Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علی هاشمی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز اردوهای وزنه‌برداران المپیکی اظهار داشت: به‌زودی این اردو با حضور چند نفر از مدعیان حضور در توکیو آغاز خواهد شد و من نیز در اردو حضور دارم.

وی ادامه داد: امتیاز من برای رسیدن به توکیو کافی است و اکنون در جمع نفرات برتر دسته ۱۰۹ کیلوگرم قرار دارم و بنا به سیستم گزینشی المپیک مشکلی برای اعزام به توکیو ندارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما تنها امتیاز نیست که من و دیگر ملی‌پوشان را راهی المپیک خواهد کرد بلکه نظر کادرفنی، رکوردها و تصمیم کمیته فنی در این اعزام موثر است. من تلاش خود را انجام داده و تابع دستورات فدراسیون و تصمیم گیران هستم.

ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران ادامه داد: همه کارشناسان وزنه‌برداری ایران نسبت به سخت بودن دسته ۱۰۹ کیلوگرم هم نظر هستند و جایی که اکبر ژورایف و سیمون ماتروسیان مدعیان حضور در این دسته باشند رسیدن به مدال راحت نیست. البته روسلان نورالدیننف نیز حضور دارد که به توکیو اعزام نخواهد شد.

وی اقزود: وزنه‌بردار چینی نیز در این دسته ورزشکاری توانمند است. من نیز در بین این مدعیان هستم چون ۲ عنوان قهرمانی جهان را در کارنامه دارم و در صورت اعزام تمام تلاش خود را برای رسیدن به سکو انجام خواهم داد.

دارنده مدال طلا مسابقات قهرمانی ۲۰۱۸ وزنه‌برداری جهان این را هم گفت: متاسفانه پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا از ناحیه زانو مصدوم شدم و عملاً حضور در این تورنمنت را از دست دادم. مصدومیت تنها دلیل عدم حضور من بود که اجازه نداد به‌خوبی تمرین کنم و به رکورد موردنظر کادر فنی برسم. خوشحالم که دیگر ملی‌پوش ایرانی (کیا قدمی) توانست در بین مدعیان مدال برنز را از آن خود کند. باید از فدراسیون و کادر فنی تشکر کنم که با اردو پیش رو به دنبال رساندنم به آمادگی هستند تا بتوانم شانس خود را برای حضور در المپیک آزمایش کنم.

وی در پایان تصریح کرد: وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون تمام تلاش خود را برای حضور قدرتمند در المپیک انجام می دهند. در کنار تمریناتی که در دستور کار است واکسیناسیون ورزشکاران اقدام مهمی بود که موجب شد تا دغدغه ورزشکاران کم شود و آنان به آینده بهتر که کسب مدال است فکر کنند. من هم تمام تلاش خود را خواهم کرد چون باور دارم که حضور در المپیک یک افتخار است و اگر اعزام شوم برای سربلندی کشورم در این آوردگاه خواهم جنگید.

به گزارش ایرنا، علی هاشمی که اکنون با کسب ۳۶۷۲  در جایگاه هشتم جدول گزینشی المپیک در دسته ۱۰۹ کیلوگرم قرار دارد. البته این جایگاه قطعی نیست چون جدول ریزش های زیادی دارد و هر کشور یک سهمیه به المپیک اعزام خواهند کرد. با این شرایط به احتمال زیاد هاشمی در بین پنج نفر نخست قرار می گیرد.

اکنون هاشمی سهمیه خود را برای رسیدن به المپیک قطعی کرده و در صورت تشخیص فدراسیون به همراه علی داودی به توکیو اعزام خواهد شد. وی که از استان ایلام به وزنه برداری کشور گام گذاشته ۲ مدال طلا قهرمانی جهان در این رشته را دارد. وی در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۷ به مدال طلا رسید و  سال ۲۰۱۵ نیز مدال برنز کسب کرد.

سیمون ماتروسیان ارمنی و اکبر ژورایف ازبک مهمترین رقیبان هاشمی در توکیو به شمار خواهند رفت.

برچسب‌ها مسابقات قهرمانی آسیا توکیو کمیته ملی المپیک علی هاشمی علی داودی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسابقات قهرمانی آسیا توکیو کمیته ملی المپیک مسابقات قهرمانی آسیا توکیو کمیته ملی المپیک علی هاشمی علی داودی وزنه برداری تلاش خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۹۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گنج‌زاده مدرس کمپ تمرینی چین شد

به دعوت فدراسیون کاراته آسیا سجاد گنج زاده برای تدریس در اولین دوره کمپ تمرینی آسیا عازم شهر ووهان کشور چین می‌شود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته، اولین کمپ تمرینی کاراته آسیا در شرایطی طی روزهای 21 تا 23 مرداد ماه در شهر ووهان کشور چین برگزار می شود که به دعوت اتحادیه آسیا؛ سجاد گنج زاده قهرمان طلایی کاراته کشورمان در المپیک توکیو  مدرس کومیته این کمپ را بر عهده خواهد داشت.

 گنج زاده در این کمپ به همراه گانگ لی از کشور میزبان در بخش کومیته و برادران موسوی از کویت  و گریس از فیلیین در بخش کاتا مدرسین این کمپ خواهند بود.

سجاده گنج‌زاده مدال طلای المپیک توکیو، دو مدال طلای بازی‌های آسیایی، یک طلا، دو نقره و یک برنز جهان و یک مدال طلا، دو نقره و دو برنز آسیا را در کارنامه خود دارد.

نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند

 

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • ورزشکاران معترض دوومیدانی بالغ‌ هستند/المپیک جای نخبگان است
  • نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد
  • جوان مازندرانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری شد
  • کیومرث هاشمی: با زحمات فدراسیون ژیمناستیک، سهمیه المپیک کسب شد
  • کیومرث هاشمی: کسب سهمیه المپیک توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • ۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند
  • هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم
  • حسن یزدانی بحران ملی نیست
  • گنج‌زاده مدرس کمپ تمرینی چین شد
  • تالاخادزه ایران کجاست؟