Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@17:09:21 GMT

جهان به تولید نفت بیشتری از سوی اوپک پلاس نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۲۸۵۱

جهان به تولید نفت بیشتری از سوی اوپک پلاس نیاز دارد

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز نوشت: همین چند هفته پیش آژانس بین المللی انرژی گفته بود که تولید نفت باید برای کاهش انتشار گازهای آلاینده کاهش یابد.

دیده بان انرژی جهان مستقر در پاریس گفت: اوپک پلاس باید برای تامین تقاضای بازارهای نفت به  اندازه کافی ، تولید بیشتری داشته باشد. افزایش تقاضا و سیاست های کوتاه مدت کشورها  با خواسته آژانس برای پایان دادن بر سرمایه گذاری نفت و گاز و زغال سنگ در گزارش منتشر شده در ماه گذشته مغایرت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود نوشت: انتظار می رود اوپک پلاس که ۲۴ عضو دارد و عربستان و روسیه کشورهای اصلی آن را تشکیل می دهند عرضه نفت خام را به میزان روزانه ۱.۴ میلیون بشکه افزایش دهند که این رقم بالاتر از هدف تعیین شده برای ژوئیه ۲۰۲۱ تا مارس ۲۰۲۲ است.

بهای نفت امروز جمعه به بالاترین رقم در دو سال گذشته و به میزان نزدیک به ۷۳ دلار در هر بشکه داد و ستد شد و انتظار می رود این روند افزایشی برای هفته سوم نیز ادامه داشته باشد که به دلیل خوشبینی نسبت به بهبود تقاضا است.

اعضای اوپک پلاس آوریل (فروردین) گذشته در زمینه کاهش تدریجی تولید پایین نفت از ماه مه تا ژوئیه توافق  و این تصمیم را در نشست اول ژوئن (تیر) قطعی کردند.

دیده بان انرژی اعلام کرده بعید به نظر می رسد تامین تقاضای بهبود یافته مشکلی ایجاد کند.

این سازمان پیش بینی کرده که اوپک پلاس از ظرفیت موثر تولید ۶.۹ میلیون بشکه در روز بعد از ماه ژوئیه برخوردار خواهد بود و مذاکرات ایران و قدرت های جهان می تواند تولید این کشور را از فشار تحریم آمریکا آزاد کند.

آژانس بین المللی انرژی در این زمینه گفت: اگر تحریم های ایران برداشته شوند ۱.۴ میلیون بشکه نفت دیگر در روز به بازار عرضه خواهد شد.

آژانس بین المللی انرژی با گزارش خود موسوم به «صفر مطلق تا سال ۲۰۲۵» که ۱۸ مه (اردیبهشت) منتشر شد،  صنعت انرژی را  تکان داد.

این آژانس در این گزارش آورده است اگر سرمایه گذاران  می خواهند جهان به اهداف تعیین شده در محدودیت انتشار گازهای آلاینده ناشی از افزایش دما تا اوسط قرن آینده دست یابد،  نباید در زمینه طرح های سوخت فسیلی سرمایه گذاری کنند.

آژانس در گزارش روز جمعه خود آورده است: تقاضای نفتی قرار است همچنان روز به افزایش باشد و تلاش های بیشماری مورد نیاز برای دستیابی به اهداف تعیین شده را تضعیف می کند.

برچسب‌ها اوپک اوپک پلاس تحریم آژانس بین‌المللی انرژی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوپک اوپک پلاس تحریم اوپک اوپک پلاس تحریم آژانس بین المللی انرژی ایران آژانس بین المللی انرژی اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۲۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش می‌کنیم هرگونه شبهه‌ای از برنامه هسته‌ای ایران زدوده شود

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: تلاش می‌کنیم با انجام اقداماتی هرگونه شک و شبهه‌ای از برنامه هسته‌ای ایران زدوده شود و در مسیر صحیحی با ایران پیش خواهیم رفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نشست مشترک خبری رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی کشورمان صبح امروز_سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت_ در حاشیه نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان آغاز شد.‌

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این نشست خبری اظهار داشت: طی دو روز حضورم در ایران نشست‌های خیلی مهمی را با مذاکره کننده ارشد و وزیر امورخارجه ایران داشتم و در خصوص شروع و تقویت روابط دو طرف را تبادل نظر کردیم.

وی گفت: شب گذشته هم رایزنی‌های فشرده و خوبی را برای اتخاذ تصمیماتی برای گام‌های متقبال داشتیم.

گروسی تصریح کرد: همانطور که آقای اسلامی گفتند سال قبل توافق کردیم بر صدور بیانیه‌ای که بتوانیم مسیر آینده را بدانیم و در خصوص سطح همکاری‌های ایران و آژانس در حوزه نظارتی و پادمانی اشاره می‌کند و البته حل مسائل باقیمانده هم نیازمند تلاش‌ها و گام‌های جدی دو طرف است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود: علی رغم کاستی‌ها و پستی بلندی‌های موجود ولی این روند تعامل وجود داشته است و پیشنهادی را ارائه کردم که گام‌های عملیاتی است که مسیر آینده را روشن می‌کند و تیم‌های دو طرف در حال حاضر در گفت‌وگو با یکدیگر برای ترسیم مسیر آینده هستند.

گروسی اظهارداشت: قصد ما این نیست که سند جدیدی داشته باشیم بلکه همان سند مارچ را برای همکاری‌ها و تعاملات بین دو طرف داشته باشیم و این سند از این ظرفیت برخوردار است که مسائل باقیمانده دو طرف را حل و فصل کند که اینها نیز در چارچوب ان پی تی و پادمان است.

وی افزود: امروز هم بر روی برداشته شدن گام‌های جدی و عملیاتی در راستای تحقق این موضوع تاکید کردیم.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص نگرانی ایران از نقش مخرب اسرائیل در برنامه هسته‌ای خود، تصریح کرد: ما به بازیگران خارجی توجه نداریم و مخاطب ما ایران است و نقش ایران را در نظر می‌گیریم. برای ما منافع و امنیت منطقه‌ای مهم است و به آن توجه داریم. تلاش می‌کنیم با انجام اقداماتی هرگونه شک و شبهه‌ای از برنامه هسته‌ای ایران زدوده شود و در مسیر صحیحی با ایران پیش خواهیم رفت.

گروسی بیان کرد: ما باید با ایران همکاری کنیم تا به مسیر قبلی برگردیم و شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم و می‌دانیم که چه اقداماتی باید در این زمینه انجام شود.

سند جدیدی در کار نیست

گروسی اظهارداشت: قصد ما این نیست که سند جدیدی داشته باشیم بلکه همان سند مارس را برای همکاری‌ها و تعاملات بین دو طرف داشته باشیم و این سند از این ظرفیت برخوردار است که مسائل باقیمانده دو طرف را حل و فصل کند که اینها نیز در چارچوب ان پی تی و پادمان است.

وی افزود: امروز هم بر روی برداشته شدن گام‌های جدی و عملیاتی در راستای تحقق این موضوع تاکید کردیم.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص نگرانی ایران از نقش مخرب اسرائیل در برنامه هسته‌ای خود، تصریح کرد: ما به بازیگران خارجی توجه نداریم و مخاطب ما ایران است و نقش ایران را در نظر می‌گیریم. برای ما منافع و امنیت منطقه‌ای مهم است و به آن توجه داریم. تلاش می‌کنیم با انجام اقداماتی هرگونه شک و شبهه‌ای از برنامه هسته‌ای ایران زدوده شود و در مسیر صحیحی با ایران پیش خواهیم رفت.

گروسی بیان کرد: ما باید با ایران همکاری کنیم تا به مسیر قبلی برگردیم و شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم و می‌دانیم که چه اقداماتی باید در این زمینه انجام شود

کد خبر 751452

دیگر خبرها

  • بازتعریف تعاملات آتی ایران و آژانس در اصفهان
  • کنفرانس اصفهان می‌تواند به همکاری هسته‌ای ایران و جهان کمک کند
  • کنفرانس خبری رییس سازمان انرژی اتمی و مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی
  • تلاش می‌کنیم هرگونه شبهه‌ای از برنامه هسته‌ای ایران زدوده شود
  • سند جدیدی در کار نیست/ معیار کار آژانس و ایران بیانیه مشترک است
  • در دیدار گروسی و باقری چه گذشت؟
  • دیدار مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با امیرعبداللهیان
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز به کار کرد
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • از اولین کنفرانس بین المللی علوم و فنون هسته ای در اصفهان چه می دانیم؟/ رافائل گروسی؛ مهمان ویژه ایران در «نصف جهان»