Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه روابط عمومی فرمانداری کرج، حسن مددی در نشست توجیهی و تبیینی قوانین انتخابات در جمع نامزدهای شورای شهر کمالشهر و گرمدره افزود: شورای شهر عرصه خدمت است، عضویت در شورا شغل نیست، بلکه تلاش شبانه روزی برای خدمت به مردم و این رضایتی که از خدمت به خلق فراهم می شود علاوه بر رضایت خداوند، محبوبیت لازم را نیز بین شهروندان ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد:  شورا، عرصه کسب قدرت و ثروت نیست و افرادی که وارد این میدان  می شوند به فکر فعالیت اقتصادی نباشند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز بیان داشت: اگر هدف از ورود به این عرصه برای بهره مندی مالی و کسب قدرت باشد خسارت های جبران ناپذیری را بدنبال خواهد داشت.

وی افزود: برخی افراد که با چنین تصوراتی در کشور وارد عرصه شورای شهر شدند و به افرادی خاص برای کسب قدرت، رانت اقتصادی و ثروت متوسل گردیدند، مسیر اشتباهی را طی و برای آنها پرونده های قضایی تشکیل شده و محکومیت صادر گردیده و این روند تمامی ابعاد زندگی افراد را تحت شعاع خود قرار داده است.

تشکیل کمیته رصد فضای مجازی در استان البرز

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در ادامه با اشاره به ظرفیتی که در فضای مجازی برای تبلیغات نامزدها فراهم شده است، گفت: افراد باید برای معرفی تخصص و سوابق اجرایی خود از این فضا استفاده کرده  و در جهت تخریب رقبا سوء استفاده نکنند.

وی با بیان اینکه نظارت بر فضای مجازی از مدت های قبل آغاز شده است، افزود: تمامی کانال های فعال در استان و گردانندگان آنها شناسایی شده اند و روزانه کمیته رصد فضای مجازی اقدامات آنها را گزارش می دهد.

مددی افزود: دستگاه قضائی با احدی تعارف ندارد و همه ملزم رعایت موازین شرعی و قوانین جاری کشور هستند.

دادستان عمومی و انقلاب استان البرز با بیان اینکه اجازه نمیدهیم به هنجارها بی توجهی شود، گفت: توسل به خلاف شرع، موازین و شئونات اخلاقی در چنین فضاهایی رصد و با مشاهده هرگونه تخلف در بدو امر تذکر لازم داده شده در صورت تکرار آن شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات در دادسرای کرج موارد پیگیری می شود.

مددی در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری کرج را ایران کوچک نامگذاری نموده اند، خاطرنشان کرد:  ایجاد تفرقه افکنی بین اقوام امری مضموم، تخلف و جرم محسوب می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شخصیت ها برای کسب رأی در صدد  ایجاد تفرفه بین قومیت ها نباشند، خاطر نشان کرد: در این بین  شهرهایی که در ادوار پیشین سابقه ابطال رأی داشته اند نزد دستگاه قضایی از حساسیت ویژه ای برخوردار هستند،.

دادستان عمومی انقلاب استان البرز با تاکید بر اینکه از آراء مردم صیانت می شود، گفت: در ادوار پیشین برخی بدون اطلاع از قوانین برای کسب رأی با جابجایی افراد از نقطه ای به نقطه دیگر تلاش کردند که این امر خلاف جرم است و با عوامل آن برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: راه های مواصلاتی در این رابطه پیش از انتخابات پایش و کنترل می شود.

مددی گفت: آگاهی از جرائم در راستای پیشگیری است تا تخلفی به وقوع جرم منتج نشود بنابراین نامزدها و روسای ستادهای آنها نیز باید قوانین را مورد مطالعه قرار دهند.

وی در ادامه ضمن بازخوانی بخشی از ماده ۷۰ قانون انتخابات متذکر شد: خرید و فروش رأی، تقلب در اوراق رأی، تهدید و تطمیع، رأی با شناسنامه جعلی، رأی با شناسنامه غیر،اخلال در امر انتخابات، باز کردن قفل و لاک و مهر و پلمپ صندوق های رأی، معدوم نمودن اسناد رأی، ایجاد رعب در شعب، دخالت در امر انتخابات با سمت مجهول، ممانعت از حضور نمایندگان، عدم رعایت قوانین و جانبداری از سوی مجریان و اعضای هیأت نظارت، جرم محسوب شده و برخورد قانونی لازم صورت می گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب استان البرز گفت: نامزدها علاوه بر اینکه توانمندی های خود را معرفی می کنند در راستای افزایش شور و نشاط انتخاباتی نیز تلاش کنند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بیست و هشتم خرداد برگزار می شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر البرز مشارکت انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر البرز انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر البرز مشارکت انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری دادستان عمومی و انقلاب استان البرز فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۲۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعاملات دستگاه‌ها برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی

استاندار خراسان جنوبی گفت: سطح تعاملات دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت، امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در چهارمین جلسه ستاد انتخابات استان برای برگزاری مرحله دوم انتخابات اظهار کرد: از چهار حوزه انتخابیه خراسان‌جنوبی در سه حوزه تکلیف انتخابات در مرحله اول مشخص شد و حوزه انتخابیه بیرجند، خوسف و درمیان به مرحله دو کشیده شد که ۲۱ اردیبهشت انتخابات مرحله دوم برگزار خواهد شد.

وی افزود: در مرحله دوم انتخابات دو حساسیت وجود دارد یکی اینکه مرحله دوم انتخابات در مرکز استان برگزار می‌شود و در این مرحله دو داوطلب رقابت انجام می‌شود، از این رو باید دقت لازم در خصوص مناظرات انجام شود.

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: همه دستگاه‌ها باید در مرحله دوم انتخابات پای کار باشند تا در یک فضای سالم و رقابتی انتخابات برگزار شود.

وی تصریح کرد: جلسه توجیهی با حضور دو داوطلب مرحله دوم انتخابات برگزار شود و پیش‌بینی‌های لازم در خصوص نیروهای پشتیبانی انجام و اگر لازم باشد، افراد مورد نظر در شعب اخد رأی جایگزین شوند.

قناعت گفت: با توجه به وقوع سیل در روزهای اخیر اگر سیل در جاهای منجر به تخریب جاده‌ها شده است، باید پیش بینی‌های مورد نظر و تست دستگاه‌های احراز هویت به خوبی انجام شود.

استاندار خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط آب‌وهوایی در صورتی که در روز انتخابات بارندگی داشته باشیم، از یکی دو روز قبل از انتخابات پیش‌بینی‌های لازم باید توسط دستگاه‌های مربوط انجام شود.

وی با اشاره به پیش بینی‌ها انجام شده در مرحله اول انتخابات که با سردی هوا و بارش برف همراه بود، گفت: از ساعت هشت صبح روز انتخابات باید همه دستگاه‌های احراز هویت در شعب اخذ رأی فعال شوند.

قناعت با بیان اینکه در مرحله دوم انتخابات سه شهرستان استان یعنی یک چهارم خراسان‌جنوبی درگیر برگزاری انتخابات هستند، افزود: در مرحله اول انتخابات هیچ موضوع امنیتی نداشتیم و انتظار داریم با کمک رسانه‌ها، شاهد حضور حداکثری مردم در شهرستان‌های مورد نظر در مرحله دوم انتخابات باشیم.

وی تاکید کرد: سطح تعاملات دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات احتمالی باید افزایش پیدا کند، زیرا استانی در این زمینه موفق خواهد بود که سطح تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی آن بیشتر باشد و امیدواریم که ستاد انتخابات استان رتبه خوبی را در کشور در این خصوص کسب کند و انتخابات در فضای سالم و رقابتی با مشارکت خوب مردم و بدون هیچ مشکلی برگزار شود.

کد خبر 748346

دیگر خبرها

  • سرمربی باسابقه لیگ برتر انگلیس: خداراشکر که یورگن کلوپ رفت!
  • انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها
  • تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • افزایش تعاملات دستگاه‌ها برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری
  • توصیه‌های رئیس دستگاه قضای البرز به شورای شهر کرج
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • مسوولان دستگاه قضا به مشکلات کارگری شهرستان البرز ورود کنند