Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@15:56:42 GMT

طعنه ترامپ به بایدن: در دیدار با پوتین خوابت نَبَرد!

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۹۱۲۱

طعنه ترامپ به بایدن: در دیدار با پوتین خوابت نَبَرد!

به گزارش جمعه ایرنا، تارنمای هیل نوشت: بایدن و پوتین برای اولین بار چهارشنبه این هفته ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) در ژنو دومین شهر پرجمعیت سوئیس دیدارمی کنند.

ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود به دلیل روابطش با پوتین حتی از سوی جمهوریخواهان نیز مورد انتقاد قرار گرفت.

ترامپ از همان ابتدای پیروزی بایدن در انتخابات درون حزبی دموکرات ها از صفت «خواب آلود» برای بایدن استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ امروز پنجشنبه در بیانیه ای گفت: برای بایدن در دیدارش با پوتین اروزی موفقیت می کند.

در این بیانیه ترامپ آمده است: به رغم اخبار جعلی درباره این نشست آمریکا امتیاز زیادی را از جمله در جلب احترام پوتین و روسیه کسب کرد. به دلیل اخبار دروغ و ساختگی درباره روسیه که عمدتا  ساخته ذهن دموکرات ها و هیلاری کلینتون فریبکار بود و برای آن هزینه می پرداختند آمریکا در نقطه ضعف قرار گرفت که من توانستم بر آن غلبه کنم.

طرفداری ترامپ از پوتین در حاشیه نشست  هلسینکی در سال ۲۰۱۸ در مقابل ادعای جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا شدیدترین انتقادها را از سوی هم حزبی های جمهوریخواه ترامپ برانگیخت.

ترامپ همچنان تاکید دارد که روسیه دخالتی در این انتخابات نداشته است.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گفته است بایدن در دیدار این هفته خود به پوتین درباره اقدامات واشنگتن علیه این کشور در صورت ادامه حملات سایبری علیه اهداف آمریکا هشدار خواهد داد.

دیدار بایدن و پوتین بخشی از سفر هفت روزه رئیس جمهوری آمریکا به اروپا است که وی سفر خود را در سوئیس با دیدار با پوتین به پایان خواهد رساند.

سالیوان درباره اهمیت این سفر گفت: تا پایان این سفر انتظار می رود تا روسای هردو کشور پیامی آشکار را در زمینه راهبرد امنیتی اعلام دارند تا بتوان  پیشرفت هایی درباره کنترل تسلیحات و دیگر تسلیحات هسته ای  به منظور کاستن از تنش ها و ایجاد ثبات و احترام در روابط دوجانبه حاصل شود.

برچسب‌ها دونالد ترامپ سوئیس جو بایدن ولادیمیر پوتین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ سوئیس جو بایدن دونالد ترامپ سوئیس جو بایدن ولادیمیر پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۹۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اذعان به اینکه همه کشورهای عضو این بلوک، روسیه را «تهدید» اصلی علیه قاره اروپا نمی‌دانند، گفت که حتی برخی مسکو را «کشور دوست» می‌دانند و این خطرناک است!

بورل با اشاره به اینکه در روابط و امور جهانی، شاهد تقابل بیشتر و همکاری کمتر است، گفت: وقتی پای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جنگ اوکراین به میان می‌آید، برخی کشورها تمایلی به تبعیت از بروکسل ندارند!

وی مدعی شد: امروز پوتین برای همه ما تهدیدی است که موجودیت ما را به خطر می‌اندازد. اگر پوتین در اوکراین موفق شود، آنجا متوقف نخواهد شد. پیروزی روسیه، امنیت اروپا را تضعیف خواهد کرد. با این حال، در اتحادیه اروپا همه چنین نظری ندارند!

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا اضافه کرد: برخی اعضای شورای اروپا می‌گویند که «نه، روسیه تهدیدی وجودی نیست. دست کم از نظر من اینطور نیست و شخصاً روسیه را دوست خوبی می‌دانم»! در اتحادیه‌ای که اجماع در آن حکمرانی می‌کند، سیاست‌های ما در قبال روسیه همواره با تنها یک رای مخالف «تهدید» می‌شود و همان یک رای کافی است!

اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، چندین دور تحریم علیه مسکو اعمال کرده است. با این حال، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان و رابرت فیکو، همتای اسلواکیایی او از ارسال سلاح به اوکراین خودداری و بر حل و فصل دیپلماتیک جنگ تاکید کرده‌اند.

بوداپست همچنین ماه‌ها مانع تصویب بسته کمک ۵۴ میلیارد دلاری اتحادیه اروپا برای اوکراین شد اما در نهایت اوربان در فوریه امسال، مجبور به موافقت شد و وتوی خود را پس گرفت!

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اوایل هفته یک بار دیگر درباره احتمال اعزام نیرو از ناتو به اوکراین صحبت کرد و مدعی شد که «بقای اروپا در معرض خطر قرار دارد.»

کد خبر 6097025

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی مشاور بایدن: اوکراین سال آینده به روسیه ضد حمله می‌زند
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • تحولات اوکراین|قصد بایدن برای حمایت غیرعلنی از کی‌یف
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم