Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به نگرانی‌های مردم در خصوص قیمت خودرو گفت: خودرو باید به نحوی از حالت انحصاری خارج شود تا برای آن قیمت عادلانه تعیین کنیم. خبرگزاری میزان - آیت الله سید ابراهیم رئیسی در حاشیه ضبط برنامه‌های استانی در معاونت سیما، در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره رونق صنعت خودروسازی و واردات خودرو‌های خارجی گفت: مسأله خودرو از دغدغه‌های مهم مردم است که البته قابل حل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بر لزوم برنامه ریزی برای افزایش کمیت و کیفیت و قیمت‌گذاری خودرو تأکید کرد و افزود: در کشور ما تولید خودرو داخلی به اندازه مورد نیاز نیست.
آیت الله رئیسی ادامه داد: الآن یک میلیون خودرو در کشور تولید می‌شود، اما با زیرساخت‌های موجود می‌توانیم در گام اول این میزان را به یک میلیون و ۶۰۰ دستگاه و در گام دوم به دو میلیون خودرو افزایش دهیم.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم گفت: جوانان عزیز ما به حق و به‌درستی می‌پرسد چرا در صنایع دفاعی می‌توانیم موشک بسازیم، اما نمی‌توانیم خودرو با کیفیت تولید کنیم؟
آیت الله رئیسی ادامه داد: علت آن است که فناوری موجود در صنایع دفاعی و نظامی در صنعت خودروسازی سرریز نمی‌شود.
وی تصریح کرد که با سرریز فناوری صنایع موجود به صنعت خودروسازی افزایش کیفیت خودرو داخلی امکانپذیر است و باید این کار انجام شود.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری به بحث قطعه‌سازی در صنعت خودروسازی نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر برخی قطعات در داخل تولید می‌شود و برخی نیز از خارج وارد می‌شود.
آیت الله رئیسی افزود: قطعه‌سازان باید با کار فناورانه تلاش کنند تا قطعات مورد نیاز خودرو در داخل کشور تولید شود.
وی متذکر شد: اگر قطعات خودرو در داخل تولید شود، هم اشتغال افزایش می‌یابد، هم تولید بالا می‌رود و هم استقلال در خودروسازی را در پی دارد که دولت آینده این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

آیت الله رئیسی افزود: الآن کارخانه‌های خودروسازی می‌گویند ضرر می‌دهیم و این بسیار عجیب است که هم خودروساز ناراضی و هم مشتری دغدغه‌مند است.
وی با تاکید بر لزوم عادلانه شدن زنجیره قیمت‌گذاری خودرو اظهار داشت: اشکال کار دولت این است که با مردم سخن نمی‌گوید و مسائل و حقایق را با آن‌ها در میان نمی‌گذارد.
آیت الله رئیسی ادامه داد: شفاف‌سازی از کار‌های مهم دولت است و ما در دولت مردمی حتماً درباره مسائل مهمی، چون قیمت خودرو، بحث سوخت، مباحث مربوط به کشاورزی و تولید و مصرف با مردم سخن خواهیم گفت.
وی خاطر نشان کرد: محرمانگی و شفاف نبودن و بی صداقتی مسئولان مردم را دغدغه‌مند می‌کند، اما اگر مردم ببینند با آن‌ها به درستی و راستی سخن می‌گوییم بسیاری از بی اعتمادی‌ها به اعتماد و ناامیدی‌ها به امید تبدیل می‌شود.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری درباره واردات خودرو خارجی هم اظهار داشت: اگر کیفیت خودرو‌های ما به حدی برسد که بتواند با دیگر خودرو‌ها رقابت کند، دیگر نگران ورود دو تا خودرو خارجی به کشور نیستیم، چون مردم اصلاً دل از خودرو داخلی برنمی‌دارند.
آیت الله رئیسی این موضوع را به مسابقات تیم ملی کشورمان تشبیه کرد و افزود: وقتی تیم ملی مجهز و آماده وارد میدان شود با هر تیم قدرتمندی می‌تواند رقابت کند، اما اگر کار‌ها درست پیش نرود، در برابر هر تیمی زمین‌گیر می‌شود.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید از نظر او سه اولویت و دغدغه مهم مردم کدامند، از معیشت، اشتغال و تولید به عنوان مسائل اصلی روز کشور یاد کرد و گفت بیکاری مشکلات فراوانی ایجاد کرده، اما اگر تولید فعال شود، هم مشکل اشتغال و هم مشکل مسکن و معیشت مردم حل می‌شود.   بیشتر بخوانید:  رئیسی: پرداخت تسهیلات بانکی عادلانه نیست/ سوء مدیریت دولت مردم را نا امید کرده است انتهای پیام/  برچسب ها: سید ابراهیم رئیسی انتخابات 1400

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سید ابراهیم رئیسی انتخابات 1400 نامزد انتخابات ریاست جمهوری صنعت خودروسازی آیت الله رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۸۹۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۳

وزیر صمت با اشاره به افزایش تولید خودرو در کشور به ۵ هزار دستگاه در روز گفت: تلاش داریم که این رقم را حدود ۲۰ درصد افزایش دهیم که خیلی جهش بسیار بزرگی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، عباس علی‌آبادی در گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت: اجلاس آفریقا را داشتیم و بزرگترین نمایشگاه دستاوردهای کشور برای معرفی به بیش از 2 هزار بازرگان و تاجر بین‌المللی برگزار خواهد شد و می‌تواند تبعات خوبی داشته باشد. اجلاس آفریقا با تعداد زیادی از مقامات ارشد سیاسی آفریقا به خوبی برگزار شد که می‌تواند تاثیرات خوبی در رفاه و اقتصاد کشور داشته باشد.

او افزود: آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای بازرگانان و تجار ما است. از جمله مهمترین این فرصت توسعه‌نیافتگی کامل آفریقا است. البته آفریقایی‌ها به صورت جامع برنامه‌هایی را برای توسعه پیگیری می‌کنند و در این برنامه فرصت‌های برای تجار ما وجود دارد. برای تحقق جهش تولید باید دروازه صادرات باز شود. خیلی از کالاهایی که تولید می‌کنیم به جهت اینکه بازار صادراتی ندارد، مجبور هستیم تولید را محدود کنیم. به عنوان مثال در لوازم خانگی رشد خوبی در کیفیت و کمیت داشتیم، اما همچنان در تهدید کالاهای قاچاق هستیم.

وزیر صمت ادامه داد: از جمله چالش‌هایی که در آفریقا داریم، نبود زیرساخت است که البته این موضوع با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در توسعه زیرساخت حوزه‌های انرژی و حمل و نقل داریم یک فرصت محسوب می‌شود. نرخ رشد اقتصادی در آفریقا از متوسط جهانی بیشتر است و این به معنای فرصت است و ما باید از آن استفاده کنیم. تلاش می‌کنیم تا پایان امسال در تمام یا حداقل بخشی از کشورهای آفریقایی که محوریت دارند، نمایشگاه‌های دائمی برای کالاهای ایرانی را فراهم کنیم و همچنین به آفریقایی‌ها فرصت دهیم که در کشور ما پایگاه معرفی خود را داشته باشند. تراز تجاری ما با آفریقا کاملاً مثبت است و رویکرد ما این است که واردات خود را نیز از آفریقا افزایش دهیم. تا پایان امسال تعداد رایزن‌های بازرگانی ما در آفریقا به 12 مورد می‌رسد و تعداد مراکز بازرگانی به 15 مرکز خواهد رسید.

او در خصوص چالش‌های توسعه تجارت با آفریقا گفت: مهم‌ترین چالش‌ها رقبا هستند که تلاش می‌کنند پس از حضور ما در آفریقا با ابزارهای مختلفی مانند تحریم جلوی این موضوع را بگیرند. برنامه وزارت صمت این است که میزان تجارت ایران اعم از صادرات و واردات نسبت به شرایط فعلی دو برابر شود.

علی‌آبادی افزود: باید ظرفیت‌های مالی و اقتصادی خود را به نفع صادرات بسیج کنیم و هر مانعی که در مسیر صادرات است را برداریم. ما به شرکت‌هایی اولویت می‌دهیم که صادرات محور و دانش‌بنیان هستند. شرکت‌هایی که حداقل ارزبری و بیشترین میزان ارزآوری را دارند. مشارکت مردم زمانی رخ می‌دهد که بتوانیم از سرمایه‌های خرد مردم استفاده کنیم.

او افزود: در حال تعریف پروژه‌هایی هستیم که بر اساس آنها بتوانیم صندوق‌های پروژه را تأسیس کنیم که مردم با سرمایه‌های خرد خود در پروژه‌های ملی مشارکت کنند. به زودی اطلاعیه‌ها در این باره منتشر خواهد شد. اگر بتوانیم این هدف را محقق کنیم، بخش مشارکت مردم در شعار سال را به معنای واقعی و الگوی تازه محقق کنیم.

علی‌آبادی گفت: رقبای ایران حتماً برای ایران مزاحمت ایجاد خواهند کرد. یکی از کارهای مهمی که باید انجام دهیم ابزار تجارت را فراهم کنیم که مهمترین آن حمل و نقل است. برای شرق و شمال آفریقا نسبت خوبی داریم و طبق دستور رئیس‌جمهور برای غرب و جنوبی آفریقا هم از لحاظ حمل‌ونقل پوشش دهیم که کارهای سختی است و حتماً انجام خواهیم داد.

وزیر صمت افزود: آفریقا فرصت خوبی برای صنایع دانش‌بنیان ایران است و کشورهای آفریقایی هم در حوزه آموزش هدف‌گذاری کرده‌اند و ایران باید از این فرصت استفاده کند. همچنین شرکت‌های مهندسی و زیرساخت ایران هم می‌توانند پروژه‌های بزرگی در آفریقا اجرا کنند. کشورهای آفریقایی علاقه‌مند هستند از خودروهای روز استفاده کنند و این فرصتی برای ایران است.

وی تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد به کسانی در اولویت ارز، ارز بدهیم که به سمت تجارت و صادرات بروند به‌ویژه به مقاصد صادراتی ایران از جمله آفریقا.

علی آبادی همچنین درباره برنامه های وزارت صمت در خصوص صنعت خودرو گفت: ما برنامه گسترده داریم و امسال تلاش خواهیم کرد که ظرفیت تولید را افزایش دهیم. ما به ظرفیت تولید 5 هزار خودرو در روز رسیدیم و تلاش داریم که این را حدود 20 درصد افزایش دهیم که خیلی جهش بسیار بزرگی است.

وی افزود: در بحث واردات خودرو باید گفت این موضوع را در دستور کار داریم تا به این وسیله تعادل بهتری در تامین تقاضای بازار و بحث ناترازی به وجود بیاوریم و اخبار خیلی خوبی در این زمینه داریم. تاکسی‌های برقی را واردات کرده ایم و مردم می‌توانند ثبت نام کرده و بخرند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر جدید معاون رئیسی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • رئیس دادگستری تهران : تا ۲۷ خرداد تمامی وسایل نقلیهٔ توقیفی از پارکینگ‌ ها خارج می‌شوند
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟
  • معاون علمی رئیسی: افرادی که از کشور خارج می‌‎شوند با منِ نوعی مشکل دارند نه با ایران
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است
  • برنامه افزایش ۲۰ درصدی تولید خودرو در سال ۱۴۰۳
  • سال اول مجلس دوازدهم سال تعیین کننده‌ای  خواهد بود