Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-27@14:53:22 GMT

کرمان در مسیر توسعه با همکاری مسئولان

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۲۷۰۴

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رمز موفقیت نظام در کار است و زمینه این موفقیت اتحاد، همدلی و همزبانی در مسیر توسعه و توانمندسازی مردم است. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام شاتا "علیرضا رزم حسینی" در دومین روز سفر به استان کرمان در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب بویژه سردار دل‌ها شهید سلیمانی گفت: جنوب استان کرمان یکی از مناطق مهم کشور است و آهنگ توسعه در این مناطق با همکاری مسولان استانی به صدا در آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ضمن قدردانی از همدلی و همزبانی ایجاد شده در استان به همت نماینده، ولی فقیه، استاندار و مجمع نمایندگان، تصریح کرد: رمز موفقیت نظام در کار است و زمینه این موفقیت اتحاد، همدلی و همزبانی در مسیر توسعه و توانمندسازی مردم است.
وزیر صمت با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر جنوب استان کرمان اظهار داشت: برنامه‌های وزارت صمت برای جنوب استان کرمان به زودی منجر به تحولات بزرگ در حوزه اکتشافات و حرکت سریع به سمت پیشرفت و توسعه این منطقه خواهد بود.
وی با اشاره به پروژه‌هایی که در نخستین روز سفر در جنوب استان کرمان به بهره برداری رسید، افزود: معادن خیلی خوبی در جنوب استان همچون کرومیت، سنگ آهن و در مجموع کانی‌های نادر در این خطه از کشور وجود دارد و اگر مدیریت جدی و همدلی و اتحاد باشد می‌توانیم با بهره برداری بهینه و درست از این ظرفیت‌های گسترده توسعه جنوب استان کرمان را تسریع ببخشیم.
رزم حسینی با انتقاد از عملکرد برخی از معین‌های اقتصادی جنوب استان کرمان بیان کرد: اقتصاد مقاومتی شهرستان قلعه گنج خوب شروع شد، اما برخی معین‌های اقتصادی از مقطعی کار را با جدیت گذشته دنبال ننمودند در حالیکه موضوع مربوط به الگویی مورد توجه مقام معظم رهبری در تحقق اقتصاد مقاومتی بوده و ربطی به اشخاص و افراد ندارد و باید این کار در شهرستان‌های هدف ادامه پیدا کند.
وی ادامه داد: وقفه‌ای در اقدامات نهاد‌های حاکمیتی و شرکت گهرزمین و شرکت ملی مس به عنوان معین اقتصادی ایجاد شده که در رابطه با این موارد به زودی تعیین تکلیف خواهیم داشت و می‌بایست معین‌های اقتصادی با همکاری و کار‌های جهادی توانمندسازی مردم را در دستور کار خود قرار دهند.
وزیر صمت در پایان ضمن تقدیر از نقش اصحاب رسانه و مطبوعات در فرهنگ سازی این امر مهم تاکید کرد: در شرایط جنگ اقتصادی ناشی از تحریم و شیوع بیماری کرونا صنعت کشور ۸ درصد رشد داشته است و اکثر رشته‌های صنعتی اکنون در کشور در سه شیفت در حال کار کردن هستند.   بیشتر بخوانید: بی‌توجهی ناظرین فنی؛ علت اصلی وقوع حوادث در معادن انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی صنعت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی صنعت جنوب استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۲۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم

به گزارش قدس آنلاین، عباس علی‌آبادی، در افتتاحیه ششمین نمایشگاه ایران اکسپو، با بیان اینکه اکنون ایران با وجود تحریم‌ها یکی از قطب‌های اقتصاد و صنعت منطقه است، اظهار داشت: بالغ بر ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی کشور شامل صادرات غیرنفتی، نفتی و واردات است که از این رقم نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار مربوط به صادرات غیرنفتی است.

وی افزود: کشورهای همسایه افریقایی، کشورهای اسلامی و دوست در اولویت توسعه روابط و همکاری اقتصاد با جمهوری اسلامی ایران هستم ضمن اینکه عضو ناظر تجارت جهانی هستیم و با حضور در پیمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تعامل سازنده‌ای با این پیمان‌های این کشورها داریم.

علی‌آبادی بیان داشت: در سازمان همکاری اکو با ۹ کشور همسایه و منطقه همکاری داریم و موافقتنامه تجاری در حال پیگیری است با هشت کشور اسلامی در حال توسعه، موافقتنامه تجارت ترجیحی امضا کرده و در حال اجرا هستیم. همچنین در سازمان همکاری اسلامی با کشورهای عضو موافقتنامه تجارت ترجیحی داشته و همکاری‌های تجاری را برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا، موافقتنامه تجارت آزاد و با تعدادی دیگر از کشورها موافقتنامه تجارت ترجیهی به امضا رسیده و با برخی دیگر از کشورها در حال مذاکره هستیم، ما آماده عامل هستیم و دست همکاری اقتصادی با کشورها و ملت‌های جهان را می‌فشاریم.

توسعه روابط تجاری با کشورهای شرکت‌کننده در نمایشگاه اکسپو

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران اکسپو ۱۴۰۳ گفت: تلاش می‌کنیم این نمایشگاه بتواند با ارائه شفافیت توانمندی‌ها و شناسایی نیازمندهای طرفین گام جدی را در توسعه اقتصادی بردارد.

علی‌آبادی ادامه داد: مهم‌ترین هدف این نمایشگاه توسعه روابط تجاری با کشورهای شرکت‌کننده است، ایران در حوزه تجارت مزایای نسبی بسیاری دارد که می‌تواند تسهیل گر بسیاری از تعاملات در سطوح مختلف راهبردی باشد.

وی بیان کرد: زمینه‌های همکاری را تسهیل می‌کند ایران در حوزه تجارت مزایای نسبی دارد که می‌تواند تسهیل گر در حوزه راهبردی باشد همچنین چهره واقعی بخشی از توانمندی‌های ایران در این نمایشگاه‌ها معرفی می‌شود و زمینه برای همکاری‌های اقتصادی فراهم می‌گردد.

حضور بازرگانان و تجار از ۱۰۰ کشور دنیا

وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به حضور بازرگانان و تجار از ۱۰۰ کشور دنیا گفت: توجه به جایگاه ایران در کنار ظرفیت معدنی و کشاورزی و صنعتی فرصت‌های زیادی را فراهم می‌کند در این راستا رویکرد اصلی برنامه‌های وزارت صمت مبتنی بر تعاملات در عرصه بین‌الملل و کسب و کار دانش بنیان است.

وی بیان داشت: برنامه ما در مرحله اول جهت‌دهی توسعه اقتصادی بر پایه رشد اقتصادی پایدار با تعاملات بین‌المللی با محصولات فناورانه است، دوم توسعه زیرساخت‌های تجاری و افزایش سهم کشور از تجارت بین‌المللی از دیپلماسی اقتصادی است.

اولویت به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازارهای جهانی و فناوری

علی‌آبادی با بیان اینکه اولویت‌دادن به دیپلماسی اقتصادی با هدف ورود به بازارهای جهانی و فناوری است گفت: تعامل سازنده با کشورهای منطقه در انتقال فناوری و صنعتی مهم‌ترین اقدام است، فعال‌سازی میزهای کالایی کشور و استانی با هدف شناسایی ظرفیت صادرات به کشورهای هدف با همکاری وزارت امور خارجه و بهره‌مندی حداکثری از روابط سیاسی در ایجاد بازارهای جدید و حوزه تامین است.

وی اضافه کرد: افزایش کارایی و فعال کردن رایزنان بازرگانی در حرکت رقبای ایران، ارائه اطلاعات کامل به بازرگانان ایرانی و تنوع‌بخشی به تجارت با کمک ارزهای محلی، توسعه بازارهای مرزی جهت افزایش صادرات و منابع خارج از کشور، بهره‌گیری از ظرفیت اتاق‌های بازرگانی با سایر کشورها و بخش خصوصی در روابط خارجی و گسترش بازارهای صادراتی از مهم‌ترین اقدامات است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است/ آماده تعامل هستیم
  • وزیر صمت: با وجود تحریم ۱۵۳ میلیارد دلار تجارت خارجی داریم
  • ۱۵۳ میلیارد دلار؛ حجم تجارت خارجی ایران
  • ما آماده تعامل هستیم، حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان
  • احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند