Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام یحیی احمدی زاده گفت: مشارکت حداقلی مردم در انتخابات از راهبردها و ترفندهای استکبار، بر ضد نظام، انقلاب اسلامی و بر ضد ولایت فقیه است پس باید بدانید انتخابات حق شما مردم است و کسی نمی تواند آن را تحریم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، ظهر امروز ۲۱ خرداد حجت الاسلام «یحیی احمدی زاده» در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: ماه ذی القعده یکی از ماه های حرام است و جنگ و جدال در این ماه حرام است و سید ابن طاووس نقل می کند؛ ماه ذی القعده ماه استجابت دعا است و در این ماه به دعا کردن و راز و نیاز با خداوند سبحان سفارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




امام جمعه موقت قلعه گنج افزود: در روایتی از پیامبر اکرم (ص) نقل شده، هرکس در روز یکشنبه ماه ذی القعده اعمالش را به جا بیاورد، خداوند توبه او را می پذیرد و گناهان او را می آمرزد و با ایمان از دنیا می رود.


وی بیان کرد: در این ماه آداب و اعمالی وارد شده از جمله این اعمال، اقامه نماز روز یکشنبه است، در این روز اول غسل کند وضو بگیرد و چهار رکعت نماز به جا بیاورید و در هر رکعت بعد از حمد سه مرتبه سوره توحید و یک مرتبه سوره های فلق و ناس و بعد از سلام هفتاد مرتبه استغفار کنید.


احمدی زاده ابراز کرد: یکی دیگر از اعمال این ماه روزه گرفتن است و پیامبر اسلام (ص) می فرماید؛ هر کس در ماه ذی القعده یا هر ماه حرام دیگری را سه روز ( پنج شنبه، جمعه و شنبه) را پشت سر هم روزه بگیرد، خداوند برای او عبادت یک سال می نویسد.


خطیب موقت جمعه قلعه گنج با اشاره به سخنان گهربار مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سی و دومین سالگرد ارتحال امام (ره)، اظهار کرد: مردم باید در انتخابات شرکت کنند و سرنوشت خودشان را انتخاب کنند، چون صاحبان اصلی این کشور مردم هستند و حضرت امام خمینی  (ره) فرمودند؛  میزان رای ملت است یعنی رای ملت قانون و ترازو معیار است.


وی ادامه داد: هر سمت از کفه ترازو سنگینی شود آن طرف برنده میدان است و کسی نمی تواند بگوید من این انتخابات و این رای مردم را قبول ندارم، باید به رای مردم احترام گذاشت، در آیات و روایات متعددی داریم که وظیفه شرعی و قانونی مردم است، در انتخابات شرکت کنیم و فردی اصلح، انقلابی، حزب الهی و جهادی انتخاب کنیم.


حجت الاسلام احمدی زاده عنوان کرد: اگر انتخاب ما اصلح باشد، بدانیم ما به وظیفه خود عمل کرده ایم، و باید به این مسئله هم توجه کنیم، که آحاد مردم در مقابل خداوند، امام زمان (عج) خون شهدا، امام ( ره) امامت، ولایت و در مقابل همدیگر مسئول هستیم، اول شرکت حداکثری در انتخابات، دوم شخص اصلح را انتخاب کنیم.


امام جمعه موقت قلعه گنج خاطرنشان کرد: مشارکت حداقلی مردم در انتخابات از راهبردها و ترفندهای استکبار، بر ضد نظام  و انقلاب اسلامی و بر ضد ولایت فقیه است پس باید بدانید انتخابات حق شما مردم است و کسی نمی تواند آن را تحریم کند.


وی اظهار کرد: متاسفانه همان طور که شاهد هستیم که از سوی رسانه های غربی، عبری، عربی انتخابات تحریم می شود و برخی عناصر داخلی که خودشان با همین انتخابات و رای مردم مسئولیت گرفته اند نیز همصدا با ضد انقلاب شده اند.


حجت الاسلام احمدی زاده اضافه کرد: دشمنان مردم را از انتخابات دور و ناامید می کنند و ضد انقلاب ها به دروغ القا ء می کنند که نتیجه انتخابات و منتخب مشخص است، اما این طور نیست.


خطیب موقت جمعه قلعه گنج با شاره به این که در مناظرات باید چند چیز مد نظر قرار بگیرد، عنوان کرد: کاندیدا باید خدا را در نظر بگیرند و هر چیزی که مشاوران آنها می نویسند را نباید بگویند، مردم شاهد هستند که چه کسانی به فکر محرومین و اقتصاد کشور هستند و باید از شورای های اسلامی شهرها و روستا نیز غافل نباشیم افرادی را انتخاب کنیم که دلسوز و  خدمت گذار باشند تا شهری آباد و زیبا داشته باشیم.


وی در خاتمه به ولادت حضرت معصومه ( س) روز دختر ، آغاز هفته کرامت، روز بزرگداشت شاه چراغ، تشکیل جهاد سازندگی و روز جهانی بیابان زدایی اشاره کرد.

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه نماز جمعه نماز ماه ذی القعده حجت الاسلام احمدی زاده قلعه گنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۱۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آگاهی دانشجویان آمریکایی از استکبار جهانی به برکت انقلاب اسلامی

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در نشست ستاد گرامیداشت دهه کرامت، اظهار داشت: در دهه کرامت مناسبت سالروز ولادت سه تن از بزرگان دینی را داریم که پرداختن به شخصیت و زندگی آنها می‌تواند ما را در تبیین و تقویت معارف ولایی و دینی کمک بسزایی کند.

وی افزود: هر قدر بر معارف الهی و ولایی جامعه بیفزاییم به همان میزان جامعه را در برابر آسیب‌ها مصون نگه داشته‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان اینکه صدور انقلاب اسلامی ایران به جهان موفقیت‌آمیز بوده و امروز این معارف حتی در کشور‌های غربی نیز نفوذ کرده است، اضافه کرد: امروز شاهد هستیم که دانشجویان آمریکایی آگاه و بیدار شده و در برابر استکبار بلند شده‌اند که این حرکت‌ها آثار و برکات صدور انقلاب است.

بیشتر بخوانید

در جنگ روایت‌های دشمن باید هوشیار باشیم

وی بیان داشت: این در حالی است که باید در تقویت و تبیین معارف دینی و ولایی در داخل کشور اقدامات بیشتری انجام دهیم و از ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده را ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: معارف الهی در دل‌ها نفوذ پیدا می‌کند، چون با فطرت انسان‌ها و عقلانیت سازگار است و در همین راستا کسی نمی‌تواند جلوی نفوذ معارف ولایی انقلاب اسلامی ایران را بگیرد.

وی تصریح کرد: اسلام ناب غنی از اخلاق و معرفت است و در دین ما کمبودی وجود ندارد از همین رو باید از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود استفاده کرد و در تبیین معارف دین به ویژه برای نسل جوان کوتاهی نکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تاکید بر اینکه برنامه‌های دهه کرامت مبتنی بر تولید محتوا باشد، ادامه داد: فضاسازی مهم است، اما از آن مهمتر اجرای برنامه‌های تبیینی است.

گفتنی است؛ دهه کرامت ۱۴۰۳ از جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ و یکم ذی‌القعده ۱۴۴۵ شروع می‌شود و تا دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ و ۱۱ ذی‌القعده ۱۴۴۵ ادامه دارد.

دهه کرامت ۱۱ روز ابتدایی دهه اول ماه ذی‌القعده است که همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) در یکم ذی‌القعده آغاز و با ولادت برادرش امام رضا (ع) در ۱۱ ذی‌القعده پایان می‌یابد.

در دهه کرامت برنامه‌های جشن و شادی در ایران برگزار می‌شود و در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روز‌های یکم ذی‌القعده به عنوان روز دختر، پنجم ذی‌القعده روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرک، ۶ ذی‌القعده روز بزرگداشت احمد بن موسی بن جعفر معروف به شاهچراغ و ۹ ذی القعده روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • برداشت کلزا از مناطق گرمسیری برای اولین بار
  • آگاهی دانشجویان آمریکایی از استکبار جهانی به برکت انقلاب اسلامی
  • گفتمان انقلاب و ولایت در سراسر جهان تاثیرات گسترده داشته است
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • امام خطر اسراییل و استکبار جهانی را به بشریت گوشزد کرد
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • اصحاب رسانه برای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم بزنند
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد