Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@05:39:28 GMT

خنثی سازی طرح بزرگ تروریستی در الانبار عراق

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۸۹۳۲۷

خنثی سازی طرح بزرگ تروریستی در الانبار عراق

بسیج مردمی عراق پس از دستیابی به اطلاعاتی درباره وجود مواد منفجره در ناحیه الخالدیه در منطقه البوبالی در استان الانبار وارد عمل شد.

پایگاه خبری مدیریت اطلاع رسانی بسیج مردمی عراق از خنثی سازی یک طرح بزرگ تروریستی در استان الانبار عراق خبر داد. معاونت اطلاعات حشد الشعبی بعد از دستیابی به اطلاعاتی درباره وجود مواد منفجره در ناحیه الخالدیه در منطقه البوبالی در استان الانبار وارد عمل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم خنثی سازی بمب وابسته به تیپ دوم بسیج مردمی مقادیر معتنابهی از انواع مواد منفجره پرقدرت را کشف و ضبط کرد. این مواد منفجره برای هدف قرار دادن واحد‌های نظامی و شهروندان در استان الانبار آماده شده بود.

پیشتر؛ کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق درباره ادامه ورود تروریست‌ها به عراق در پی تأمین نشدن امنیت همه مناطق مرز‌های سوریه هشدار داد.

این کمیسیون افزود تأمین امنیت مرز‌های سوریه بر امنیت ملی عراق تأثیرات مثبت زیادی دارد، به ویژه که عناصر تروریستی داعش در بخش‌هایی از مناطق آن سوی مرز‌ها حضور دارند.

عبدالخالق العزاوی عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت مرز‌های عراق و سوریه از نظر تنوع جغرافیایی و پستی و بلندی ها، پیچیده است و شامل مسافت‌های بسیار طولانی می‌شود. به ویژه با وجود چالش‌های متعدد که آن را از مرز‌های دیگر کشور‌های همسایه متمایز می‌کند، نیازمند تلاش فوق العاده برای تأمین امنیت است.
وی افزود تلاش‌ها برای تأمین امنیت مرز‌های سوریه و عراق از چهار سال پیش در چند مرحله و پس از پایان درگیری‌های آزادی سازی کشور آغاز شد./صداوسیما

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: استان الانبار مواد منفجره مرز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۹۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود

دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.

به گزارش ایسنا، بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در این جشنواره شرکت کردند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد که اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود.

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدری از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می خورد.

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با ۳۷، ایران و عراق با ۲۵، لبنان با ۱۷ هستند، کشورهای یمن، مصر و تونس دیگر کشورهایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند.

هیئت داوران شامل اساتید ثامر الوندی از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت.

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت(۸ و ۹ می) در شهر بصره عراق تقدیر به عمل آید.

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • خنثی‌سازی دروغ‌های رسانه‌ای صهیونیست‌ها در قاب تلویزیون
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • حمله تروریستی به المپیک خنثی شد
  • صادرات خدمات فنی و مهندسی با هدف خنثی‌سازی تحریم‌ها افزایش یافت