Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره محیطزیست شهرستان اسفراین گفت : لاشه این پلنگ نابالغ  در حوالی دره روستای چهار برج شهرستان توسط یکی از همیاران محیط زیست مشاهده و به محیط بانان مجموعه سالوک اطلاع داده شد.
علی فرجی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : هیچ اثری از گلوله و یا شی تیز در بدن این پلنگ نابالغ مشاهده نشد و برای بررسی و کالبد شکافی علت مرگ، لاشه این حیوان در حال انقراض به اداره کل محیطزیست استان خراسان شمالی ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد : دامپزشکان معتمد محیطزیست پس از کارشناسی بر روی لاشه این پلنگ نابالغ و یافتن علت مرگ، آن را به اطلاع علاقه مندان به محیطزیست و مردم استان خواهند رساند و در شرایط فعلی هر اظهارنظری در مورد دلیل مرگ این حیوان غیر کارشناسی است.
رییس اداره محیطزیست شهرستان اسفراین گفت: توپورگرافی منطقه ای به خصوص  قرارگیری دو پارک ملی سالوک و ساریگل در این شهرستان باعث شد تا یکی از مناطق پرتردد برای پلنگ محسوب شود به طوری که در کمتر از یک سال گذشته بیش از 15 قلاده پلنگ در این شهرستان مشاهده شد.
در کمتر از سه ماه گذشته این دومین باری است که لاشه پلنگ در استان خراسان شمالی از سوی مردم منطقه پیدا و تحویل محیطبانان می شود.
در اسفندماه سال گذشته نیز لاشه یک قلاده پلنگ نر حدود شش تا هفت سال در ارتفاعات بجنورد پیدا شد و تاکنون هیچ اطلاعاتی در مورد علت مرگ این حیوان از سوی محیطزیست استان خراسان شمالی اعلام نشد.
در خراسان شمالی ۶۵ گونه پستاندار از ۱۹۷ گونه موجود در کشور زیست دارد و ۱۴۱ گونه پرنده از ۵۳۲ گونه موجود در کشور، ۶۸ خزنده از ۲۲۸ گونه موجود کشور، چهار گونه خزنده دوزیست از ۲۰ گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع ۱۶۰ گونه آبزی موجود در کشور زیست می کنند و برخی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، بالابان، هوبره، کبک دری و کرکس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.

اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را که محل زیست پلنگ ها است،  با گستره ۱۹۴ هزار و ۱۴۱ هکتار مدیریت می کند.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست اسفراین خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست اسفراین خراسان شمالی سازمان حفاظت محیط زیست اسفراین خراسان شمالی خراسان شمالی گونه موجود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۱۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ رضا قلی زاده با اشاره به برداشت ماهی گرمابی از آبان و آذرماه گفت: ۲۰ نفر در استخر‌های پرورش ماهی شهرستان اشتغال دارند که امسال با توسعه مزارع پرورش ماهی ۲۰ نفر دیگر به این آمار اضافه خواهند شد.
وی در ادامه ماهی گرمابی شامل کپور. آمور ، فیتوفاک وبیکهت عنوان کرد و گفت: بیشترین تولید ماهی در این شهرستان قزل‌آلا است که برای فروش به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.
رییس جهاد کشاورزی شهرستان شیروان همچنین با اشاره به تولید۵۰۰ تن ماهی گرمابی و سردابی در سال گذشته گفت: با هدف حمایت از پرورش دهندگان پارسال پنج میلیارد تومان تسهیلات توسعه استخر‌های پرورش ماهی، تامین نهاده و خوراک ماهی به پنج نفر از متقاضیان پرداخت شد.
سرانه مصرف ماهی در خراسان شمالی کمتر از ۷ کیلوگرم  است.

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • ارتقای ۱۳ پله‌ای جایگاه پارک علم و فناوری خراسان شمالی در کشور
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی