این مطالعه در ۳۳ سایت در سراسر ایالات متحده بین سپتامبر ۲۰۱۷ و اکتبر ۲۰۱۹ انجام شده است. این مطالعه شامل ۱۹۱ بیمار بود که به طور تصادفی در یکی از دو گروه رژیم غذایی قرار گرفتند و آن را به مدت ۱۲ هفته دنبال کردند. شرکت کنندگان در شش هفته اول غذای آماده دریافت کردند.

رژیم غذایی بر علائم بیماری این افراد تأثیر داشت و براساس این گزارش، در طول ۱۲ هفته حدود ۴۲.۴ درصد در گروه رژیم غذایی کربوهیدرات و ۴۰.۲ درصد در گروه رژیم غذایی مدیترانه ای بهبود علائم مشاهده شد.

رژیم غذایی کربوهیدرات شامل گوشت‌های فرآوری نشده، میوه‌های تازه و سبزیجات غیرنشاسته ای است و مصرف برخی حبوبات، تمام غلات، برخی شیرین کننده ها، میوه‌ها و سبزیجات کنسرو شده و برخی محصولات لبنی را محدود می‌کند. رژیم غذایی مدیترانه ای دارای گوشت قرمز و فرآوری شده به مقدار کم است و میوه‌ها و سبزیجات تازه، آجیل، ماهی، گوشت بدون چربی، غلات سبوس دار، و مقدار کمی لبنیات در آن وجود دارد و از روغن زیتون به عنوان منبع اصلی چربی استفاده می‌کند.

 

 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: محققان بیماران نیویورک رژیم غذایی روغن زیتون سیستم ایمنی بدن نیویورک رژیم غذایی مدیترانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۸۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، مشکلات بینایی که بر توانایی فرد در خواندن و نوشتن، رانندگی، تشخیص رنگ یا قضاوت در فاصله‌ها تأثیر می‌گذارد، می‌تواند نشانه اولیه بیماری آلزایمر، شایع‌ترین نوع زوال عقل باشد.

مطالعات قبلی نشان داده‌اند که تغییرات فیزیکی در چشم‌ها، مانند آسیب عروق خونی، ممکن است در پیشرفت بیماری آلزایمر دخیل باشد، در حالی که تحقیقات دیگر استفاده از اسکن شبکیه را به عنوان راهی برای تشخیص این بیماری از طریق چشم مورد بررسی قرار داده‌اند.

علاوه بر این، محققان پلاک‌های بتا آمیلوئید- که یکی از دلایل اصلی بیماری آلزایمر در مغز محسوب می‌شود- روی شبکیه و عدسی چشم پیدا کرده اند که به روش‌های غیرتهاجمی بالقوه برای تشخیص بیماری آلزایمر اشاره می‌کند.

اکنون، محققان دانشگاه لافبورو در بریتانیا استدلال می‌کنند که از دست دادن حساسیت بصری می‌تواند بیماری آلزایمر را ۱۲ سال قبل از تشخیص معمول پیش بینی کند.

«احمد بیگده»، محقق ارشد و دکترا در دانشکده ورزش، گفت: «حساسیت بصری به توانایی فرد برای تشخیص و پردازش اطلاعات بصری به طور دقیق و کارآمد اشاره دارد.»

او توضیح داد: «از دست دادن حساسیت بصری می‌تواند منجر به مشکلات مختلفی در درک و پردازش اطلاعات بصری شود، مانند مشکل در تشخیص اشیا یا چهره‌ها، مشکل در خواندن یا پیمایش در محیط‌های آشنا، و چالش‌هایی در درک جزئیات بصری یا تضادها. به عنوان مثال، فردی که حساسیت بینایی کمتری دارد ممکن است هنگام رانندگی در خواندن تابلوهای خیابان دچار مشکل شود.»

بیگده ادامه داد: «ما تصمیم گرفتیم حساسیت بصری را به عنوان یک پیش‌بینی‌کننده زوال عقل بررسی کنیم، زیرا تحقیقات قبلی نشان داده است که افراد مبتلا به زوال عقل اغلب نقص‌های پردازش بینایی را حتی در مراحل اولیه بیماری تجربه می‌کنند.»

وی افزود: «اختلالات بینایی با افزایش خطر ابتلاء به زوال عقل در آینده مرتبط است، که نشان می‌دهد ارزیابی توانایی‌های پردازش بینایی می‌تواند ابزار ارزشمندی در ارزیابی خطر زوال عقل باشد.»

دانشمندان از طریق تحقیقات خود دریافتند که شرکت کنندگان با نمرات پایین‌تر در تست حساسیت بصری در معرض خطر بیشتر تشخیص زوال عقل در آینده هستند.

کد خبر 6088226

دیگر خبرها

  • نحوه تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • علل پرش و اسپاسم عضلانی
  • علائم سرطان روده بزرگ را بشناسیم
  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟
  • بیماری‌های خودایمنی که باعث ریزش مو می‌شوند
  • پیش‌بینی یک بیماری ۱۲ سال قبل از بروز علائم
  • یک گردش خوشمزه در نصف‌جهان
  • پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم