Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان اصفهان وجود انگیزه اعتقادی و وفاق میان مدیران و قضات را شرط اصلی در رسیدن به اهداف دانست و گفت: کاهش نسبی میزان موجودی پرونده به ویژه در محاکم تجدید نظر نتیجه همین اصل است. خبرگزاری میزان - محمدرضا حبیبی، رئیس کل دادگستری استان اصفهان در جمع رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان اصفهان بر اهمیت انتخابات پیش رو تاکید و خاطرنشان کرد: در شرایطی که معاندان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی و سازمان‌های ضد انقلاب همه جانبه، انتخابات پیش رو را هدف قرار داده اند، مسئولیت مسئولان در مقابل این دشمنی‌ها حساس و دوچندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس کل دادگستری استان اصفهان خاطرنشان کرد: طی روز‌ها و هفته‌های گذشته تدابیر لازم مقابله‌ای و پیشگیرانه با هماهنگی میان همه دستگاه‌ها اندیشیده شده است و همچنین مردم ولایتمدار نیز بار‌ها ثابت کرده اند که در هر شرایطی پای دفاع از ارزش‌های نظام و انقلاب ایستاده‌اند و اجازه نخواهند داد که دشمنان به اهداف پلید خود نائل شوند.   بیشتر بخوانید: فرصت ۶ ماهه شعب دادگستری استان کردستان برای کاهش پرونده های موجودی نامتعارف وی از مدیران قضایی خواست: ضمن هماهنگی کامل با سایر سازمان‌ها و نهاد‌های مسئول در جهت برنامه ریزی برای برگزاری انتخاباتی سالم و امن با حضور و مشارکت حداکثری مردم تلاش کنند.

حبیبی همدلی و وجود انگیزه اعتقادی و وفاق میان مدیران و قضات را شرط اصلی در رسیدن به اهداف دانست و بیان داشت: کاهش نسبی میزان موجودی پرونده به ویژه در محاکم تجدید نظر نتیجه همین اصل است و ضروری است استمرار آن و نیز اجرای سریع و دقیق مصوبات شورای برنامه ریزی دادگستری استان اصفهان در تحقق اهداف ریاست قوه قضاییه و اجرای مفاد سند تحول قضایی بیش از پیش سرعت یابد.

در پایان این نشست مدیران قضایی استان اصفهان به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص موضوعات مختلف پرداخته و در پایان جمع بندی انجام شد.

انتهای پیام/ برچسب ها: دادگستری اصفهان محاکم تجدید نظر کاهش موجودی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری اصفهان محاکم تجدید نظر کاهش موجودی دادگستری استان اصفهان محاکم تجدید نظر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۰۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش حجم پرونده‌های قضایی با اصلاح قوانین

حمیدرضا محمدی در رابطه با سند تحول قوه قضاییه اخیر رئیس قوه قضائیه ضمن بیان اینکه سند تحول قضایی، سند خوبی است؛ گفت: بهتر بود که در تدوین سند تحول قضایی از نظرات وکلا هم استفاده می کردند تا راهکارها را ارایه دهند.

وی افزود: یکی از مواردی که در سند تحول قضایی نیامده مربوط به حقوق کارکنان و قضات است زیرا درآمد و حقوقشان بسیار ناچیز است و بعضی از قضات حتی در مخارج زندگی روزمره خود مانده اند؛ زیرا حجم پرونده هایی که بر روی میز قضات است، بسیار زیاد است و مسلما قضات توان رسیدگی به این حجم از پرونده‌ها را ندارند. 

این وکیل دادگستری گفت: آنچه که سیستم قضایی ما را دچار ضعف کرده، حجم انبوه ورودی پرونده هاست و  باید به این موارد توجه میشد. 

وی افزود: بهتر است که اداره ثبت قوی شود زیرا در این صورت  بخشی از پرونده های ملکی ما به سرانجام می رسد. 

محمدی تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل افزایش پرونده‌ها مربوط به ایرادات شکلی در قانون ماست و اگر قانون اصلاح شود دیگر شاهد وجود حجم انبوهی از پرونده‌ها در دستگاه قضایی نیستیم و نیمی از پرونده‌های دادگستری کاهش می یابد؛ لذا بهتر است قبل  از هر کاری پیشگیری کنیم زیرا پیشگیری بهتر از درمان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جذب نزدیک به ۴۰ قاضی برای تقویت کادر قضایی آذربایجان غربی
  • کاهش ۳۰ درصدی پرونده‌های معوق قضایی استان
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • کاهش حجم پرونده‌های قضایی با اصلاح قوانین
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان
  • متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی