Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@17:32:49 GMT

اهمیت برگزیدن اصلح کمتر از حضور در انتخابات نیست

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۲۰۷۴

اهمیت برگزیدن اصلح کمتر از حضور در انتخابات نیست

ایسنا/فارس امام جمعه کامفیروز با اشاره به اهمیت بسیار بالایی حضور و مشارکت در انتخابات ۲۸ خرداد، خاطرنشان کرد که دقت در برگزیدن کاندید اصلح، کمتر از حضور در انتخابات نیست.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه ۲۱ خرداد، با تبریک فرارسیدن ایام دهه کرامت و میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها؛ کریمه اهل بیت، شرکت در انتخابات را یک وظیفه عمومی دانست و همه مردم را به حضور در این عرصه دعوت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: همانگونه که لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب و خون شهدائی که برای صیانت از این مرز و بوم ریخته شده، حضور حداکثری پای صندوق های رای بر تمامی ما فرض و واجب است، انتخاب اصلح نیز اهمیتی کمتر از حضور در انتخابات ندارد زیرا شورای محترم نگهبان برای تایید صلاحیت، حداقل واجدیت صفات لازم برای تصدی پست ریاست جمهوری را می‌سنجد و از آن به بعد بر عهده ماست که نمره ۲۰ را انتخاب کنیم یا نمره ۱۰ را انتخاب کنیم.

امام جمعه کامفیروز خاطرنشان کرد: روز عاشورای ۶۱ هجری خیلی‌ها در کربلا حضور داشتند و در آن حادثه مشارکت کردند اما صرفاً قریب به ۱۵۰ نفر به امام صالح رای دادند و مابقی به حمایت از امام کفر پرداختند. 

تقی‌زاده با اشاره به رفتارهای برخی نامزدها و صحبت‌های آنان در مناظرات، گفت: متاسفانه شاهد بودیم برخی به جای آنکه فرصت مناظرات را محلی برای تضارب آرا قرار داده و به مردم برای انتخاب اصلح کمک کرده و برنامه‌های کاربردی خود را ارائه دهند، با بداخلاقی‌ها و صحبت‌های ناشایست و بی‌اساس،  لحظاتی باعث تاریکی انتخابات و تکدر خاطر مردم شدند.

امام جمعه کامفیروز ادامه داد: نامزدهای محترم و طرفداران آنان باید مد نظر داشته باشند که هیچ چیز ارزش آن را ندارد که ما به خاطرش پا را از دایره تقوای الهی فراتر گذاشته و به جای نقد سازنده و روشنگر دست به تخریب و تهمت به رقیب خود زنیم. فهم مردم بحمدالله دیگر در حدی است که با چنین صحبت‌هایی نه تنها از شما استقبالی نمی‌کنند بلکه باعث انزجار و تنفر آنان نیز خواهید شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی انتخابات رياست جمهوري انتخابات ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۲۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلام اهمیت زیادی به امر شورا و مشورت قائل شده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی رضوی نسب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بسطام به میزبانی مصلی آستان مقدس امامزاده سید ابوالقاسم (ع) این شهر ضمن تبریک روز شوراها در نهم اردیبهشت به بررسی اهمیت مشورت از منظر دین پرداخت و بیان داشت: اسلام اهمیت زیادی به امر شورا و مشورت قائل شده است و عقل جمعی را برتر از عقل فردی می‌داند.

وی وعده صادق را ظهور قدرت، اراده ملت و نیروهای مسلح ایران در عرصه‌های بین‌المللی خواند و گفت: این عملیات دفاع مشروع و وعده صادق و جنگ اراده‌ها بود، که اراده ملت و نظام اسلامی هیمنه رژیم غاصب صهیونیستی را در هم شکست و نشان داد که می‌توان جلوی ظلم دولت‌های اسرائیل و اربابانش آمریکا و اسرائیل ایستاد.

امام جمعه بسطام با تقدیر از رئیس جمهور برای سفر به استان سمنان و شهرستان شاهرود و قدردانی بابت اقدامات دولت مردمی از برنامه ریزان این سفر در نهاد ریاست جمهوری گلایه کرد و گفت: کم کاری زیادی در تهران در برنامه‌ریزی این سفر اتفاق افتاد و مردم شهرستان شاهرود ساعت‌ها برای دیدار مردمی منتظر و معطل ماندند لذا این اقدامات می‌توانند تلاش‌های دولت را به حاشیه ببرد.

خطیب نماز جمعه بسطام با گلایه از عدم حضور وزرای هیئت دولت در بخش بسطام اظهار داشت: بسطام از بخش‌های بی نظیر و با ظرفیت کشور است لذا مردم این بخش شهدای زیادی را تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند و از این حیث در ایران اسلامی شهره هستند.

رضوی نسب گفت: بخش بسطام با جمعیت بالای ۵۰ هزار نفر از بسیاری از شهرستان‌های استان پرجمعیت‌تر و در عین حال ظرفیت‌های فراوان گردشگری، کشاورزی و… دارد. متأسفانه این بخش بسیار مظلوم واقع شده وگرنه مانند تعدادی از شهرستان‌های استان باید ارتقا پیدا می‌کرد.

کد خبر 6089190

دیگر خبرها

  • امام جمعه خرم آباد:فروپاشی دژ سست استعمار در منطقه
  • اسلام اهمیت زیادی به امر شورا و مشورت قائل شده است
  • مردم در انتخاب فرد اصلح نگاه قبیله‌ای را کنار بگذارند
  • مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند
  • موضع دولت درخصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم
  • نظر دولت رئیسی درباره ریاست مجلس آینده از زبان معاون پارلمانی /کرسی های نمایندگی تهران اهمیت زیادی دارد
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات