Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری آبدانان ، مشکلات معیشتی برای این قشر زحمتکش به وجود آورده است و مسئولان در چرایی پرداخت نکردن حقوق می‌گویند؛ "شهرداری در آمد ندارد". - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام؛ عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری آبدانان طی ماه‌های گذشته به یک معضل برای کارگران شهرداری تبدیل شده‌، اما متأسفانه با وجود این‌که کارگران شهرداری برای پنجمین ماه از دریافت حقوق محروم بوده‌اند مسئولان مربوطه هیچ اقدامی تاکنون برای رفع این مشکل انجام نداده‌اند و این امر نارضایتی کارگران و مشکلات معیشتی را برای آنان در پی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به این‌که کارگران جزء اقشار کم‌ درآمد محسوب می‌شوند، عدم پرداخت حقوق معیشت آنان را با مشکلات جدی مواجه می‌کند و با توجه به وضعیت اقتصادی موجود و تورم بالا، در صورت عدم دریافت حقوق امرار معاش برای قشر کارگر  بسیار سخت خواهد شد.

دادستان بهارستان: صنایع بی‌جهت پرداخت حقوق کارگران را به تأخیر نیندازندتعلل دولت در قبال حق و حقوق کارگران/ "حق مسکن کارگران" هنوز تصویب نشده استواکنش فرماندار زنجان به برون‌سپاری خدمات فضای سبز شهرداری؛ حق و حقوق کارگران ضایع نشود

تورم بالا و مشکلات اقتصادی

یکی از کارگران شهرداری آبدانان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام گفت: 5 ماه است که هیچگونه حقوقی دریافت نکرده‌ایم و این امر سبب بروز مشکلات مالی بسیاری برای کارگران شده‌ است اما متأسفانه هیچ اقدامی از سوی مسئولان در این ‌باره انجام نشده است.

وی اظهار داشت: در این شرایط که شاهد تورم بالا و افزایش روزافزون قیمت مواد غذائی و کالاها هستیم، پرداخت نشدن حقوق کارگران سبب مختل شدن زندگی برخی از آنان شده‌ است.

وعده‌های پوچ مسئولان شهرداری

یکی دیگر از کارگران شهرداری آبدانان به خبرنگار تسنیم می‌گوید: برخی از کارگرانی که با حقوق ناچیز باید اجاره خانه و مایحتاج خانواده را تامین کنند طی 5 ماهه گذشته بدترین شرایط مالی و اقتصادی را تجربه کرده‌اند اما متأسفانه مسئولان شهرداری تنها به دادن وعده اکتفا می‌کنند.

وی اظهار داشت: کارگران شهرداری در شرایط شیوع کرونا برای پاکیزگی شهر تلاش می‌کنند اما مسئولان به جای حمایت، از پرداخت حقوق آنها امتناع می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین مشکلات شهرداری در برخی از شهرهای کشور عدم پرداخت بموقع حقوق کارکنان و کارگران است که باید رفع این مشکل در اولویت کاری مدیران و روسای سازمان‌های تابعه شهرداری قرار گیرد تا هر از چندگاهی شاهد بروز مشکلات این چنینی برای کارگران شهرداری نباشیم.

تسویه حقوق کارگران تا پایان سال گذشته

سیروس مراد حاصلی در این‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: عدم پرداخت حقوق تنها مختص به شهرداری آبدانان نیست و برخی از شهرداری‌های دیگر کشور نیز با این مشکل مواجه هستند.

فرماندار شهرستان آبدانان اظهار داشت: حقوق کارگران شهرداری تا پایان سال گذشته تسویه شده‌ است.

نبود منبع درامد ثابت تا عدم پرداخت

شاپور هادی‌زاده نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: حقوق فروردین و اردیبهشت‌ماه و مابه‌التفاوت اسفند سال گذشته کارگران شهرداری آبدانان پرداخت نشده‌ است.

شهردار آبدانان با بیان این‌که تمام حقوق کارگران شهرداری طی سال گذشته پرداخت‌ شده است اظهار داشت: نبود منبع درآمد ثابت سبب شده بسیاری از شهرداری‌های کشور با چنین مشکلاتی مواجه شوند.

هادی‌زاده در پایان گفت: عدم پرداخت حقوق تنها مختص کارگران نیست بلکه کارکنان شهرداری نیز در مدت مذکور هیچ ‌گونه حقوقی دریافت نکرده‌اند.

با توجه به اینکه کارگران قشر زحمت کش جامعه هستند و زندگی خود را با حقوق اندک سپری می کنند،ضروری است مسئولان مربوط هر چه سریعتر نسبت به پرداخت حقوق آنها اقدام کنند تا در شرایط اقتصادی نامطلوب کنونی شاهد بروز مشکلات معیشتی برای کارگران نباشیم.

انتهای پیام /180/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حقوق کارگران شهرداری عدم پرداخت حقوق خبرنگار تسنیم برای کارگران سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۸۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاخیر در پرداخت حقوق کارگران معیشت آن‌ها را دشوارتر کرده است

فرماندار تیران و کرون گفت: تاخیر در پرداخت حقوق کارگران توسط پیمانکاران، شرایط معیشتی این قشر را دشوارتر کرده و نظارت مدیریت شهری و نهادهای متولی برای رعایت حقوق آن‌ها لازم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، علی محمدی‌کیا شامگاه _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در همایش تجلیل از کارگران شهرداری‌های شهرستان تیران و کرون با انتقاد از تاخیر در پرداخت حقوق نیروهای خدماتی اظهارکرد: بعضی از شرکت‌های پیمانکاری در پرداخت حقوق نیروهای تحت نظر خود تاخیر چندین ماهه دارند که چنین وضعیتی در شرایط دشوار اقتصادی، معیشت کارگران را دشوارتر کرده است.

وی افزود: شهرداری‌ها و دستگاه‌های متولی باید نظارت‌های خود را در پرداخت به موقع حقوق ماهانه کارگران افزایش دهند و مانع از تضعیف حقوق قشر زحمت‌کش کارگری شوند.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه پرداخت به موقع حقوق کارگر و نیروی تحت خدمت مورد سفارش دین بوده و در قانون نیز بر آن تاکید شده است، خاطرنشان کرد: تخطی از این قانون و اخلاق اسلامی ناپسند است و تضیف حقوق شهروندی محسوب می شود.

محمدی‌کیا ادامه داد: نباید در اولویت پرداخت حقوق کارمندان و کارگران تمایزی وجود داشته باشد و نسبت به دغدغه زندگی هر دو قشر باید توجه شود.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر پرداخت حقوق مالی کارگران باید دیگر منافع آن‌ها تامین شود، تصریح کرد: تامین لباس مورد نیاز، ایمنی در کار، استراحت، سلامت محیط فعالیت و حفظ شان و منزلت کارگران حائز اهمیت است و نباید شخصیت آن‌ها تحت تاثیر وظیفه شغلی قرار گیرد.

فرماندار تیران و کرون با اشاره به امنیت شغلی جامعه کارگری، گفت: علاوه بر اینکه کارفرمایان و شرکت‌ها در این خصوص نقش دارند، نهادهای کارگری همچون تامین اجتماعی نیز در حفظ سرمایه انسانی نقش دارند.

محمدی‌کیا افزود: کمک به کارفرمایان برای توسعه زیرساخت‌های تولیدی و کسب و کار در حفظ نیروی مشغول در کار مهم است و یکی از چالش‌های امروز حمایت نکردن از کارفرمایان بوده که منجر به تعدیل نیروی انسانی شده است.

وی تاکید کرد: اهمیت دادن به افراد فعال و نگاه ویژه به تولید و فعالیت‌های مولد مانع از ورود به مشاغل غیرمولد و سپرده‌گذاری در بانک‌ها می‌شود.

کد خبر 749553

دیگر خبرها

  • شهرداری توان پرداخت حقوق به کارگران را ندارد؛ مسئولان کمک کنند
  • حقوق کارگران در موعد مقرر پرداخت شود
  • توانایی پرداخت مزایای کارگران شهرداری دهدشت فراهم نیست
  • مسئولان مشکلات کارگران را مورد توجه قرار دهند
  • تاخیر در پرداخت حقوق کارگران معیشت آن‌ها را دشوارتر کرده است
  • تجلیل از کارگران نمونه شهرداری بندرعباس
  • واریز «هدیه روز معلم» به حساب فرهنگیان؛ امشب/ پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • واریز پاداش «روز معلم»به حساب فرهنگیان؛ امشب/ پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر
  • پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر