Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@16:44:26 GMT

پلیس فتا: فریب اد کن، پول بگیر را نخورید

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۹۰۴۷

علی قهرمان طالع عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود در جامعه و انتخابات پیش‌رو، تبلیغات کاندیداها در فضای مجازی نسبت به سال‌های قبل، شدت بسیار زیادی پیدا کرده است که همین موضوع دلیلی بر سوء‌استفاده شیادان سایبری برای کلاهبرداری با ترفندهای مختلف از حامیان کاندیداها شده است.

وی افزود: در یکی از جدیدترین شیوه‌ها کلاهبرداران سایبری با تشکیل کانال‌ها، گروه‌ها و صفحات به اسم کاندیداها در بستر اینترنت، برای بالا بردن تعداد اعضاء و دنبال کننده‌های آن، وعده پرداخت جایزه نقدی بر مبنای افزودن افراد به این صفحات داده و از آنان کلاهبرداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتا استان اردبیل تشریح کرد: در این روش کاربران پس از اضافه کردن اعضاء با ادمین‌های شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کرده و جایزه خود را درخواست می‌کنند که این شیادان سایبری با ارسال یک اپلیکیشن اعلام می‌کنند که برای دریافت جایزه ابتدا باید برنامه را نصب و برای ثبت شماره کارت و فعال‌سازی آن باید مبلغ ۲۰ هزار تومان واریز کنید.

وی عنوان کرد: این اپلیکیشن‌ها در هنگام نصب، اجازه دسترسی به تمامی اطلاعات گوشی را از کاربر دریافت و با هدایت آن‌ها به درگاه‌های فیشینگ در هنگام واریز وجه فعال‌سازی برنامه، مبلغ مورد نظر را از حساب کاربر سرقت می‌کنند.

قهرمان طالع از هموطنان درخواست کرد: برای اینکه در دام این‌گونه شیادان گرفتار نشوند از هرگونه نصب برنامه‌های تبلیغاتی مشکوک در مورد انتخابات خودداری کرده و به هیچ‌وجه در زمان اتصال به درگاه‌های بانکی از VPN استفاده نکنند.

وی گفت: هم‌وطنان می‌توانند برای محافظت از خود در برابر حملات فیشینگ از افزونه‌های مرکز ماهر استفاده کنند و درصورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به آدرسwww.cyberpolice.ir به کارشناسان پلیس گزارش کنند.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: پليس فتا سرقت كلاهبرداري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۹۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار رئیس سابق به رئال: گول بایرن را نخورید!

به گزارش "ورزش سه"، یکی از حساس‌ترین بازی‌های این فصل امشب در استادیوم آلیانز آرنا برگزار خواهد شد. دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا و مصاف جذاب بایرن مونیخ و رئال مادرید. این رقابت تنها شانس باواریایی‌ها برای کسب جام در این فصل است و در سمت دیگر رئال در آستانه قهرمانی لالیگا قرار دارد و با روحیه عالی به این بازی آمده است. با این حال رامون کالدرون در مصاحبه‌ای درباره کیفیت تیم مونیخی به رئال هشدار داد.

او گفت:«بایرن یکی از تیم‌های بزرگ اروپاست و حریفان همچنان برای آنها احترام قائل هستند. رئال مادرید می‌داند که بایرن همیشه خطرناک و شکست دادن آنها دشوار است. رئالی‌ها اگر می‌خواهند به فینال برسند، باید دو بازی بسیار خوب انجام دهند. به‌نظر نمی‌رسد بایرن در بهترین حالت خود باشد. حداقل این چیزی است که ما فکر می‌کنیم، زیرا مانند همیشه بوندس‌‌لیگا را نبرده‌اند. اما یک چیز هم واضح است: هیچ طرفداری فکر نمی‌کند که بازی برای رئال آسان خواهد بود. به‌نظرم رئال باید بایرن را مثل سال‌های گذشته تیمی خطرناک و آماده بداند و با این دید به مصاف آنها برود.»

کالدرون سپس درباره عملکرد رئال مادرید در این فصل گفت:«رئال بسیار خوب بازی می‌کند. آن‌ها یک تیم بسیار متعادل هستند که با ترکیب بازیکنان باتجربه مانند کروس یا مودریچ و بازیکنان جوان مانند وینیسیوس، رودریگو یا بلینگام در تمامی پست‌ها خطرناک و باکیفیت هستند.
آن‌ها همچنین یک مربی بزرگ دارند و در حال قهرمانی در لالیگا هستند و وارد نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان هم شده‌اند. آنها اعتمادبه‌نفس زیادی دارند که می‌توانند چمپیونزلیگ پانزدهم را به‌دست بیاورند.

دیگر خبرها

  • بلیت‌ پاره بده، جایزه بگیر
  • هشدار رئیس سابق به رئال: گول بایرن را نخورید!
  • هشدار سایبری: از USB نامطمئن استفاده نکنید، بدافزار خطرناک PlugX در حال گسترش است
  • هدف از اهدا جایزه ملی جوانی جمعیت پایش و ارزیابی علاقمندان است
  • ببینید | حرف‌های این متخصص را بشنوید تا دیگر ته‌دیگ نخورید!
  • شگرد عجیب یک کلاهبردار برای خرید سکه و طلا
  • هشدار استقلال ؛ فریب نخورید!
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز