Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@23:36:50 GMT

هکرها همچنان از شرکت‌های آمریکایی باج می‌گیرند

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۲۶۸۷

هکرها همچنان از شرکت‌های آمریکایی باج می‌گیرند

منابع آگاه فاش کردند که شرکت JBS آمریکا اخیرا مجبور شده چندین میلیون دلار به بیت کوین به عنوان باج به هکرهای سایبری پرداخت کند.

به گزارش مشرق به نقل از وال استریت ژورنال، یک منبع آگاه فاش کرد که JBS آمریکا اخیراً ۱۱ میلیون دلار بیت کوین به یک گروه هکرها که به سامانه‌های عملیاتی این شرکت کشتارگاهی حمله کرده بودند به عنوان باج پرداخت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شرکت JBS آمریکا در اصل یک شرکت تولید و بسته بندی گوشت قرمز و سفید است که در آمریکا فعالیت گسترده‌ای دارد و در واقع بزرگ‌ترین شرکت عرضه گوشت سفید و قرمز در آمریکا به شمار می‌رود.  

آندره نوگوئرا، مدیر بخش آمریکای JBS فاش کرده است که این مقدار بیت کوین به خاطر خلاص شدن از شر حمله سایبری پرداخت شده که فعالیت تجهیزات این شرکت را مختل کرده بود.

وی در این باره گفت که پرداخت این باج به این هکرها بسیار سخت بود، اما ما کار درست را برای خدمت به مصرف‌کنندگان انجام داده‌ایم.  

وی گفته که البته واحد فناوری این شرکت هشدار داده که ممکن است دوباره هکرها حمله کنند.  

نوگوئرا می‌گوید: ما فکر نمی‌کردیم که با چنین خطری مواجه شویم.  

گفته می‌شود که نام گروه حمله کننده به تاسیسات JBS رویل گروپ بوده و مقامات JBS موضوع پرداخت باج به آنها را به مقامات فدرال گزارش کرده‌اند.  

حدود ۱۰ روز پیش بود که نخستین بار شرکت JBS  اعلام کرد که مورد حمله سایبری قرار گرفته و تا ۴ روز بعد از آن فعالیت این شرکت مختل شده بود. طی یک ماه گذشته این دومین بار است که شرکت‌های آمریکایی مجبور می‌شوند به خاطر حملات سایبری به هکرها باج پرداخت کنند و هر دو باج پرداخت شده به بیت کوین انجام شده است.  

قبل از JBS، شبکه خط لوله انتقال سوخت کلونیال در آمریکا مورد حمله قرار گرفته بود و آنها هم مجبور شدند ۵ میلیون دلار به هکرها پرداخت کنند تا بالاخره بعد از حدود یک هفته دوباره فعالیت سامانه‌هایشان از سر گرفته شود. 

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا فلسطین آمریکا هکرها حمله سایبری بیت کوین مشرق حملات سایبری شرکت JBS آمریکا بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۲۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل

در حالی که پیش از این شاهدان عینی علاوه بر حمله انتحاری از تیراندازی نظامیان آمریکایی به سوی مردم خبرداده بودند به تازگی نیز «سی.ان.ان» گزارش داد که بخشی از تلفات ناشی از شلیک بوده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شبکه خبری سی.ان.ان در گزارشی اعلام کرد به شواد جدیدی دست یافته است که روایت وزارت دفاع آمریکا از تلفات حمله انتحاری داعش در فرودگاه کابل در سال 1400 را به چالش می‌کشد.

بر اساس این گزارش، ویدئوها و شواهد و شاهدان جدید نشان می‌دهد که بخشی از تلفات مردم در فرودگاه کابل ناشی از تیراندازی‌های گسترده و مستقیم بوده است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در تحقیقاتش اعلام کرده بود تلفات حمله دو سال پیش داعش در خارج از فرودگاه کابل به دلیل انفجار بوده است و نظامیان آمریکایی فقط سه بار برای هشدار هوایی شلیک کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها در رویداد فاجعه‌بار فرودگاه کابل در 26 آگوست 2021 میلادی 13 نظامی آمریکایی و دستکم 170 غیرنظامی افغان جان خود را از دست دادند.

این شبکه خبری پس از بررسی ویدئوهای جدید ضبط شده توسط یک تفنگدار دریایی و همچنین براساس شهادت ‌10 نظامی دیگر آمریکایی و شاهدان محلی در گزارش خود آورده است تیراندازی‌های متعددی پس از انفجار رخ داده است.

آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بودپنتاگون انفجار فرودگاه کابل را بار دیگر بررسی می‌کندعضو کنگره: عدم پاسخگویی بایدن در جریان حمله مرگبار به فرودگاه کابل قابل درک نیست

برخی از پزشکان افغان هم که توسط تماس ناشناس تهدید شده بودند اکنون به سی.ان.ان گفته‌اند که گلوله‌های زیادی را از بدن زخمی‌ها خارج کردند.

یک تفنگدار که به شرط محفوظ ماندن هویتش با سی‌ان‌ان مصاحبه کرده گفته که شاهد شلیک‌ها از جایی بوده که نیروهای آمریکایی در آنجا مستقر بودند.

این گزارش درحالی منتشر می‌شود که پیش‌تر واشنگتن‌تایمز به نقل از منابع خود گزارش داد  آمریکا عامل انتحاری حمله به فرودگاه کابل را از هند به افغانستان منتقل کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • استفاده هکرها از دستگاه‌های سیسکو برای جاسوسی
  • پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا درصحرای طبس
  • ادعای بی‌اطلاعی آمریکا از طرح حمله خطرناک اسرائیل به رفح
  • ناتوانی مردم آمریکا در پرداخت اقساط وام‌ها
  • آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • آمریکا: از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم