Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@14:44:10 GMT

۲ مدرسه در شهرستان الیگودرز افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۸۸۷۳

۲ مدرسه در شهرستان الیگودرز افتتاح شد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،  با حضور مهندس رضوی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان، نعمتی فرماندار الیگودرز، مهندس رضائیان معاونت اجرایی و نظارت نوسازی مدارس استان، جعفری مدیر عامل شرکت عمران و توسعه به عنوان خیر مدرسه ساز، ذلقی مدیر آموزش و پرورش الیگودرز و اهالی خون گرم منطقه، دو واحد آموزشی با ۱۲ کلاس درس در شهرستان الیگودرز افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم مهندس رضوی ضمن تقدیر از کلیه فعالان عرصه ساخت و توسعه مدارس و بالخص مدیر شرکت عمران و توسعه الیگودرز بعنوان خیر مدرسه ساز مدرسه ۹ کلاسه شهر الیگودرز و دکتر وحید قدوسی خیر مدرسه ۳ کلاسه روستای خمه الیگودرز اظهار داشت: ساخت مدرسه در واقع نخبه پروری است و این امر باعث تسهیل امر آموزش برای این عزیزان می‌گردد.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان با چشمان اشکبار، به خواندن دلنوشته‌ی یکی از دانش آموزان مقطع ابتدایی که در مدرسه خیر ساز مشغول تحصیل است پرداخت و افزود: عمق نفوذ و تاثیر کار ساخت مدرسه را باید در فرهنگ جستجو کرد، جایی که با انجام کار عام المنفعه و خداپسندانه توسط خیرین ارجمند مدرسه ساز شاهد بازنمود آن در دلنوشته‌های کودکانمان هستیم.

در ادامه این مراسم، مهندس رضاییان معاونت اجرایی و نظارت نوسازی مدارس لرستان هم ضمن تقدیر از کلیه خیرین مدرسه ساز گفت: خیرین گرانقدر مدرسه ساز توجه ویژه‌ای به رفع کاستی‌های آموزشی دارند و در راستای ایجاد عدالت آموزشی، دوشادوش دولت و چه بسا بیشتر از آن اهتمام و جدیت از خود نشان می‌دهند.

او در ادامه افزود: از سال ۱۳۷۵ تا کنون خیرین مدرسه ساز تنها در شهرستان الیگودرز ۴۴ مدرسه در قالب ۲۳۸ کلاس درس را ساخته اند که بر اساس قیمت‌های روز، نزدیک به ۱۴۳ میلیارد تومان در این حوزه سرمایه گزاری کرده اند که این امر خطیر عام المنفعه تنها در یک شهر اتفاق افتاده و اگر مبلغ مذکور را به تمام کشور تعمیم دهیم می‌توانیم به حجم عظیم کار این عزیزان خیر فقط در بحث مالی، پی ببریم.

معاونت اجرایی و نظارت نوسازی مدارس لرستان در ادامه افزود: نوسازی مدارس استان هم اکنون ۱۵ پروژه آموزشی فعال با ۱۷۴ کلاس درس را با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان در شهرستان الیگودرز در دست ساخت دارد.

اودر خصوص مدارس جدید الاحداث نیز افزود: امروز شاهد افتتاح مدرسه ۹ کلاسه شرکت توسعه و عمران شهر الیگودرز و مدرسه ۳ کلاسه روستای خمه علیا هستیم که برای ساخت این دو واحد آموزشی اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

شایان ذکر است از ابتدای ماه جاری (خرداد ۱۴۰۰) تا کنون ۱۱ مدرسه با ۴۰ کلاس درس به ظرفیت فضا‌های آموزشی استان افزوده شده است.

در پایان این مراسم به رسم یادبود، از طرف نوسازی مدارس استان، لوح‌های سپاسی به فعالین و خیرین مدرسه ساز تقدیم گردید.

انتهای پیام/ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجمع خیرین مدرسه ساز افتتاح طرح شهرستان الیگودرز خیرین مدرسه ساز نوسازی مدارس کلاس درس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۸۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: تفاهم‌نامه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بین ما و استاندار تعیین شده است تا ۱۴۳ کلاس درس به نتیجه برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از بوشهر، حمیدرضا خان‌محمدی، ظهر امروز _دوشنبه، دهم اردیبهشت_ در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، اظهار کرد: در مجموعه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تلاش شده است تا در راستای دستورات مقام معظم رهبری، رویکرد تازه‌ای در پیش گرفته شود و در حوزه تخصصی معاونت ما تقریباً ۶ هزار و ۹۰۰ فضا در کشور تحویل دانش‌آموزان داده شده است.

وی با بیان اینکه خیران به عنوان مهم‌ترین و موثرترین افراد در مدرسه‌سازی هستند، افزود: درخصوص مدارس تخریبی به عنوان یک مسئله اصلی در برنامه سند توسعه به آن توجه ویژه شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: در استان بوشهر اگرچه بسیاری از سرانه‌های مدرسه‌سازی حل شده است، اما در بسیاری مناطق نیاز به بازسازی دارد.

خان محمدی اضافه کرد: یکی از مواردی که از اثرات مالیات ملموس است، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس است و تفاهم‌نامه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بین ما و استاندار تعیین شده است تا ۱۴۳ کلاس درس تا به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه در تلاشیم تا کاربری مدرسه را از اینکه تنها مدرسه باشد به محل تربیت و رشد تغییر دهیم، افزود: در سند هفتم توسعه بخش‌های اقتصادی ویژه برای مدارس برنامه‌ریزی شده تا خودگردان شوند، همه تلاش این دولت برای ارتقای کیفیت به خصوص در حوزه آموزش و پرورش است.

منبع: فارس

کد خبر 749134

دیگر خبرها

  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • افتتاح و کلنگ‌زنی ۱۰۱ مدرسه در استان بوشهر
  • هدفگذاری نوسازی مدارس برای احداث ۲ هزار کلاس درس در اردبیل
  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی