Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@22:08:24 GMT

رد پای رانت در معادن شن و ماسه یزد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۰۹۴۳

رد پای رانت در معادن شن و ماسه یزد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدصالح جوکار، رئیس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی در نشست شورای معادن استان یزد با اشاره به لزوم وجود طرح ساماندهی مباحث معدنی در استان یزد گفت: در بحث معادن شن و ماسه در استان یزد رانت‌های زیادی وجود دارد.

او با تاکید بر اینکه در طرح ساماندهی معادن باید به گونه‌ای اقدام شود که این رانت به صورت کامل از بین برود افزود: موضوع بعدی در ارتباط با تمدید پروانه‌های افرادی است که پیش از این اقدام به اکتشاف یا بهره‌برداری کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای از بین رفتن رانت باید علاوه بر اینکه پرونده این افراد تمدید می‌شود، باید اجازه اکتشاف و بهره‌برداری‌های جدید به افراد ذی‌صلاح داده شود.

جوکار افزود: به این صورت هم کیفیت محصول بهتر می‌شود و هم به دلیل رقابتی شدن بازار قیمت‌های محصول نهایی که به دست مصرف کننده به ویژه مصرف کننده خرد می‌رسد کاهش قابل توجهی پیدا می‌کند.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش بسیار بالای قیمت شن و ماسه در استان یزد گفت: الان واقعا شهروندانی که قصد ساخت و ساز داشته و به شن و ماسه نیاز دارند برای تامین آن به دلیل هزینه‌های بالا اذیت می‌شوند.

او گفت: لازم است برنامه زمان‌بندی در نظر گرفته شود که معادن شن و ماسه در زمان مشخص به سمت اهدافی که برای حفاظت از منابع طبیعی و بهبود وضعیت این صنعت در نظر گرفته شده حرکت کنیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مباحثی هم که در این زمینه دیده می‌شود حتما باید اجرا شود و به این صورت نباشد که در مدتی طرحی را اجرا کنیم و پس از آنکه آب‌ها از آسیاب افتاد رها شود.

جوکار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در فعالیت معادن نباید به صدور مجوز برای آن‌ها اکتفا کرد گفت: لازم است نظارت‌های مستمر برای انجام دقیق وظایف معادن و شرایط در نظر گرفته در مجوز آن‌ها انجام شود.

انتهای پیام/ غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معادن شن و ماسه معادن یزد مجلس شورای اسلامی استان یزد شن و ماسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۰۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ درصدی اکتشاف سنگ آهن در معادن سنگان خواف

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ علی رسولیان افزود: ۲۲ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۹۸۰ تن کلوخه سنگ آهن، سال گذشته در مجتمع سنگ آهن سنگان خواف تولید شد که این میزان درمقایسه با آمار مشابه سال گذشته آن هفت درصد رشد یافت.

وی از فروش ۱۷ میلیون و ۸۱۲ هزار و ۷۸ تن کلوخه سنگ آهن توسط این مجتمع در سال ۱۴۰۲ به سرمایه گذاران در منطقه صنعتی و معدنی سنگان خواف خبر داد و گفت: این میزان درمقایسه با 1401 با رشد ۲۰ درصدی مواجه بوده است.

هم اکنون بیش از ۱۵ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این معادن مشغول کار هستند که امسال با راه اندازی واحد‌های جدید گندله و کنسانتره ، این آمار به ۱۸ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • از احمدی‌نژاد تا رییسی/چه کسی پای رانت را به بازار خودرو باز کرد؟
  • افزایش ۱۰۰ درصدی اکتشاف سنگ آهن در معادن سنگان خواف
  • تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر
  • ماسه‌خواری پرونده همیشه باز در سواحل مازندران
  • ناترازی آب با فعال شدن معادن در شهرستان اهر
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده خواهی مسئولان و دلالان
  • سرمایه گذاری بر روی معادن طلای افغانستان
  • صنعت خودرو، قربانی زیاده‌خواهی مسئولان و دلالان
  • ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست
  • توزیع رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی با دلار چند نرخی!