Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس هیات نظارت شوراها گفت: قانون انتخابات شوراها اشکالات جدی دارد و بعد از ۵ دوره که انتخابات شوراها را برگزار کردیم، باید آسیب شناسی از شوراها صورت گیرد تا بتوانیم به کمک شورای نگهبان آنرا اصلاح کنیم.

به گزارش ایسنا، احمد نادری در گردهمایی عوامل انتخابات ۱۴۰۰ استان تهران که صبح امروز در مرکز همایش های بین المللی  هتل ارم برگزار شد، گفت: اهمیت انتخابات در جمهوری اسلامی بر کسی پوشیده نیست و جمهوری اسلامی سیستمی است که بر پایه انتخابات بیان شده و این نشاندهنده حضور مردم در انتخابات است و سیستم منحصر به فرد در کل دنیاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انتخابات یک امر پذیرفته شده و نهادینه شده است که در انتخابات پیش رو ۴ انتخابات خبرگان و مجلس و شوراها و ریاست جمهوری را در شهر تهران داریم.

نادری افزود: این انتخابات یک اهمیت ویژه تر دارد زیرا انتخابات ریاست جمهوری را در این انتخابات داریم. البته همه انتخابات مهم بوده اما این انتخابات ویژه تر است زیرا ریل گذاری گام دوم انقلاب در بحث ریاست جمهوری از مسیر این انتخابات می گذرد و باید این انتخابات را جدی بگیریم.

نادری ادامه داد: همکاری سازنده مجلس و شورای نگهبان و مسولین اجرایی مانند وزارت کشور؛ یک انتخابات سالم و خوب و مطلوب را کلید خواهد زد.

نادری تصریح کرد: قانون انتخابات شوراها اشکالات جدی دارد و بعد از ۵ دوره که انتخابات شوراها را برگزار کردیم،  باید اسیب شناسی از شوراها صورت گیرد تا بتوانیم به کمک شورای نگهبان انرا اصلاح کنیم. این اشکالات ساختاری بوده و اتفاقی رخ داده که در بسیاری از شوراها دستگیری ها و محاکمه های زیادی داشتیم و باید فکر جدی به حال قانون شوراها شود.

وی ادامه داد: بهتر است که این انتخابات از نمایندگان مجلس گرفته شود و اگر شورای نگهبان قبول کند مقداری هماهنگی در نظارت بر انتخابات شوراها صورت خواهد گرفت. باید انتخابات را از ذیل نمایندگان مجلس و مجلس دربیاوریم و انشالله آنرا انجام خواهیم داد.

وی یادآور شد: در انتخابات شوراها  ۵۹۳۷  هزار نفر شرکت کردند که  مجموعا ۱۵۴۸ نفر رد صلاحیت شدند. ۱۲۸۰ نفر به هیات عالی استان شکایت کردند و به تک تک آنها رسیدگی شد و از این تعداد نهایتا ۴۲۵ نفر به گردونه انتخابات برگرداندیم و حدود ۷۰۰  نفر رد صلاحیت شدند.

نادری گفت: ما را متهم کردند که فرد زرتشتی را رد صلاحیت کردیم چون به اسلام اعتقاد ندارد و این امر طبیعی است ولی در رسانه ها به ما بی مهری کردند و باید بگویم که ما از همه ادیان و مذاهب در استان تهران داشتیم و یک نفر هم در تهران صلاحیتش تایید شد که زرتشتی هست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ انتخابات شوراهای شهر و روستا احمد نادری مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان قانون انتخابات شوراها انتخابات شوراها شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۰۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

رئیس جمهور دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

کد خبر 749448

دیگر خبرها

  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • مدت مسئولیت اعضای هیات مدیره اتحادیه ها مغایر قانون نیست
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • نادری با جدایی ری از تهران مخالفت کرد
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است