Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@22:38:27 GMT

تمهیدات کرونایی در روز رای گیری

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۹۲۰۴

تمهیدات کرونایی در روز رای گیری

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  حسین حسن‌نژاد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه دستورالعمل‌های ویژه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا شامل ۲۵ سرفصل برای پیش و حین اخذ رأی تهیه و به شهرستان‌ها ابلاغ شده است، گفت: جانمایی صندوق‌ها و شعب اخذ رأی با نظر بازرسان بهداشت انجام می‌شود و برگزاری انتخابات در فضای باز با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و گندزدایی محیط خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: تجمع رأی‌دهندگان و عوامل اجرایی در شعب، پای صندوق‌های رای یا در صف رای گیری ممنوع است و فاصله بین افراد حداقل باید دو متر باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران ادامه داد: بازرسان بهداشت نیز به طور ثابت و سیار بر نحوه اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی در شعب اخذ رأی، تهیه غذا برای عوامل برگزاری انتخابات، گندزدایی خودرو‌های بکار گرفته شده نظارت خواهند کرد.

حسن نژاد با بیان اینکه اخذ اثر انگشت در رای گیری ممنوع است، گفت: مقرر شده است عوامل اجرایی، نظارتی و حفاظتی نباید بالای ۶۰ سال یا دارای بیماری زمینه‌ای باشند و اولویت بکارگیری افرادی است که واکسن کرونا دریافت کرده اند.

او چیدمان فضای شعب برای حضور حداکثر ۳۰ درصد گنجایش، الزام به داشتن سیستم تهویه هوا در فضای سربسته، افزایش تعداد شعب اخذ رأی، رأی‌گیری در کوتاه‌ترین زمان، تعبیه مکان قرارگیری صندوق‌های اخذ رأی با فاصله دو متری از هم در فضا‌های روباز و پیش‌بینی تهیه ماسک برای شرایط اضطراری بخشی دیگر از تمهیدات بهداشتی برای شعب اخذ رای در روز ۲۸ خرداد است.

رئیس ستاد انتخابات مازندران با بیان اینکه از خبرنگاران و عوامل اجرایی و نظارتی حاضر در شعب اخذ رای تست کرونا گرفته می‌شود، گفت: وزارت ارتباطات بدنبال ایجاد نرم‌افزار شعبه‌یاب برای اعلان شعب اخذ رأی نزدیک و خلوت به مردم است که تا پیش از روز انتخابات راه اندازی می‌شود.

حسن نژاد گفت: افراد کهنسال، بیماران زمینه‌ای یا بیماران خاص برای دادن رأی به شعب خلوت مراجعه کنند و پیگیری برای رأی‌گیری از این افراد در منزل با حضور صندوق‌های سیار نیز انجام خواهد شد.

انتهای پیام / ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شعب اخذ رای انتخابات 1400 انتخابات ایران شعب اخذ رأی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۹۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بریکس می‌تواند جایگزینی برای دلار آمریکا ارائه کند

یک مقام صندوق بین‌المللی پول گفت، در صورت سقوط نظام مالی جهانی و دلار آمریکا، گروه بریکس می‌تواند جایگزینی برای آن ارائه کند.

به گزارش ایسنا، «الکسی موژین» عضو هیئت مدیره صندوق بین‌المللی پول گفت: اگر نظام مالی جهانی سقوط کند، کشورهای عضو گروه بریکس می‌توانند جایگزینی برای دلار آمریکا پیدا کنند.

موژین گفت: «مباحث زیادی درباره کمبودهای نظام مالی کنونی مطرح شده است. علاوه بر آن، بسیاری از مقالات باور دارند گروه بریکس می‌تواند جایگزینی برای سیستم مالی کنونی ارائه دهد.»

به گفته این مقام صندوق بین‌المللی پول کشورهای عضو بریکس می‌توانند یک واحد جدید ارائه کنند که در صورت سقوط دلار و نظام پولی جهان، آن را جایگزین کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ورود هزار و ۳۴۴ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • هشدار یونیسف درباره وقوع فاجعه در رفح
  • در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عجله نمی‌کنیم
  • بریکس می‌تواند جایگزینی برای دلار آمریکا ارائه کند
  • جذب یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • بانک مسکن: در استفاده از منابع صندوق توسعه ملی عجله نمی‌کنیم
  • تمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد
  • صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان راه‌اندازی می‌شود
  • گام های بسیج سازندگی خراسان جنوبی برای مردمی کردن اقتصاد