Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه روزنامه فرامنطقه ای " القدس العربی " چاپ لندن، « خلیل الحیه » معاون رئیس جنبش حماس در غزه گفت: اگر رژیم صهیونیستی شهرک نشینان تندرو در بیت المقدس و مسجد الاقصی را مهار نکند، این جرقه ها ممکن است در نهایت یک انفجار هولناک را به دنبال داشته باشد.

الحیه تهدید کرد : اگر فراخوان ها برای سازماندهی راهپیمایی های گروه های یهودی در بخش قدیمی شرق بیت المقدس ادامه یابد در آن صورت آتش بس متزلزل باقی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای آنکه آتش بس ادامه یابد باید فرآیند بیرون راندن فلسطینیان از خانه و کاشانه شان در حومه شهر بیت المقدس متوقف شود.

وی همچنین از رژیم صهیونیستی خواست تا به تعهدات خود در خصوص پایان دادن به محاصره نوار غزه و سرعت بخشیدن به روند بازسازی غزه پایبند بماند و در غیر این صورت تهدید کرد که " ما برای بازگشایی گذرگاه ها و ورود کمک های مالی قطر به غزه زیاد منتظر نمی مانیم.

از سوی دیگر " ابوعبیده " سخنگوی گردان های شهید عزالدین قسام نیز نسبت به پیامدهای خطرناک حاصل از خدشه دار شدن حرمت مسجد الاقصی توسط صیهونیست ها هشدار داده و تاکید کرد :" رهبران مقاومت فلسطین از نزدیک تحولات جاری در شهر بیت المقدس و مسجد الاقصی و اقدامات تحریک آمیز و خصمانه شهرک نشینان و سرکرده هایشان را دنبال می کنند."

در همین راستا " خالد البطش " عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی نیز با صدور بیانیه ای اظهار داشت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پایان دوران زمامداری خود سعی دارد تا با زیر پا گذاشتن حقوق ملت فلسطین در بیت المقدس بحران های پیش رو خود را حل و فصل نماید.

البطش از تمامی طرف های ذیربط خواست تا نتانیاهو و دولت وی را از سیاست زمین سوخته بازدارند . سیاستی که او برای در امان ماندن از دادگاهی شدن و از دست دادن آینده سیاسی خویش در پیش گرفته است.

بر اساس این گزارش ، رسانه های گروهی اسراییل مدعی شدند که جنبش حماس به طور آزمایشی موشکی را از نوار غزه به سوی دریا شلیک کرده است تا بتواند توان نظامی خود را بهبود ببخشد که در واقع اولین موشک آزمایشی شلیک شده از سوی حماس پس از برقراری آتش بس اخیر به شمار می رود.

آتش بس کنونی میان گروه های فلسطینی و رژیم صهیونیستی به وساطت مصر پس از جنگ اخیر غزه برقرار شد که در دهم ماه میلادی گذشته مصادف با دوشنبه بیستم اردیبهشت شروع شد و یازده روز به طول انجامید و طی آن بیش از ۲۵۰ فلسطینی به شهادت رسیدند .

۱۴۸۷

برچسب‌ها قطر ایرنا لندن اسرائیل القدس العربی مسجدالاقصی مصر تهران رژیم صهیونیستی فلسطین بیت المقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قطر ایرنا لندن قطر ایرنا لندن اسرائیل القدس العربی مسجدالاقصی مصر تهران رژیم صهیونیستی فلسطین بیت المقدس رژیم صهیونیستی بیت المقدس آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۹۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «کریم ابوصالح» اسیر فلسطینی که تنها ۱۰ روز از بازداشت وی توسط نظامیان صهیونیست می‌گذشت به دلیل شرایط بد زندان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

بر اساس این گزارش، منابع رسانه‌ای خبر دادند که ابوصالح ساکن شهر سخنین در اراضی اشغالی فلسطین به دلیل رفتار وحشیانه و نامناسب زندانبانان صهیونیست در زندان این رژیم به شهادت رسید.

وی ۲ روز قبل از شهادتش در زندان رژیم صهیونیستی صاحب یک فرزند شده بود. ابوصالح پیش از این شش سال را در زندان‌های رژیم اشغالگر قدس سپری کرده بود.

با شهادت ابوصالح تعداد اسرای فلسطینی که از هفت اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون در زندان‌های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند به ۱۷ نفر افزایش یافت.

در حال حاضر بیش از ۹ هزار و ۴۰۰ اسیر از جمله ۸۰ اسیر زن و ۲۰۰ نوجوان در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند که سه هزار و ۶۶۰ تن از آنها در بازداشت اداری هستند یعنی بدون تفهیم اتهام یا محاکمه، در بند به سر می برند.

این در حالی است که سرنوشت تعداد زیادی از شهروندان فلسطینی که در سراسر اراضی اشغالی فلسطین به ویژه کرانه باختری بازداشت می‌شوند مشخص نیست.

کد خبر 6090544

دیگر خبرها

  • تیراندازی نظامیان صهیونیست به سوی خودرو فلسطینی در کرانه باختری
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • به جای بازداشت فلسطینی‌ها به آنها شلیک کنید!
  • بازداشت ۸۴۸۰ فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر
  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است
  • تداوم حملات رژیم صهیونیستی در سراسر غزه و افزایش شهدا
  • مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم
  • بمباران بامدادی مرکز و جنوب غزه/ ۹ فلسطینی به شهادت رسیدند
  • نتانیاهو مانع از انعقاد توافق درباره جنگ غزه می‌شود