Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس درباره طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) گفت: اجرای این طرح‌ها طی شش سال گذشته موجب ایجاد رونق در حوزه کتاب و کتابخوانی در سطح کشور شده است و به واقع اختصاص یارانه به مردم برای خریداری کردن کتاب با هدف آشتی آن‌ها با حوزه ادب و فرهنگ است که در استان فارس نیز با توجه به این‌که از سال ۱۳۹۹ به عنوان پایتخت کتاب بود اجرای این طرح‌ها دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صابر سهرابی ادامه داد: به دلیل شیوع بیماری کرونا بخش عمده برنامه‌های کتاب و کتابخوانی ما در سطح استان به بستر فضای مجازی و اینترنت منتقل شده و اجرای این طرح نیز کمک زیادی به توسعه برنامه‌های کتابی می‌کند.

او با اشاره به استقبال مردم از طرح‌های فصلی فروش کتاب طی سال‌های گذشته نیز توضیح داد: در شهر شیراز استقبال نسبت به سراسر کشور خوب و قابل توجه بود و امسال نیز با شروع ثبت‌نام بیش از ۳۰ کتابفروشی در استان ثبت‌نام کرده‌اند و بخش عمده کتابفروشان برای اجرای طرح آمادگی دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس همچنین درباره اطلاع‌رسانی درباره بهارانه کتاب ۱۴۰۰ اظهار کرد: با صداوسیمای استان، رسانه‌های برخط و مکتوب نیز ارتباط گرفته‌ایم تا اطلاع‌رسانی و تبلیغات گسترده‌ای در این حوزه انجام دهند.

او با بیان این‌که معرفی، توضیح و تبین طرح‌های فصلی فروش کتاب از جمله اقداماتی است که در این ایام انجام می‌شود، مطرح کرد: تلاش داریم در این دوره حضور پررنگ‌تری در این طرح‌ها داشته باشیم، زیرا کتاب و کتابخوانی از اولویت‌های ما در حوزه فرهنگ به شمار می‌آید.

سهرابی در خصوص استقبال مردم استان فارس از برنامه‌های کتابی گفت: در نمایشگاه‌های کتاب استانی یا طرح‌هایی همچون طرح‌های فصلی فروش کتاب مردم استان به‌خصوص شهر شیراز با توجه به سابقه و تمدن فرهنگی خود از آن استقبال می‌کنند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رونق کتاب و کتابخوانی فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح های فصلی فروش کتاب طرح های فصلی فروش کتاب کتاب و کتابخوانی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۰۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال خوانندگان از کتاب پر فروش ترگل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ عماد دولت آبادی نویسنده کتاب گفت:کتاب ترگل، یکی از پرشمارش‌ترین کتاب سال‌های اخیر درباره‌ی پوشیدگی و حجاب است که اینک به چاپ نود رسیده است.


دولت آبادی افزود: این کتاب برگرفته از سخنرانی‌های آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی است که با زبانی شیوا و بیانی رسا به سوالات و دغدغه‌های مربوط به حجاب پاسخ داده‌اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بارندگی آب، برق و راه برخی از روستاهای بخش شنبه و طسوج مسدود کرد
  • بارش شدید برخی راه‌های ارتباطی دشتی را مسدود کرد
  • ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی / فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
  • دغدغه‌ام حل مسایل معیشتی و پیگیری منافع ملی و مطالبات مردم است
  • معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز
  • تمدید مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • استقبال خوانندگان از کتاب پر فروش ترگل