Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، نسخه تابستانی پنجاهمین دوره جشنواره فیلم روتردام دوم تا ششم ژوئن برگزار شد و با اهدای جایزه فیلم برگزیده تماشاگران به روایت تصویری از یکی از محبوب‌ترین و وفادارترین بازیکنان تاریخ فوتبال به پایان رسید. «من فرانچسکو توتی هستم» جایزه نقدی پنج هزار یورویی را هم از آن خود کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویدئو | آخرین گلادیاتور | خاطره‌بازی با اساطیر مستطیل سبز | قسمت سوم: فرانچسکو توتی

سازمان‌دهندگان جشنواره روتردام از مخاطبان آنلاین و حضوری این رویداد سینمایی دعوت کرده بودند با آرای خود فیلم برگزیده تماشاگران دوره پنجاهم را انتخاب کنند. نکته جالب اینکه در نسخه زمستانی روتردام در ماه فوریه فیلم سینمایی نامزد اسکار «کجا می‌روی آیدا؟» جایزه فیلم برگزیده تماشاگران را برده بود و در نسخه زمستانی این جایزه به «من فرانچسکو توتی هستم» رسید.

اینفاسلی پس از شنیدن خبر انتخاب مستند خود، جایزه فیلم برگزیده تماشاگران را مهم‌ترین افتخار جشنواره روتردام دانست و از همه آنها که به «من فرانچسکو توتی هستم» رای داده‌اند تشکر کرد. توتی ۲۵ سال در باشگاه آ. اس رم ایتالیا بازی کرد و سرانجام در قامت کاپیتان تیم بازنشسته شد.

سازندگان مستند «من فرانچسکو توتی هستم» کار را از آخرین بازی کارنامه پرافتخار توتی آغاز کرده و سپس با استفاده از تصاویر آرشیوی کمیاب و نادیده، تمام ۲۵ سال حضور این بازیکن بزرگ را به تصویر کشیده‌اند.

جشنواره روتردام علاقه‌ای ویژه به فوتبالیست‌های برتر تاریخ دارد و سینمادوستان هنوز خاطره حضور یوهان کرویف فقید، بازیکن افسانه‌ای فوتبال هلند را در این رویداد مهم سینمایی از یاد نبرده‌اند.

کد خبر 606771 برچسب‌ها سینمای جهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سینمای جهان فیلم برگزیده تماشاگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۲۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«در سایه سرو» به جشنواره مورد تایید اسکار در اسپانیا راه یافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، انیمیشن کوتاه «در سایه سرو» به کارگردانی حسین ملایمی و شیرین سوهانی از جدیدترین تولیدات پویانمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در جشنواره بین‌المللی انیمیشن «انیمایو» اسپانیا به نمایش در می‌آید.

انیمیشن «در سایه سرو» پیش از این نیز در بخش مسابقه فیلم‌های انیمیشن کوتاه بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم «ریور ران» آمریکا نمایش داده شد، این پویانمایی با حضور در این جشنواره شانس خود را برای دستیابی به فهرست اولیه فیلم‌های کوتاه معرفی شده برای جایزه اسکار امتحان می‌کند.

این دومین حضور انیمیشن «در سایه سرو» در جشنواره مورد تأیید اسکار به شمار می‌رود، جشنواره بین‌المللی انیمیشن «انیمایو» در جزایر قناری اسپانیا برگزار می‌شود و از جشنواره‌های معتبر انیمیشن اروپا و مورد تایید اسکار است.

از میان بیش از ۱۶۰۰ فیلم، تنها ۶۵ فیلم به بخش مسابقه رسمی راه یافته و برنده جایزه بزرگ جشنواره انیمیشن «انیمایو» با دریافت جایزه نقدی ۳ هزار یورویی راهی اسکار ۲۰۲۵ خواهد شد.

نوزدهمین جشنواره انیمیشن «انیمایو» از ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۸ تا ۱۱ می ۲۰۲۴) در کشور اسپانیا در حال برگزاری است.

کد خبر 6100748 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • «در سایه سرو» به جشنواره مورد تایید اسکار در اسپانیا راه یافت
  • برگزاری جشنواره شعر و داستان دانشگاه آزاد اسلامی در سمنان
  • گیجگاه از کره‌ای‌ها جایزه گرفت
  • ۵ «آخرالزمان» کمتر دیده‌ شدۀ کره‌ای؛ از مِه زامبی‌ساز تا زامبی‌ها در چوسان!
  • ۱۰ سریال جنگی دیدنی در مورد جنگ جهانی اول؛ از Women at War تا Parade’s End
  • جشنواره نشریات دانشجویی «تیتر ۱۳» به ایستگاه آخر رسید
  • برگزیدگان سیزدهمین جشنواره نشریات دانشجویی اعلام شدند
  • «با قید محرمانگی» از اوبرهاوزن جایزه گرفت
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد