Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@21:44:05 GMT

صنایع دستی در «نردبان»

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۱۷۱۴

صنایع دستی در «نردبان»

برنامه «نردبان» به مناسبت روز جهانی صنایع دستی، نگاهی متفاوت به مستندهایی دارد که با محوریت این موضوع ساخته شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، چهل و ششمین قسمت از برنامه تلویزیونی «نردبان»، امروز، ۲۱ خرداد روی آنتن شبکه مستند می‌رود. 

در این پرونده، بخش‌هایی از مستندهای «شیشه» به کارگردانی برت هانسترا و «سوزنگرد» ساخته معصومه نورمحمدی با موضوع صنایع دستی در ایران و خارج به نمایش درآمده و امید بلاغتی و حامد شکیبانیا درباره این سوژه کمتر مورد توجه از سینمای مستند سخن می‌گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


در بخش دیگر نردبان این هفته، شبکه مستند سراغ عاشقان دنیای مستند رفته و با عنوان «خستگی و جنون در تدوین» داستان زندگی کسانی را روایت می‌کند که عاشقانه در سینمای مستند کار می‌کنند. حمید نجفی‌راد در گفت‌وجو با محمد حدادی شرکت کرده و درباره دو دهه پای میز تدوین نشستن و عاشقانه کار کردن در سینما صحبت می‌کند.

حمید نجفی‌راد تاکنون فیلم‌های مستند و سینمایی بسیاری را تدوین کرده است که از آن جمله می‌توان به «ابلق»، «شبی که ماه کامل شد»، «کشتارگاه» و فیلم‌های مستند «در جست‌وجوی فریده»، «هاسوخته» و ... اشاره کرد. 

در بخش «پیشنهاد فیلم مستند» که قسمت ثابت «نردبان» است، مستندهای «نخ و سوزن» اثری از مانی پتگر و «آن زن سوزن دارد» ساخته محمد جعفری به علاقه‌مندان سینمای مستند معرفی می‌شود.

هم‌چنین آخرین بخش از گفت‌وگو با مارتین اسکورسیزی، کارگردان مشهور سینما از شبکه مستند پخش می‌شود.

مهدی باقری نیز مستند «The Other Side of Everything» را معرفی می‌کند. 

«نردبان» مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که تلاش می‌کند به فیلم و عکس مستند با نگاهی تخصصی توجه کند. این برنامه با اجرای محمد (حامد) شکیبانیا، کارگردانی و تهیه‌کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور با آیتم‌هایی متنوع جمعه‌ها ساعت ۱۸ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: برنامه نردبان روز صنایع دستی شبکه مستند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۱۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند «زندگی با فلسفه» در شبکه چهار سیما

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، این مستند درباره «انشاءالله رحمتی» استاد فلسفه و مترجم نامدار آثار حکمی و عرفانی، خاصه آثار هانری کُربن و سید حسین نصر است.

رحمتی در کنار تحقیق و تدریس ، سردبیری فصلنامه تخصصی اطلاعات حکمت و معرفت را هم برعهده دارد. «زندگی با فلسفه» دوازدهمین فیلم از مجموعه مستند «آئینه عمر» است که درباره زندگی ، سلوک علمی و فرهنگی و میراث پژوهشی ۲۶ چهره نامدار حوزه علوم انسانی، فرهنگ و هنر ایران ساخته شده است.

مستند ۴۰ دقیقه‌ای زندگی بافلسفه» جمعه ساعت ۱۲:۳۰ هم تکرار می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پخش «چهل تیکه» و «استودیو هشت» به یاد مسعود اسکویی + تیزر
  • یادبود مسعود اسکویی در شبکه نسیم
  • مستند «زندگی با فلسفه» در شبکه چهار سیما
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • برنامه‌ریزی برای عملیاتی شدن ۶۴ پروژه کلان استان فارس
  • ۸۰ هزار گردشگر خارجی پارسال به مازندران سفر کردند
  • پخش مستند «ابوجهاد» از شبکه مستند
  • «بیگانه» در آنتن شبکه ۳ دیده ‌می‌شود
  • خاطره‌بازی با عصر بزرگداشت مقام معلم