Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سیمین بابایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن هشدار نسبت به عادی انگاری کرونایی بویژه همزمان با شروع تبلیغات انتخاباتی شوراهای اسلامی در شهرها و روستاها ، گفت : متاسفانه رفتار فعلی مردم هیچ همخوانی با شرایط کرونایی ندارد و مردم گویا به زندگی عادی قبل از شیوع کرونا بازگشته اند.

وی  وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی را در مازندران خیلی ضعیف توصیف کرد و افزود : ثابت ماندن آمار بیماران بستری کرونایی در استان به معنای از بین رفتن خطر این ویروس نیست و نباید سبب عادی سازی رفتارهای عمومی و بهداشتی شود ، زیرا شمار بیماران بستری تنها یک عدد است و فاکتور مناسبی برای سنجش همه گیری کرونا به حساب نمی آید بلکه برای برنامه ریزی بهتر جهت مقابله با این ویروس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سرپرست  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : روند کاهش ابتلا به کرونا در استان سبب شده تا مردم به طور کامل کرونا را فراموش کنند و به روال عادی زندگی پیش از کرونا بازگردند و در حال حاضر نیز مهمانی های خانوادگی و برپایی مراسم عروسی در استان بدون توجه به عواقب آن به راه است. 

وی نشست های انتخاباتی را یکی دیگر از علت های عادی انگاری کرونایی دانست و افزود : جو انتخاباتی ، نشست ها و تجمعات انتخاباتی این روزها مدیریت شیوع کرونا را تحت شعاع قرار داده و باعث شده است تا مردم فراموش کنند که طی یک سال و نیم گذشته چه عزیزانی در استان به خاطر همین بیماری از دست رفتند و خانواده ها را داغدار کردند.

دکتر بابایی گفت : اگر وضعیت دورهمی ها و نشست ها و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در برخی ستادهای انتخاباتی نامزدها به همین روال ادامه داشته باشد ، طی دو هفته آینده مازندران وارد پیک پنجم کرونا خواهد شد.

وی به عنوان به آمار بستری های کرونایی در مازندران اشاره  کرد و توضیح داد : روند کاهشی بستری بیماران مبتلا به کووید 19 در استان طی تقریبا چند روز اخیر متوقف و حتی افزایشی شده است در حالی که ما هنوز به نقطه کاهشی موج اول و دوم نرسیدیم.

این مسئول دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : متاسفانه همین مشکل را ما در موج سوم و چهار داشتم . در موج سوم کم توجهی به رعایت پروتکل ها سبب شده بود تا مازندران طولانی تر از هر استان دیگری در این موج باقی بماند و در نهایت هم آمار بستری ها در پایین ترین سطح به موج دوم و اول نرسید که وارد موج چهارم شدیم.

بررسی خبرنگار ایرنا نشان می دهد در موج اول و دوم آمار بستری کرونایی در بیمارستان های مازندران به زیر 300 نفر رسیده بود ولی در موج سوم از نقطه 346 نفر وارد موج چهارم شد و در حال حاضر نیز که خروج از موج چهارم محسوب می شود آمارها هنوز بالای 300 نفر است.

در حالی که آمار بستری در بیمارستان های دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل تا کمتر از 320 نفر در اوایل هفته جاری رسیده بود ، ولی هم اکنون به حدود 330 نفر افزایش یافته است.

سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ورود به موج بعدی شیوع کرونا در استان را با تداوم وضعیت موجود قطعی دانست و گفت : ویروس حال حاضر از نوع جهش یافته است و می تواند همانند برخی استان های جنوبی  کشور  از جمله هرمزگان در کمترین زمان بار دیگر شدت بگیرد و جمعیت بیشتری را به خود مبتلا کند و از کنترل  کادر درمان خارج شود.

سقوط رعایت پروتکل‌های بهداشتی زیر 50 درصد

دکتر بابایی همچنین از کاهش ۲۰ درصدی رعایت پروتکل های بهداشتی در استان خبر داد و گفت : رعایت پروتکل های بهداشتی ، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در استان به  زیر ۵۰ درصد رسیده است که  این موضوع بسیار نگران کننده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر روند واکسیناسیون نیز متوقف شده است ، افزود : لازم است مردم  با رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک روند شیوع کرونا را کنترل کنند.

این مسئول دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکید کرد : طی هفته های آینده واکسیناسیون مجدد با واکسن ایرانی در استان آغاز خواهد شد ولی تا زمانی که بیش از70 درصد جامعه واکسینه نشوند ، خطر اوج گیری شیوع کرونا همچنان وجود دارد.

استان مازندران از هفته دوم فروردین به طور رسمی وارد موج چهارم ویروس کرونا شد و در کمتر از ۱۰ روز به طور کامل وارد در رنگ بندی پرخطر قرمز قرار گرفت. پس از جابه جایی رکورد تعداد افراد بستری در سه موج گذشته و رسیدن به عدد بیش از  یک هزار و ۶۰۰ نفر ، پیک این موج مشخص و روند کاهشی آغاز شد که تا اوایل هفته جاری ادامه داشت.

بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل ، هم اکنون ۳۲۹ بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۷۰ نفر در بخش های مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا مازندران دانشگاه های علوم پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مازندران دانشگاه های علوم پزشکی ویروس کرونا مازندران دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مازندران رعایت پروتکل های بهداشتی رعایت پروتکل ها شیوع کرونا آمار بستری موج چهارم حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۰۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند

به گزارش قدس خراسان به نقل از وبدا، حسن عبدالله‌زاده در حاشیه همایش پیشکسوتان بهورزی و گسترش قطب ۹ کشور، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز به مناسبت بزرگداشت روز معلم مراسم تجلیل از مربیان شاغل و بازنشسته بهورزی استان برگزار شد که زحمات بسیاری در حوزه سلامت به‌خصوص در مناطق محروم، کم برخوردار و صعب‌العبور داشتند و همه ما قدردان زحمات ۳۰ ساله این عزیزان هستیم و با افتخار دست این مربیان عزیز را در هفته بزرگداشت مقام معلم می‌بوسیم.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در این مراسم از بیش از ۱۰۰ پیشکسوت و مربی بهورزی تقدیر به عمل آمد.

وی افزود: در حال حاضر ۱۱۰۰ بهورز در مناطق روستایی حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شاغل هستند و حداقل ۶۵۰ نفر دیگر نیاز است که به وضعیت ایده‌آل در تامین نیروی انسانی موردنیاز در این حوزه برسیم.

عبدالله زاده با تاکید بر اینکه ۵۰۰ دانش آموز بهورزی هم‌اکنون در حال گذراندن دوره آموزشی هستند و در مهر و بهمن ماه سال آینده فارغ‌التحصیل می‌شوند و این افراد بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی به‌کارگیری خواهند شد، گفت: طبق وعده معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با موافقت رئیس سازمان استخدامی کشور یک آزمون دیگر در طی ۳ ماه آینده برگزار خواهد شد تا که مابقی کسری نیروی بهورزی در سطح کشور از جمله ۱۵۰ نیروی مابقی جهت به‌کارگیری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تامین گردد.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: این ۱۵۰ نیرویی که در آزمون بعدی جذب خواهند شد پس از طی دوره آموزشی ۲ ساله و فارغ‌التحصیلی در این دوره در مراکز و خانه‌های بهداشت روستایی به‌کارگیری می‌شوند.

دیگر خبرها

  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • بهترین اتوماسیون اداری برای دانشگاه های علوم پزشکی چیست؟
  • ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بندی جهانی موضوعی
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان، از امروز
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • بیش از ۱۵۰ بهورز در سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد جذب می‌شوند