Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@14:05:56 GMT

مردم به کیفیت انتخاب خود در ۲۸ خرداد توجه داشته باشند

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۱۶۴۴

مردم به کیفیت انتخاب خود در ۲۸ خرداد توجه داشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حسین بلکه در خطبه‌های پیش از نماز جمعه امروز اصفهان به مناسبت آغاز دهه کرامت و همچنین گرامی داشت مقام امامزادگان با اشاره به پنجم ذی القعده روز بزرگداشت امامزادگان گفت: استان اصفهان دومین استان دارای بیشترین بقاع متبرکه است، در این استان بیش از ۷۰۰ بقعه و امامزاده وجود دارد که مردم اصفهان با آغوش باز این امامزادگان را تکریم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در راستای تکریم امامزادگان، فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی در بقاع متبرکه استان اصفهان به خوبی در حال انجام است، گفت: این امر برگرفته از عشق مردم اصفهان به ولایت است.

امامزادگان در استان اصفهان قطب‌های بزرگ فرهنگی هستند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه امامزادگان در استان اصفهان قطب‌های بزرگ فرهنگی هستند، گفت: اشاعه معارف دینی، رسیدگی به مسائل اجتماعی و فعالیت‌های فرهنگی از جمله اقداماتی است که در امامزادگان استان اصفهان انجام می‌شود، امروز در استان اصفهان بقاعی را داریم که محل اشتغال زایی، رسیدگی به نیازمندان و تولید تجهیزات بهداشتی شده است.

وی گفت: تأمین کپسول اکسیژن را در امامزادگان استان داشتیم که برای این امر از همراهی مردم در جوار امامزادگان استفاده شده است.

سرمایه‌گذاری در ۲۵ امامزاده برای تأمین برق خورشیدی

حجت الاسلام بلک با بیان اینکه بخشی از امکانات بقاع متبرکه استان اصفهان در راستای تأمین نیازهای مردم به سرمایه‌های مولد اقتصادی تبدیل شده است، تصریح کرد: در این زمینه می‌توان به سرمایه‌گذاری در زمینه تولید برق خورشیدی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در ۲۵ مرکز موقوفه در استان اصفهان تولید برق با انرژی خورشیدی را داریم، گفت: در ای زمینه اداره اوقاف استان اصفهان بیشترین سهم را در استان در زمینه تولید برق خورشیدی در نیروگاه‌های کوچک مقیاس دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: همچنین تا پایان سال جاری نیروگاه‌های خورشیدی قابل توجهی را برای مشارکت در تأمین نیازهای جامعه راه اندازی خواهیم کرد.

وی در ادامه به انتخابات ۲۸ خرداد اشاره کرد و گفت: در این زمینه باید توجه داشته باشیم که این انتخابات مهم‌ترین وظیفه و تکلیفی است که امروز ملت ایران متوجه خود می‌داند و این تکلیف و وظیفه بزرگ مشارکت مؤثر و جدی، در تعیین سرنوشت آینده نظام اسلامی تأثیر بسزایی دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه کشور ایران نه تنها جای زندگی و معیشت آحاد جامعه است بلکه خون بهای بزرگی برای اعتلای این نظام داده شده است، ابراز داشت: این امر وظیفه مردم برای مشارکت جدی در انتخابات را بزرگ‌تر کرده است.

نباید از زاویه کوچک مسائل زندگی خود را به انتخابات گره بزنیم

وی با بیان اینکه نباید از زاویه کوچک مسائل زندگی خود را به انتخابات گره بزنیم، ابراز داشت: باید توجه داشته باشیم که شهدا رفتند و این نظام را به مردم عزیز و با کفایت ایران سپردند و آنها این روزها نگاهشان به پشت سرشان است تا ببینند جوانان چگونه ادای حق و مسئولیت می‌کنند.

حجت الاسلام بلک با بیان اینکه امروز خوش رقصی‌های زیادی را در بیرون از کشور و از سوی افراد وا داده در داخل کشور در برای عدم مشارکت مردم در انتخابات ۱۴۰۰ را شاهد هستیم، ادامه داد: دشنه تیز دشمنان کاهش اراده مردم برای حضور در انتخابات را نشانه رفته و این در حالی است که با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب این انتخابات برای چندمین بار ثابت خواهد کرد که ملت عزیزمان وظیفه خود را می‌دانند و پاسخ خوبی به خون شهدا خواهند داد.

وی با بیان اینکه باید در انتخابات پیش رو به فرمایشات رهبر معظم انقلاب توجه داشته باشیم، گفت: یکی از فرمایشات ایشان مشارکت و حضور در انتخابات است و از سوی دیگر ایشان فرمودند در گذشته تاکید افراد نافذ برای حضور در انتخابات را داشتم اما در این انتخابات از همه مردم انتظار می‌رود دیگران را برای مشارکت در انتخابات تشویق کنند.

مردم باید به کیفیت انتخاب خود در ۲۸ خرداد توجه داشته باشند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه مردم باید به کیفیت انتخاب خود نیز توجه داشته باشند، گفت: دیگر نباید شاهد اینگونه مناظره‌ها، گفتارها و تبعیض‌ها نباشیم.

وی با بیان اینکه انتخاب امروز مردم می‌تواند مسیر انقلاب را پرشتاب‌تر کند، اضافه کرد: مردم نباید فکر کنند که عدم حضورشان مشکلی را برطرف می‌کند و امیدواریم هفته آینده در چنین روزی انگشتان سرنوشت ساز مردم سرنوشت خوبی را برای کشور رقم زند و امید دشمنان را یاس تبدیل کند و امید در کشور را صد چندان کند.

کد خبر 5232160

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات 1400 نیروگاه خورشیدی تکریم امامزادگان اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان خطبه های نماز جمعه انتخابات 1400 ویروس کرونا سیدابراهیم رئیسی مشارکت مردم در انتخابات کرمانشاه گرگان بوشهر آمار کرونا اردبیل انتخابات شورای شهر و روستا عکس استانها ایلام انتخابات ریاست جمهوری مجلس شورای اسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان استان اصفهان توجه داشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۱۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با کیفیت ترین خودرو بعد از تسلا را برای حمل و نقل تهران انتخاب کرده ایم | پوست اندازی ۶۵ هزار تاکسی برقی در تهران

به گزارش همشهری آنلاین؛ محسن هرمزی درباره ارتباط با سیستم حمل و نقل عمومی، مدیریت شهری فعلی به خصوص در حوزه حمل و نقل عمومی را میراث دار یک عقب ماندگی جدی دانست و اظهار کرد: حجم عقب ماندگی‌ها به قدری بالا بود که شورا و شهرداری دو سال است که اولویتشان را بر روی توسعه حمل و نقل شهر تهران قرار دادند و نکته قابل توجه این است که نه تنها در حوزه سخت افزای و تجهیزات حمل و نقل، بلکه شاهد عقب گرد در چند حوزه اعم از نرم افزاری و حتی در وضع قواعد جدید بوده‌ایم.

اختصاص بیش از ۵۰ درصد بودجه شهر تهران به حمل و نقل عمومی

او افزود: در حوزه نگهداشت علائم ترافیکی، چراغ های راهنمایی، دوربین های ترافیکی، ناوگان اتوبوسرانی و مترو نیز کمبودها و عقب‌افتادگی‌هایی داشتیم که به همین دلیل طی دو سال اخیر موضوع حمل و نقل اولویت اول شهر تهران است، بگونه ای که در سال‌جاری تقریبا بیش از ۵۰ درصد بودجه شهر تهران به این حوزه اختصاص یافته است.

هرمزی ادامه داد: شورای شهر ششم در اسفندماه سال گذشته با مصوبه‌ای انعقاد قراردادهای سرمایه گذاری خارجی را به شهرداری ابلاغ کرد و این بزرگترین اعطای مجوز و لایحه ای است که پس از انقلاب تا به امروز در شهرداری تهران رخ داده است که اهمیت حمل و نقل را نشان می‌دهد.

هرمزی با بیان اینکه همت دولت، شهرداری و شورا بر تغییر جدی در حمل و نقل است، گفت: سال جدید با تمرکز بر نوسازی، بهسازی و وضع قواعد جدید شاهد بهار حمل و نقل خواهیم بود.

حدود ۶۵ هزار خودروی برقی به شهر تهران اضافه می‌شود

معاون شهردار تهران ادامه داد: همچنین توافق شد از طریق وزارت صمت ۱۱ خودروساز داخلی نسبت به واردات خودروهای برقی اقدام کنند که طی آن حدود ۶۵ هزار خودروی برقی به شهر تهران اضافه شود.

او در پاسخ به این سوال که تعهدات ۱۱ شرکت خودرو ساز به چه میزان محقق خواهد شد گفت: در شش ماهه اول ۱۴۰۳ و در فاز نخست حداقل۲۳ هزار خودرو تأمین می‌شود.

خودروهای برقی با کیفیت ترین خودرو بعد از تسلا

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه همچنین خرید ۱۰ هزار ون به مبلغ ۳۸۰ میلیون یورو نهایی شده و قرارداد منعقد شده است، اظهار کرد: در واگذاری ون‌های جدید، واگذاری به تاکسیرانان از طریق تسهیلاتی که ارائه خواهیم کرد در دستور کار قرار دارد؛ اما هنوز مدل ارائه تسهیلات، نحوه واگذاری ون ها و.... نهایی نشده است؛ البته آنچه که مسلم است اینکه فراخوانی برای رانندگان تاکسی خواهیم داشت تا در صورت تمایل بعد از اسقاط خودروی فرسوده خود نسبت به دریافت تاکسی جدید اقدام کنند.

کیفیت خودروهای چینی که قرار است وارد شود تأیید و تضمین می‌شود؟

او در پاسخ به این سوال که معمولا وقتی اسم خودروی چینی به میان می آید در مورد کیفیت کالاها شک می‌کنیم و آیا کیفیت خودروهای چینی که قرار است وارد شود تأیید و تضمین می شود؟ افزود: در مورد خودروی چینی برقی که شهرداری تهران قرارداد منعقد کرده باید بگویم که با کیفیت ترین خودرو بعد از تسلا را انتخاب کرده‌ایم، بگونه ای که از مدل خودرویی که برای تهران خریداری شده است، در چین ۵۰۰ هزار تاکسی از آن در حال بهره برداری است.

هرمزی در مورد تأمین و تضمین قطعات خودروهای برقی نیز با تأکید بر اینکه خودروساز کیفیت و تأمین قطعات را نیز تضمین کرده است، گفت: باتری این خودروها تا پنج سال ضمانت دارد و خدمات پس از فروش آن نیز تا پنج سال خواهد بود.

اتوبوس‌های برقی جدید پایتخت به بخش خصوصی واگذار نمی‌شود

او در مورد نوسازی ناوگان اتوبوسرانی نیز گفت: قرار داد خرید ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس داخلی را منعقد کرده‌ایم و در کنار آن قرارداد خرید ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی با شرکت‌های دیگر را بسته‌ایم و قرار است ظرف شش ماه وارد چرخه شوند که البته بنا داریم که این اتوبوس‌ها را تحت عنوان شرکت‌های خود شهرداری مدیریت کنیم؛ بگونه‌ای که تحویل بخش خصوصی نمی‌شود؛ بلکه سهامدارش سازمان ذخیره بازنشستگی است و قرار نیست سرمایه شهر را به بخش خصوصی واگذار کنیم بلکه در نظر داریم که راننده جذب کنیم تا بر روی اتوبوس‌ها کار کنند.

توافق خرید ۱۵۰ هزار موتورسیکلت برقی انجام شده

هرمزی در مورد نوسازی موتورسیکلت‌ها نیز تصریح کرد: توافق خرید ۱۵۰ هزار موتورسیکلت برقی انجام شده؛ اما در حال حاضر در مرحله انتخاب برند هستیم و آنچه که مسلم است تهران با این حجم آلایندگی موتورسیکلت‌ها باید به سمت برقی سازی پیش برود.

قرارداد خرید دوربین‌های کنترل ترافیک از چینی‌ها

او با تأکید بر اینکه در قرارداد با شرکت‌های چینی، علاوه بر خرید موتور، اتوبوس، تاکسی و... به خرید دوربین‌های کنترل ترافیک نیز توجه شده است، گفت: ۴۰۰ میلیون یورو ارزش قرارداد منعقد شده در این حوزه است و البته دقت داشته باشید که بخشی از آن نرم افزاری و یک بخشی از این قرار داد سخت افزاری است.

کد خبر 849258 منبع: ایسنا برچسب‌ها خودروی برقی آلودگی هوا ترافیک - شهری شهرداری تهران حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • قیمت حبوبات از خرداد کاهشی می‌شود
  • مردم با مشارکت حداکثری نمایندگان را پرقدرت راهی مجلس کنند
  • گفت‌وگوی مستقیم نامزدهای انتخابات با مردم در «فرصت انتخاب» و «نماینده مردم»
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • با کیفیت ترین خودرو بعد از تسلا را برای حمل و نقل تهران انتخاب کرده ایم | پوست اندازی ۶۵ هزار تاکسی برقی در تهران
  • افزایش گرایش مردم به لیست‌ها در دور دوم انتخابات مجلس
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • نماد‌های عجیب در انتخابات هند
  • دغدغه مردم در حوزه اشتغال است