Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در روز پنجم از این رقابتها که به میزبانی مجارستان در بوداپست جریان دارد، جودوکاران اوزان ۹۰- کیلوگرم مردان و ۷۰- کیلوگرم زنان به روی تاتامی رفتند که به ترتیب جودوکاران اسپانیا و کرواسی موفق به کسب مدال طلا شدند.

در وزن ۹۰- کیلوگرم «شرازادشویلی» جودوکار گرجستانی الاصل اسپانیایی که سال ۲۰۱۸ در رقابتهای جهانی باکو عنوان قهرمانی جهان را کسب کرده بود، بعد از سه سال موفق شد مدال طلای خود را تکرار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اسپانیایی جودوکارانی از قرقیزستان، لهستان، مغولستان و ژاپن را با ضربه فنی شکست داد و راهی دیدار نهایی شد. از آن سوی جدول نیز «بوبونوف» ازبکستانی که در سال ۲۰۲۱ عملکرد خوبی داشت و با طلای آسیا و نقره و برنز گرنداسلم تاشکند و تفلیس به مسابقات جهانی آمده بود به فینال رسید.

دیدار نهایی این وزن یک مبارزه جذاب و دیدنی بود که پس از ۵ دقیقه و ۴۹ ثانیه در نهایت با یک امتیاز وازاری به سود جودوکار اسپانیایی به پایان رسید. «بوبونوف» نقره گرفت و «مارکوس نیمان» از سوئد به همراه «تاته کریزستن» از مجارستان هم برنز مشترک کسب کردند.

در وزن ۷۰- کیلوگرم زنان «باربارا ماتیچ» از کروسی به نشان طلا دست یافت.«ماتیچ» که سال گذشته در گرنداسلم بوداپست طلا گرفته بود به ناکامی هفت ساله خود در قابتهای جهانی پایان داد. وی بعد از دو ناکامی در فینال رقابتهای گرنداسلم آنتالیا و تاشکند در سال ۲۰۲۱ که با دو مدال نقره همراه شد، در این رقابتها نیز همه رقبا را شکست داد و به فینال رسید و در جدال برای کسب مدال طلا هم «یوکو اونو» از ژاپن را از پیش رو برداشت و برای نخستین بار روی سکوی نخست جهان ایستاد.

در این وزن «اونو» به نشان نقره دست پیدا کرد و «میشله پولرس» از اتریش به همراه «سانه وان دیکه» از هلند روی سکوی سوم ایستاده و برنز مشترک گرفتند.

فردا شنبه ۲۱ خردادماه در روز ششم این مسابقات اوزان ۷۸- کیلوگرم زنان و -۱۰۰ کیلوگرم مردان به روی تاتامی می‌روند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: جودو جودو قهرمانی جهان مسابقات جودو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۸۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ مدال با ارزش نقره و برنز، رهاورد اسکواش‌بازان کشورمان از مسابقات قطر جونیور

به گزارش جام جم آنلاین، در روز پایانی مسابقات بین‌المللی اسکواش قطر جونیور نمایندگان ایران در رده‌های سنی مختلف به مصاف رقبای خود رفتند و موفق به کسب ۲ مدال باارزش نقره و برنز شدند.

در فینال کمتر از ۱۹ سال محمد چنگانیان با شکست مقابل حریف کویتی خود به مدال نقره دست پیدا کرد. در دیگر بازی امروز در رده سنی کمتر از ۱۳ سال، امیر رضا الوانساز برای کسب مدال برنز رو در روی محمد مأمون‌خان پاکستانی قرار گرفت و حریف قدرتمند خود را مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.

باربد چاوشی نیز در رده سنی کمتر از ۱۷ سال برای کسب مقام سومی این رقابت‌ها نتیجه را به عبدالله علی از کشور کویت واگذار کرد و چهارم شد. همچنین در رده سنی ۱۹ سال، سیدمبین سیدان برای کسب عنوان سومی به مصاف عبدالرحمان المغربی از کشور کویت رفت و او نیز با بدشانسی در جایگاه چهارم قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • مازندران قهرمان دو رده سنی کاراته کشور
  • کسب مدال نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • مهدی هفت چشمه در پرتاب چکش نقره‌ گرفت
  • مهدی هفت چشمه در پرتاب چکش نقره‌ای شد
  • کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • ۲ مدال با ارزش نقره و برنز، رهاورد اسکواش‌بازان کشورمان از مسابقات قطر جونیور
  • 2 مدال نقره و برنز، حاصل تلاش اسکواش‌بازان کشورمان
  • مدال نقره پاراتیراندازی در جام جهانی کره جنوبی
  • ۲ مدال نقره و برنز، حاصل تلاش اسکواش‌بازان کشورمان
  • ۲ مدال باارزش نقره و برنز از مسابقات قطرجونیور