Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، چند ماه بیشتر تا المپیک زمستانی ۲۰۲۲ باقی نمانده است. بزرگترین میدان رقابتی که اسکی بازان ایرانی هرچند با تعداد کم حضور در آن را تجربه می کنند.

در فاصله همین چند ماه تا آغاز المپیک زمستانی رقابت چند اسکی باز آلپاین مرد برای تصاحب بلیط این آوردگاه بزرگ بسیار تنگاتنگ است. محمد کیادربندسری از دربندسر، حسین ساوه شمشکی از شمشک، مرتضی جعفری و نیما بها از دیزین چهار اسکی باز رشته آلپاین هستند که در رقابتی فشرده برای مسافر المپیک شدن می جنگند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط در بخش بانوان آلپاین تقریباً تمام شده است و عاطفه احمدی جلوتر از دیگران قرار دارد و حضورش در المپیک تقریباً قطعی است.

در رشته اسکی صحرانوردی نیز بافاصله سید ستار صید و سمانه بیرامی شانس حضور در المپیک خود را قطعی کرده اند.

نکته قابل توجه در رقابت میان نمایندگان مرد آلپاین بحث فعال بودن یا نبودن پیست های اسکی است. یک نماینده از پیست اسکی دربندسر، دو نماینده از پیست اسکی دیزین و یک نماینده از پیست اسکی شمشک؛ نکته اینجاست که دربندسر و دیزین فعال هستند ولی در طی چند سال اخیر پیست اسکی شمشک همچنان تعطیل باقی مانده است. پیست قدیمی و قهرمان ساز شمشک که با بی توجهی مسئولان تبدیل به حسرتی بی پایان برای پتانسیل های این منطقه حساس و متراکم از قهرمان شده است.

حسین ساوه شمشکی یکی از چهار نماینده پرشانس اسکی آلپاین برای حضور در المپیک زمستانی که خود در منطقه شمشک متولد و قهرمان شده است در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بعد از مدتها دوری از فضای قهرمانی اسکی حدود ۶-۷ ماه تمرین و بدنسازی سنگین داشتم و اوایل فصل در پیست اسکی دربندسر تمرینات فنی ام را آغاز کردم. با تغییر در برنامه مسابقات فصل کمی برنامه هایم به هم ریخت ولی با این وجود هم خدا را شکر عملکردم در مسابقات قابل قبول بود و شروع مجدد خوبی داشتم.

بیشترین ضربه بسته بودن شمشک برای رده های سنی پایه است

وی در پاسخ به این سوال که آیا تعطیلی پیست اسکی شمشک تاثیر منفی در عملکرد شما داشته است؟ گفت: بسته بودن شمشک تاثیر در کل ورزش قهرمانی اسکی در کشور دارد. اکثر اردوهای تیم ملی در گذشته در شمشک برگزار شد و خیلی از ملی پوشان هم از همین منطقه بودند ولی متاسفانه پیست شمشک چندین سال است که تعطیل شده و هیچ برنامه ریزی جدی برای بازگشایی آن وجود ندارد.

وی افزود: علاوه بر مشکلات ملی پوشان بیشترین صدمه بسته بودن شمشک متوجه رده های سنی پایه است. پیست اسکی دربندسر بخش زیادی از بار را به دوش می کشد و همیشه کمک کرده است ولی با توجه به تعطیلی شمشک و بسته بودن طولانی جاده بالا دربندسر خیلی شلوغ می شود و عملاً ما سعی می کردیم تنها اوایل روز به تمرین در پیست بپردازیم.

اعتماد به نفسم را مدیون پیست شمشک هستم

ساوه شمشکی تصریح کرد: من بزرگ شده پیست شمشکم و تمام اعتماد به نفسم را مدیون این پیست هستم و تعلق خاطر فراوانی به این پیست دارم. من شمشک را خانه خودم می بینم و وقتی خارج آن تمرین میکنم ناخودآگاه حس می کنم مستاجرم و صاحبخانه هم ممکن است جوابم کند کما اینکه دو سال پیش این اتفاق هم برایم افتاد.

وی ادامه داد: باز بودن شمشک یک حس و انگیزه دیگر به من و اهالی شمشک می دهد. من برخی تمریناتم را برای چابکی و سرعت در شمشک انجام می دادم که فضایی منحصر به فرد بود و در آن فضا که به دیواره شهرت داشت تست های مربیگری نیز گرفته می شد. بسته بودن شمشک تاثیر زیادی در بعد قهرمانی و همگانی بر اسکی بازان شمشک به ویژه در رده سنی پایه داشت. فراموش نکنیم که تعطیلی پیست شمشک از لحاظ اقتصادی نیز ضربه زیادی به مردم شریف این منطقه زده است چرا که افراد زیادی از این طریق ارتزاق می کردند و در پیست فعالیت داشتند و در صورت بازگشایی مجدد شمشک فرصت های‌شغلی زیادی برای اهالی منطقه ایجاد خواهد شد.

راه های کهنه به مقصدهای نو نمی رسند

ساوه شمشکی در خصوص مشکلات موجود در پیست شمشک گفت: در حال حاضر برخی مشکلات مالکیتی وجود دارد و بخشی از پیست متعلق به مالکین شخصی است و مسئله بعدی موضوع استاندارد سازی پیست است. اکثر افراد و مسئولانی که با وعده احیای شمشک آمدند تنها وعده دادند. مثال قدیمی وجود دارد که راه های کهنه به مقصد های نو نمی رسند و این موضوع در شمشک به خوبی صدق می کند.

وی خاطر نشان کرد: قطعاً برای بازگشایی مجدد شمشک راه درستی وجود دارد که باید در مسیر آن حرکت کرد. همت بلند و انگیزه مضاعف لازم است و با همدلی و کمک همه اهالی محترم شمشک این مشکل قابل حل است. معتقدم اگر کار به اهلش سپرده شود بازگشایی مجدد شمشک شدنی است و امیدوارم هرچه زودتر این روز شیرین برای مردم خوب شمشک فرا برسد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: اسکی حسین ساوه شمشکی پیست شمشک اسکی پیست شمشک حسین ساوه شمشکی ساوه شمشکی پیست شمشک پیست اسکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۸۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمود یسلیانی سکان‌دار اسکی استان اصفهان شد

مجمع انتخاباتی هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی استان اصفهان با حضور اعضای مجمع در سرای ورزشکاران برگزار شد که محمود یسلیانی با کسب ۱۳ رأی به عنوان رئیس هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی استان اصفهان انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ مجمع انتخاباتی هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی استان اصفهان با حضور جواد محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، عباس نظریات رئیس فدراسیون و اعضای مجمع از ساعت ۱۰ در سرای ورزشکاران برگزار شد.

جواد محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در ابتدای مجمع اظهار کرد: امیدوارم که امروز طلیعه روزهای خیلی خوب، امیدوار کننده و افتخارآفرین برای رشته اسکی در سطح استان اصفهان باشد. امیدوارم که در فصول بارندگی شاهد بارش نزولات آسمانی به ویژه برف در کل کشور الخصوص استان اصفهان باشیم تا در کنار بهره‌مندی از خیرات و رحمت الهی، رشته اسکی را با قدرت در سطح استان ادامه دهیم.

وی افزود: در چند سال اخیر رشته اسکی در سطح کشور و استان شاهد اتفاقات خوبی بود. با همکاری فدراسیون و هیئت استان اصفهان، با دریافت گواهی بین المللی، پیست اسکی فریدون‌شهر بین‌المللی شد. شرایط خدماتی و امکانات پیست فریدون‌شهر، بهبود چشم‌گیری داشته و امیدواریم که این روند رو به رشد ادامه دار باشد.

محمدی گفت: روند توسعه و رشد اسکی استان با همدلی و هم‌افزایی جامعه این رشته ورزشی ادامه خواهد داشت. باید در کنار توسعه اسکی روی برف، توسعه همه رشته‌های زیرمجموعه این هیئت به ویژه اسکی روی چمن را هم در دستور کار قرار دهیم. امسال اسکی روی یخ در بخش دختران اولین مقام بین‌المللی ورزش کشور را به دست آوردند. روزهای درخشانی در انتظار این رشته است.

این مجمع انتخاباتی با کاندیدایی محمود یسلیانی و وجیهه مطهری و ۱۵ رأی مأخوذه برگزار شد که وجیهه مطهری با اعلام انصراف خود، از انتخابات کنار رفت. محمود یسلیانی با کسب ۱۳ رأی به‌عنوان رئیس هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی استان اصفهان انتخاب شد.

در انتخابات هیئت رئیسه وجیه مطهری با ۱۳ رأی به عنوان نایب رئیس، عبدالرضا اسفنانی با ۱۴ رأی به عنوان خزانه دار، فرشته جلالی با ۱۴ رأی به عنوان هیئت رئیسه، عبدالرضا سپیانی با ۱۴ رأی به عنوان هیئت رئیسه، علیرضا بهزادیان‌فر با ۱۴ رأی به عنوان هیئت رئیسه انتخاب شدند.

کد خبر 751030

دیگر خبرها

  • اسکی ۱۵۰ مدال دارد/ از قله به درون شهرها رفتیم
  • سکاندار هیئت اسکی اصفهان مشخص شد
  • یسلیانی، سکان‌دار هیئت اسکی و ورزش‌های زمستانی اصفهان شد
  • محمود یسلیانی سکان‌دار اسکی استان اصفهان شد
  • همایش مادران مقاومت در شهرستان ساوه
  • ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در ساوه کشف شد 
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • پیست موتورسواری غیراستاندارد بندرعباس، چالشی جدی
  • پیست موتورسواری بندرعباس غیراستاندارد و حادثه‌آفرین ‌است
  • مقام اطلاعاتی اوکراین: اوضاع در خط مقدم از زمان آغاز جنگ هم سخت‌تر است