Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  آیت‌الله مصطفی محامی  نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در همایش مشارکت حداکثری، انتخاب آگاهانه گفت: حضور در انتخابات حق مردم و یک تکلیف است تا سرنوشت خود را تعیین کنند و با نگاه ارزشی و دینی همه نسبت به سرنوشت جامعه اسلامی مسوولیت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آیت‌الله مصطفی محامی   اظهارداشت: تاکید بر مشارکت حداکثری و اصل حضور به عنوان حق و تکلیف مهم است و باید بدانیم که حضور در انتخابات حق مردم بوده تا سرنوشت خود را تعیین کنند و با نگاه ارزشی و دینی همه نسبت به سرنوشت جامعه اسلامی مسوولیت دارند و شرکت در انتخابات به نوعی تکلیفی بر عهده ما است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان ادامه داد: نیاز است تا جامعه روحانیت برای انتخاب فرد اصلح با بیان شاخص ها به مردم کمک کند تا افراد شایسته را انتخاب کنند تا افراد شایسته انتخاب شوند.

او   تبیین مسائلی از جمله تاثیر منفی عدم شرکت در انتخابات و عدم انتخاب اصلح را خواستار شد و گفت: عدم شرکت در انتخابات همواره مورد تبلیغ دشمنان نظام بوده و به دنبال ناامید کردن مردم هستند و نیاز است تا تهدید هایی که کاهش مشارکت و فایده هایی که مشارکت حداکثری ایجاد می کند برای مردم بیان شود.

امام جمعه زاهدان گفت: موقعیت کنونی جامعه همانند جنگ احزاب است و دشمن تمام توان و امکانات خود را برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی به کار گرفته و اگر ما مشارکت حداکثری داشته باشیم پیام مقاومت، عزت و قدرت را مخابره کرده و سرآغاز پیروزی های بیشتر خواهد بود و اگر مشارکت پایین باشد دشمن طمع خواهد کرد و به دنبال ضربه زدن به ما خواهد بود که نمونه هایی از این اتفاق را در چند سال اخیر مشاهده کردیم و در آشوب های ایجاد شده دشمن به تکاپو افتاده بود.

آیت‌الله محامی ضمن تاکید بر رعایت اخلاق اسلامی و احکام شرعی در انتخابات خواستار پرهیز از غیبت و تهمت در انتخابات شد و خاطر نشان کرد: متاسفانه گاهی شاهد بد اخلاقی ها می شویم اما ائمه جمعه و علمای شیعه و اهل سنت باید همواره مردم را راهنمایی و برای شرکت در انتخابات تشویق کنند و شاخص های انتخاب را برای مردم بیان و از تعیین مصداق پرهیز کرده و نقش پدری خود را حفظ کنند و وارد درگیری های حزبی و جناحی نشوند.

امام جمعه زاهدان با اشاره به حدیث «إنّ العلماء ورثة الأنبیاء» افزود: عالمان وارثان پیامبران هستند و ارث پیامبر درهم و دینار نیست بلکه جایگاه خطیر رسالت و ایفای نقش هدایتگری است و علمایی که در این مسیر قدم بر می دارند این رسالت را بر عهده دارند و باید بدانند که لازمه هدایتگری مردم اینست که ابتدا خود هدایت یافته باشیم.

آیت‌الله محامی به بیان رسالت هدایتگری علما در عرصه های مختلف پرداخت و بیان داشت: مبانی اعتقادی یکی از این عرصه هاست و انسان مسلمان باید نسبت به عقاید آشنا و اعتقاداتش تقویت شود که اینکار بر عهده علماست و باید کار به گونه ای صورت گیرد که پایه های اعتقادی مردم محکم باشد.

او  افزود: تبلیغات دشمن و گروه های استکباری برای ایجاد شبهه و تزلزل در مبانی اعتقادی مسلمانان مشخص است و علما باید مرزدار فکری و عقیدتی مردم باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان مکارم اخلاقی را از دیگر عرصه های هدایتگری علما دانست و اظهار داشت: اعتقادات و اخلاق دو رکن عمده و زیربنای حرکات و رفتارهای فردی و اجتماعی مردم است و باید بدانیم که این دو مکمل یکدیگر و بر هم تاثیر گذار هستند به گونه ای که مبانی اعتقادی زیربنای ارزش های اخلاقی و بالعکس ارزش‌های اخلاقی زیربنای مبانی اعتقادی هستند.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی تصریح کرد: اگر به دنبال یک جامعه سالم و اسلامی هستیم باید برای تقویت مبانی اعتقادی و رشد مکارم اخلاقی سرمایه گذاری و تلاش کنیم.

آیت الله محامی گفت: عوامل مختلفی در رشد مبانی اعتقادی و تربیت اخلاقی فرد و جامعه تاثیر گذار هستند اما نقش عمده را علما ایفا می کنند حال چه نقش مثبت و چه منفی و این یعنی اگر ما در جامعه دچار آسیب ها و ضعف و انحطاط بودیم در این جهت عوامل زیادی تأثیر گذار بوده اما نقش علما و روحانیون نقش عمده ای است.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: متاسفانه این روزها با خبرهای ناخوشایندی از قتل های خانوادگی و درگیری ها مواجه هستیم و موارد مختلفی در این جهت تاثیر گذار است اما باید بداینم انسانی که دست به چنین جنایت هایی می زند انسانیتش دچار خدشه شده و از مکارم اخلاق و مبانی اعتقادی فاصله گرفته است و ما به عنوان یک روحانی در این جهت نیز دارای مسوولیت هستیم و باید برای تقویت مبانی اعتقادی و رشد مکارم اخلاقی در بین مردم تلاش کنیم.

این استاد درس خارج حوزه علمیه اظهارداشت: اگر گاهی مشاهده می شود که در برخی مجامع حوزوی یا ائمه جمعه و جماعت رقابت ناسالمی صورت می گیرد نشان دهنده این است که ما روی خودمان به خوبی کار نکردیم و اگر خروجی حوزه های علمیه عالمان متعهد و شایسته باشند طبیعتا نباید شاهد اینگونه موارد باشیم.

او  مسائل سیاسی و اجتماعی را از دیگر عرصه های ایفای نقش هدایتگری توسط علما عنوان کرد و افزود: ما به عنوان جامعه روحانیت و علمای دین باید در برابر سرنوشت آحاد جامعه احساس مسوولیت کنیم و بر اساس این احساس مسوولیت باید پیگیر مطالبات به حق مردم باشیم و در این جهت دچار افراط و تفریط نشویم.

آیت الله محامی ادامه داد: نباید به بهانه خدمت به نظام از بیان مشکلات و مطالبات مردم پرهیز کنیم و در نقطه مقابل نیز نباید به گونه ای باشد که به بهانه بیان مطالبات مردم خدمات نظام را نادیده بگیریم.

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: برخی از ائمه جمعه و افرادی که صاحب تریبون هستند باید بدانند که گاهی تندی کردن و توهین به دیگران مشکلات را حل نمی کند و حتی در مواردی عامل برخی لجبازی و موضع گیری ها خواهد بود و باید با لحن نافذ و تاثیرگذار پیگیر مطالبات به حق مردم باشیم.

او  لزوم پاسخگویی به نیاز مردم در مواردی که نیازمند روشنگری هستند را مهم بر شمرد و گفت: علما باید در زمینه های مختلف روشنگری کنند که در شرایط کنونی و انتخابات پیش رو علما باید برای مردم روشنگری و مسائل را برای آن ها تبیین کنند.

تمهیدات لازم جهت برگزاری انتخابات باشکوه در ایرانشهر اندیشیده شده است

 فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر گفت: تمام تمهیدات و امکانات لازم برای برگزاری انتخابات باشکوه و خلق حماسه‌ای دیگر در این شهرستان از سوی مجریان انتخابات اندیشیده شده است.

علی شعبانی اظهارداشت: برای خلق حماسه‌ای دیگر در روز ٢٨ خرداد تمامی زیرساخت‌ها، امکانات و شرایط لازم برای برگزاری یک انتخابات سالم، امن، قانونمند، باشکوه و با حضور حداکثری مردم فراهم شده است.

او  افزود: مردم ایرانشهر در تمامی انتخابات حضوری باشکوه و پررنگی داشته‌اند و این بار در انتخابات ٢٨ خرداد با مشارکت حداکثری برگ زرین دیگری بر افتخارات خودشان رقم خواهند زد.

فرماندار ایرانشهر گفت: مردم ما راه سعادت را یافته و با حضور پرشور پای صندوق‌های رای دراین شرایط حساس، حمایت خود را از نظام و انقلاب به رخ دشمنان خواهند کشید و اقتدار ایران اسلامی را به جهانیان نشان خواهند داد.

او  با بیان اینکه ١۴١ شعبه اخذ رای در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در ایرانشهر پیش‌بینی شده اظهارداشت: از این تعداد ٩٨ شعبه ثابت و ۴٣ شعبه سیار بوده است.

شعبانی با بیان اینکه ۶٧ شعبه در مناطق شهری و ٧۴ شعبه در مناطق روستایی اعم از ثابت و سیار برای جمع‌آوری آرای مردم ایرانشهر پیش‌بینی شده تصریح کرد: بیش از چهار هزار نفر مجموع عوامل برگزار کننده سهیم در برگزاری این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی ایرانشهر هستند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم‌زمان با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دومین انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بیست و هشتم خردادماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات شوراها انتخابات ریاست جمهوری سیستان و بلوچستان شرکت در انتخابات امام جمعه زاهدان مشارکت حداکثری آیت الله محامی مبانی اعتقادی حق مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۸۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات

شهرام کرمی، رئیس کل دادگستری کرمانشاه در دوازدهمین نشست ستاد پیشگیری جرائم و تخلفات انتخاباتی کرمانشاه، با اشاره به در پیش بودن دور دوم انتخابات در کرمانشاه، گفت : در این دوره از انتخابات به مانند دوره اول چهار مؤلفه سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت در دستور کار مجریان قرار دارد.

وی رویکرد دستگاه قضایی در حوزه انتخابات را رویکرد پیشگیرانه دانست و افزود: هر یک از مجریان انتخابات باید در حوزه کاری خود برای مشارکت حداکثری تلاش کنند تا انتخابات پرشوری برگزار شود.

رئیس کل دادگستری استان عملکرد مدیران را تضمین کننده سلامت انتخابات خواند و گفت: به همه مدیران استان تذکر لازم داده شده که هرگونه سوءاستفاده از اموال دولتی جرم است و مدیر مجرم تحت تعقیب دستگاه قضایی قرار خواهد گرفت.

وی اهمیت مدیریت رسانه‌ها و فضای مجازی در راستای حفظ امنیت روانی جامعه را یادآور شد و اعلام کرد: نهاد‌های مربوطه تلاش کنند تا با نگاه قانونی از بروز تخلفات و جرایم در حوزه رسانه و فضای مجازی جلوگیری کنند.

کرمی با اشاره به لزوم قانونمندی و اخلاقمداری در انتخابات پیش رو از سوی نامزدها، طرفداران و مجریان، خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری، حفظ احترام رقبا، عدم تخریب و رعایت اخلاق باید مورد توجه قرار گیرد.

 دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه نیز در این نشست ضمن تقدیر از عملکرد شایسته دست اندرکاران و مجریان در دور اول انتخابات، گفت: ثمره مشارکت حداکثری در انتخابات، عزت و اقتدار نظام اسلامی و اعتماد مردم را در پی خواهد داشت.

حمیدرضا کریمی با اشاره به رویکرد پیشگیرانه دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: به دلیل سوابق اجرایی و مدیریتی چهار کاندیدای راه یافته به دور دوم انتخابات در کرمانشاه، انتظار از آنها بسیار زیاد است و امیدواریم با احترام به قانون و توجیه طرفداران خود، از بروز تخلفات و جرایم انتخاباتی پیشگیری کنند.

وی ابراز امیدواری کرد مرحله دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با مشارکت پرشور و حداکثری مردم به همراه سلامت و امنیت لازم برگزار شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان دختر در شهر نسر  
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • تمهیدات لازم برای کنکور امن اندیشیده شد
  • تمهیدات لازم برای کنکور ۱۴۰۳ اندیشیده شد
  • کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • کاندیداها و هواداران‌شان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان فراهم شد
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری اندیشیده شده است
  • تمهیدات لازم برای برگزاری آزمون سراسری در همه مناطق كشور اندیشیده شده است