Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@17:45:09 GMT

پهلوگیری دو کشتی کالای اساسی در بندر چابهار

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۹۲۰۲

پهلوگیری دو کشتی کالای اساسی در بندر چابهار

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، حسین شهدادی اظهار کرد: این کشتی ها حامل ۶۷ هزار تن ذرت فله و کشتی ۲۷ هزارتنی برنج کیسه ای است که پنجشنبه (۲۰ خرداد) در بندر شهید بهشتی پهلوگیری و بلافاصله عملیات تخلیه آن آغاز شد.

وی با تاکید بر فرآیند ترخیص و خروج مطلوب این محموله ها گفت: خوشبختانه با زیرساخت ها و تجهیزات بندر چابهار برای پهلودهی و تخلیه و بارگیری انواع کشتی و کالا و تعامل و تشریک مساعی که با گمرک و دستگاه های مرتبط وجود دارد کالاها با رویه های گمرکی و بدون رسوب به مقاصد مورد نظر حمل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به ترانزیت، صادرات و واردات کالاهای اساسی بندر چابهار در سال جاری گفت: از ابتدای امسال نیز به رغم محدودیت های کرونا، فعالیت های بندری، تخلیه و بارگیری و ورود و خروج کامیون های حامل بار با تشدید پروتکل های بهداشتی تداوم داشته است.

به گفته وی، تداوم ورود و خروج کشتی از بندر چابهار و پروژه های سرمایه گذاری و زیرساختی این بندر زمینه ایجاد اشتغال، تحرک حمل و نقلی و پویایی اقتصادی را بویژه در استان رونق بخشیده است.

 گفتنی است طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار پس از بهره برداری در فاز اول با برخورداری از ۵ پست اسکله و افزایش ظرفیت به ۸.۵ میلیون تن، تجهیزات مدرن و بهره برداری از ترمینال های کانتینری و یخچالی برای پذیرش و پهلوگیری انواع کشتی ها با تنوع کالاهای صادراتی، وارداتی، کانتینری، فله و تنوع کالاهای یخچالی و مواد نفتی فراهم گردیده است.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: کشتی سیستان و بلوچستان شهید برنج بندر چابهار بندر چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۹۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد

جواد سپاهی   اظهار داشت: این حریق که در محل حوضچه بندر صیادی شهدای هفت تیر شهر چابهار رخ داد، با واکنش سریع تیم های عملیاتی یگان حفاظت از منابع اداره کل شیلات استان، شناورهای ناجی ۵ و SAR اداره کل بنادر و دریانوردی استان، ایستگاه های آتش نشانی شهرداری بندر چابهار و منطقه آزاد و همکاری سایر ارگانهای مرتبط پس از ساعاتی اطفا شد.

وی بیان کرد: با تلاش امدادگران از سرایت آتش به سایر شناورها جلوگیری و در کمترین فرصت، لنج ها جداسازی شدند.

وی گفت: انفجار گاز اکسیژن جوشکاری در لنج های صیادی سبب بروز این حادثه جانی و مالی شده است.

فرماندار چابهار بیان کرد: براساس بررسی اولیه علت اصلی حادثه بر اثر تعمیرات و جوشکاری لنج صیادی و انفجار گاز اکسیژن بوده است.

وی از حضور به موقع آتش نشانان شهرداری بندر چابهار و اداره کل بنادرو دریا نوردی در کمترین زمان ممکن که توانستند آتش مهار و تمامی حادثه دیدگان به بیمارستان چابهار انتقال دادند، تشکر و قدردانی کرد.

وی گفت: خبرهای تکمیلی متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • بازدید هیئت هرمزگانی از بندر کانتینربری شانگهای
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟