Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@03:59:25 GMT

ابَر پروژه مسکن مهر بازار را متعادل کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۱۵۶۰

ابَر پروژه مسکن مهر بازار را متعادل کرد

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از افزایش ۳۰ درصدی عرضه مسکن استیجاری به بازار خبر داد و گفت: مصوبه مجلس قیمت مسکن را کاهش می‌دهد.

به گزارش ایمنا، محمود محمودزاده با بیان این‌که یکی از این سیاست‌های اساسی تعادل بازار در کوتاه مدت، عرضه واحدهای آماده و نیمه آماده به بازار مسکن است، اظهار کرد: تکمیل و عرضه واحدهای نیمه تمام مسکن مهر، تعاونی‌ها و بخش خصوصی و واحدهای آماده‌ای که به قصد سرمایه‌گذاری بودند یا فاقد سکونت عرضه نمی‌شدند بر بازار مسکن تأثیر بسزایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری این‌که از کل ابَر پروژه مسکن مهر، تنها ۵۰ هزار واحد باقیمانده در حال تکمیل است، افزود: امیدواریم طی ماه‌های آتی این واحدها را به سرانجام برسانیم. در حوزه تعاونی‌ها و بخش خصوصی نیز در طرح اقدام ملی مصوب شد که این گروه نیز می‌توانند با شروط اعلام شده از تسهیلات طرح اقدام ملی بهره ببرند تا زودتر این واحدها را به بازار عرضه کنیم.

وی بیان کرد: سیاست بعدی در حوزه تعدیل قیمت‌ها مربوط به مصوبه مجلس در خصوص مالیات خانه‌های خالی بود که قانونگذار از سال ۹۴ این تکلیف را به عهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته بود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به رونمایی سامانه شناسایی بر مالیات‌های خانه خالی در بهمن ۹۹، گفت: در اجرای این طرح به دنبال پالایش روزانه هستیم تا نتایج آن مورد بررسی قرار گیرد، این پالایش‌ها نشان می‌دهد بسیاری از مالکان خانه‌های خالی برای اقدام به عرضه برای فروش یا اجاره واحد مسکونی خود کرده‌اند

محمودزاده افزود: در ابتدای سال نیز نسبت به بارگذاری اطلاعات در این سامانه اقدام و این مسئله باعث شد که بیش از ۱۳.۴ میلیون واحد مسکونی ارزیابی شود که از این میزان مسکن، بیش از یک میلیون واحد خالی از سکنه تشخیص داده شد.

وی با بیان اینکه پس از این شناسایی این واحدهای خالی، برای مالکان پیامک ارسال شد، یادآور شد: همواره در اجرای این طرح به دنبال پالایش روزانه هستیم تا نتایج آن مورد بررسی قرار گیرد، این پالایش‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از مالکان خانه‌های خالی اقدام به عرضه برای فروش یا اجاره واحد مسکونی خود کرده‌اند.

وی اضافه کرد: پیش از این قانون قانون مالیات بر خانه‌های خالی جنبه بازدارندگی قوی نداشت ولی اصلاحیه مجلس بر قانون قبلی تأثیر مثبت‌تری بر میزان عرضه واحدهای خالی به بازار دارد.

محمودزاده تصریح کرد: پس از مصوبه مجلس و بر اساس تعداد فایل ارائه شده در مشاوران املاک، عرضه مسکن استیجاری حدود ۳۰ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته بوده است و این آمار، یک آمار بر اساس مستندات و گزارشات میدانی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: قطعاً روند عرضه مسکن خالی در کنار اجرای طرح ملی مسکن و تکمیل مسکن مهر به افزایش عرضه مسکن کمک خواهد کرد که مجموع این سیاست‌ها به تعادل در بازار کمک می‌کند.

منبع: تسنیم

کد خبر 499835

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مالیات وزارت راه و شهرسازی مالیات بر خانه های خالی مسکن های خالی مسکن شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق راه و شهرسازی خانه های خالی عرضه مسکن مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۱۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه نهضت ملی مسکن از مرز ۲میلیون و۵۴۰ هزار واحد گذشت

بذرپاش در مراسم افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد به اتمام رسیده نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی اظهار کرد: رشد خوبی را در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شاهد هستیم که اگر شبکه بانکی کمک کند سرعت پیشرفت افزایش می‌یابد.

وی افزود: افتتاح پروژه‌های امروز نهضت ملی مسکن نتیجه زحمات و تلاش بخش‌های مختلف در کشور است که تامین مالی و زمین را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: امروز همچنین عملیات اجرایی ۱۰ هزار و ۲۲۱ واحد نهصت ملی مسکن در شهر‌های سهند، مراغه، میانه، آذرشهر و سراب نیز آغاز می‌شود که امیدواریم هرچه سریعتر تقدیم متقاضیان شود.

بذرپاش با بیان اینکه عزم دولت در حل مشکل مسکن جدی است و یکی از کار‌های اصلی دولت تامین مسکن برای مردم است اعلام کرد: آمار‌های مراجع مختلف کشور از رشد بخش مسکن از منفی ۱۳.۸ در سال ۱۳۹۹ به مثبت ۴.۸ در سال گذشته خبر می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها
  • پروژه نهضت ملی مسکن از مرز ۲میلیون و۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • جزییات مصوبه «ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها»‌ مجلس
  • پروژه‌های فعال مسکن ملی کشور از مرز ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است
  • ۹۲ واحد طرح نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان شاهرود شد
  • دلیل عرضه طلای تقلبی در بازار چیست؟
  • مردم پروژه‌های نهضت ملی مسکن را کامل می‌کنند؟
  • کلنگ زنی پروژه ۱۰۰ واحدی فرهنگیان بروجن