Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@10:08:47 GMT

مشارکت حداقلی راهبرد دشمن در انتخابات است

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۱۸۶۴

مشارکت حداقلی راهبرد دشمن در انتخابات است

به گفته حجت‌الاسلام حسینی نسب، تحریم انتخابات توسط دشمنان خارجی و داخلی یکی از شگردهای آنها برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه سلطانیه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سلطانیه با توصیه به تقوای الهی اظهار کرد: برخی اعمال خیر انسان را بهشتی، ولی برخی دیگر انسان را مالک بهشت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام سید عمران حسینی نسب به مسائل انتخابات پرداخت و با اشاره به فتوای مراجع معظم تقلید گفت: شرکت در انتخابات واجب عینی و وظیفه اسلامی و الهی است.

 

وی با بیان اینکه شرکت در انتخابات خلاف خواست دشمن و مشارکت حداقلی راهبرد دشمن در انتخابات است، به شگردها و تلاش‌های دشمن برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات اشاره و تصریح کرد: تحریم انتخابات توسط دشمنان خارجی و داخلی یکی از شگردهای آنها برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات است.

 

امام جمعه سلطانیه القای دروغین مهندسی انتخابات و بی اثر بودن رأی مردم را دومین شگرد دشمنان برای مشارکت حداقلی در انتخابات دانست و افزود: نظام اسلامی در همه انتخابات پاسدار رأی مردم بوده و خواهد بود و این شایعه در همه انتخابات خصوصا در انتخابات ریاست جمهوری سال ۷۶ هم بود.

 

وی تحریف دلخوری مردم از عملکرد بد برخی مسؤولان به قهر مردم از نظام اسلامی، در حالی که مردم بصیر بین این دو تفاوت قائل هستند و تخریب چهره‌های انقلابی و تلاش برای ترس و هراس افکنی از رأی مردم به نیروهای انقلابی را از سومین و چهارمین شگرد دشمن برای کاهش مشارکت مردم دانست و تصریح کرد: آنچه اکنون می‌بینیم نتیجه ایجاد دو قطبی کاذب و ترساندن مردم از رأی به کاندیدای انقلابی در انتخابات قبلی است، اما نه تحریم ها لغو شده و نه گشایش اقتصادی بوجود آمده، چرا که دشمنان با اصل نظام اسلامی مخالفند ولی از مواضع برخی کاندیدا یا مسؤولان کشور که متمایل به غرب هستند برای اهداف خود استفاده می کنند.

 

حسینی نسب ایجاد دو قطبی دروغین آزادی سیاسی و اجتماعی و متهم کردن جبهه انقلاب به مخالفت با آزادی فردی و اجتماعی را یکی دیگر از شگردهای دشمنان دانست و گفت: کاندیداهایی که برای جلب آرای عده ای بی بند و بار احکام الهی از جمله حجاب را زیر پا می گذارد یا تذکر به بی حجاب در خیابان و خودرو را مخالفت با آزادی می‌داند، اگر خدای نکرده رئیس جمهور شوند، چطور می‌خواهند به خدای متعال سوگند یاد کنند که پاسدار ارزش‌های اسلامی خواهند بود؟

 

امام جمعه سلطانیه اضافه کرد: مشکل جوانان، بیکاری و اشتغال و جهیزیه و ازدواج است نه بی حجابی و بی‌بند و باری و اگر به فرض هم باشد، رئیس جمهور باید از ارزشها پاسداری کند نه اینکه به ترویج بد حجابی و ولنگاری فرهنگی کمک کند.

 

وی مناظره ها را یکی از راه های شناخت و آشنایی با کاندیداها دانست و با بیان اینکه مواضع و افکار و اندیشه کاندیداها نمایانگر شخصیت آنهاست، گفت: کاندیدایی که در برابر میلیون ها نفر، به سوالات مهم و اساسی پاسخ نمی‌دهد و به حاشیه سازی می پردازد اگر رئیس جمهور هم شود به حاشیه سازی خواهد پرداخت.

 

خطیب جمعه سلطانیه به قانون انتخابات و وظایف شورای اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه سکونت شوراها در محل طبق قانون الزامی است و اگر بعد از انتخاب در محل ماموریت سکونت نکند سلب عضویت می‌شود و در این باره باید به قانون عمل شود، با اشاره به وضعیت شهر سلطانیه گفت: کاندیداهای شورای شهر سلطانیه برنامه های خود برای شهر و زمان آغاز و پایان آن را اعلام کنند.

 

حسینی نسب با گرامیداشت سالروز تشکیل جهاد سازندگی و روز جهاد کشاورزی، از خدمات ماندگار جهاد سازندگی تجلیل کرد و با تاکید بر حمایت از کشاورزان و تقویت کشاورزی و نجات کشاورزان از دست دلالان گفت: کشاورزان جهادگران اقتصاد و معیشت در میدان مبارزه با تحریم دشمن هستند.

 

وی با تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه(س) به مقام و منزلت این بانوی اسلام پرداخت و با بیان اینکه حضرت معصومه(س) مالک بهشت است و لذا دیگران را هم به بهشت وارد می کند، افزود: شفاعت یکی دیگر از مقام و منزلت آن حضرت است که با شفاعت آن حضرت همه شیعیان وارد بهشت می شوند.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه در تقویم جمهوری اسلامی سالروز ولادت حضرت معصومه(س) روز دختر نامگذاری شده و این کار نمادین نیست بلکه دختران باید آن حضرت را الگوی خود قرار دهند، گفت: دختر هدیه الهی است و خانواده ها دختران خود را اسلامی، با حجاب و عفاف که دستور قرآن و حفظ شخصیت اوست، تربیت کنند.

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام جمعه سلطانیه خطبه های نماز جمعه نماز جمعه برای کاهش مشارکت مردم امام جمعه سلطانیه حسینی نسب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۱۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند

به گزارش خبرنگار مهر، صالح رحیمی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست کارگروه بانوان فعال توسعه مشارکت در انتخابات ۱۴۰۲ شهرستان بوشهر اظهار داشت: بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند و امروز شاهد حضور فعال و گسترده زنان در تمامی عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هستیم که این حضور با موفقیت‌های بسیاری همراه بوده است.

فرماندار بوشهر افزود: از مشارکت فعالانه جامعه زنان در انتخابات سال ۱۴۰۲ و خلق این حماسه عظیم مردمی سپاس و قدردانی خود را اعلام می‌داریم.

وی گفت: رأی اولی‌هایی که در انتخابات ۱۴۰۲ خاطرات خودشان را ثبت کردند می‌توانند در شورای اداری شهرستان بوشهر حضور و این خاطرات را قرائت کنند.

وی تصریح کرد: امروز دشمن فردگرایی را در فضای مجازی ترویج می‌دهد و ذهن و اندیشه سیاسی جوانان ما را در دست گرفته است.

وی همچنین با تاکید بر تأثیر گذاری زن در تربیت افراد در جامعه اضافه کرد: زن در ساحت فردی با تربیت خود می‌تواند یک خانواده و یک جامعه را به سمت تعالی و رشد هدایت کند.

در پایان با اهدا لوح تقدیر از بانوان فعال در توسعه مشارکت انتخابات ۱۴۰۲ تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6087967

دیگر خبرها

  • مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد
  • تاکید امام جمعه قزوین بر مشارکت مردم و تسهیل امر مسکن
  • تسهیل امر مسکن و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند