Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: اقدام دولت کانادا درخصوص همکاری نکردن برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران برای ایرانیان مقیم کانادا غیرقانونی و خلاف حقوق بین‌الملل است.
به گزارش خبرگزاری آریا از وزارت کشور، آقای سید اسماعیل موسوی با انتقاد از اقدام خلاف عرف بین‌المللی دولت کانادا درخصوص موافقت نکردن با برگزاری انتخابات مستقیم ریاست جمهوری ایران در کانادا برای ایرانیان مقیم این کشور، افزود: با پیگیری‌های وزارت امور خارجه، یکی از شهر‌های مرزی آمریکا نزدیک به مرز کانادا به عنوان مکان برگزاری انتخابات برای شهروندان ایرانی مقیم در کانادا در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


موسوی با اشاره به عدم همراهی دولت کانادا در برگزاری مستقیم انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم در خاک این کشور، گفت: موضوع برگزاری انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری در کشور کانادا و ایجاد امکان حضور و مشارکت هموطنان مقیم کشورمان در این امر سرنوشت ساز، از طریق نمایندگی دائم کشورمان در نیویورک در تماس با سفیر کانادا در سازمان ملل پیگیری شد.
موسوی با بیان اینکه با درخواست سفیر کانادا، یادداشتی در این خصوص از سوی وزارت امور خارجه تنظیم و برای تحویل به دولت کانادا به سفارت سوئیس به عنوان حافظ منافع کانادا در تهران تحویل داده شده است؛ تصریح کرد: متاسفانه تاکنون پاسخ درخور و لازم از سوی دولت کانادا در راستای برگزاری انتخابات مستقیم ریاست جمهوری در این کشور دریافت نشده است.
وی در این خصوص گفت: با توجه به محدودیت زمانی باقی مانده و عدم امکان اعزام عوامل اجرایی از سوی وزارت امور خارجه، امکان برگزاری انتخابات به صورت مستقیم فعلاً فراهم نشده است.
سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به این موضوع که وزارت امور خارجه کشورمان در تلاش برای فراهم آوردن امکان مشارکت شهروندان ایرانی مقیم درکانادا است؛ گفت: در این خصوص با هماهنگی‌های به عمل آمده از سوی ستاد انتخابات خارج از کشور مستقر در وزارت امور خارجه با دفتر حفاظت منافع کشورمان در واشنگتن، هم اکنون پیش‌بینی لازم برای حضور ایرانیان مقیم کانادا در یکی از شهر‌های مرزی آمریکا نزدیک به مرز کانادا انجام شده است و ان شاالله با تدابیر اندیشیده شده از سوی همکاران پر تلاش در وزارت امور خارجه، اخذ رای از شهروندان ایرانی مقیم در کانادا صورت خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کانادا انتخابات برگزاری انتخابات وزارت امور خارجه دولت کانادا ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۰۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد

وزیر امور خارجه مصر امروز در نشست امنیتی ریاض، درباره آخرین تحولات جنگ غزه و موضوعات مرتبط به آن اظهارنظر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از الجزیره، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر امروز در نشست امنیتی ریاض، تاکید کرد: ما تمایل داریم که کشور مستقل فلسطین را تشکیل دهیم و به خشونت و درگیری‌های ۷۰ ساله پایان دهیم.

وی افزود: جامعه بین‌الملل مخالف راه حل نظامی در رفح است، چرا که منجر به وقوع فاجعه‌ای انسانی خواهد شد.

سامح شکری تاکید کرد: هم اکنون طرحی برای آتش‌بس در غزه روی میز است و دو طرف باید آن را مورد بحث و بررسی قرار داده و منتظر تصمیم نهایی هستیم.

وی افزود: ما باید شروطی را تعیین کنیم که منجر به مشارکت حماس در تشکیل کشور فلسطین شود. مادامی که اشغالگری وجود داشته باشد، مقاومت نیز طبق قوانین بین‌الملل قابل توجیه است.

دیگر خبرها

  • افزایش انگیزه سرمایه انسانی، اولویت وزارت نفت
  • (عکس) مراسم رونمایی از کتب نقض حقوق بشر در کانادا و سوئد
  • انتشار گزارش مکتوب از وضعیت حقوق بشر در ایران
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر اعلام کرد
  • آمریکا ۵ واحد نظامی ارتش اسراییل اقدام به نقض حقوق بشر کرده اند
  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد
  • «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • آمریکا ۵ واحد ارتش صهیونیستی را ناقض حقوق بشر دانست
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا