Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@22:10:39 GMT

مهم‌‌ترین ضعف کشور انتخاب استانداران غیر بومی است

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۳۱۳۲

مهم‌‌ترین ضعف کشور انتخاب استانداران غیر بومی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محسن رضایی عصر امروز در برنامه تلویزیونی شبکه باران با بیان اینکه برای دست‌یابی به قله‌های موفقیت باید تلاش‌های زیادی انجام شود، اظهار کرد: مردم ایران در طول تاریخ دو فیلم بزرگ انجام داده و قطعا قیام سوم  دست‌یابی به قله‌های بلند پیشرفت و عدالت اجتماعی است.

وی با اشاره به نقش استان‌ها و اقوام‌های مختلف در پیشرفت اقتصادی کشور گفت: باید استان‌ها و اقوام ایرانی را با ایجاد مناطق اقتصادی به یک‌دیگر متصل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با انتقاد از انتقال سپرده‌های مردم استان‌ها به خارج از کشور بیان کرد: باید با برنامه‌ریزس سپرده های مردم در همان استان مانده و باید خرج آن استان شود لذا استفاده از سپرده‌های مردم دیگر استان‌ها در تهران و خروج آن از کشور و وارد کردن ارز زیبنده کشور نیست.

رضایی با تاکید بر اینکه دولت اقدام و تحول دولت پایان دادم‌به اقدانات بی‌پشتوانه است، تصریح کرد: تمامی استان‌های کشور دارای ویژگی و ظرفیت‌های بسیار خوب و ارزشمندی هستند به این دلیل باید برای هر استان برنامه ویژه مختص به همان استان نوشته شود.

وی نسخه واحد برنامه نوشتن از تهران برای استان‌ها به معنای نادیده گرفتن ظرفیت مردم هر استان دانست و افزود: در دولت اقدام و تحول به ویژگی‌های آمایش سرزمینی هر استان توجه و نسخه پیشرفت هر استان تهیه شده است.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه هر کدام از استان‌ها به اندازه یک کشور می توانند، تصریح کرد: اختیارات تصمیم گیری در زمینه اقتصاد به هر استان‌ محول شده و استان‌هایی که با کشورهای مختلف همسایه هستند باید از ظرفیت صادرات بهره‌مند شوند، لذا به راحتی می‌توان تمام ایران را به کارگاه‌های بزرگ اقتصادی تبدیل کرد.

رضایی یکی از ضعف های کشور انتخاب استانداران غیر بومی دانست و بیان کرد: در دولت اقدام و تحول چیزی به نام پارتی بازی و امتیاز دادن نداشته و استانداران تمامی استان‌ها از مردمان همان استان انتخاب می‌شوند زیرا با ویژگی ها و ظرفیت های آن منطقه آشنایی دارند.

وی با تاکید بر حمایت کامل دولت اقدام و تحول از استانداران گفت: دولت از طریق اطلاعات پژوهشی به مدیران استانی کمک کرده و با همه توان دولت پشت استانداران است و از آنان حمایت می کند.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری معلمین، کشاورزان و کارگران را جزو اقشار آسیب‌پذیر جامعه دانست و بیان کرد: مهم‌‌ترین هدف در دولت اقدام و تحول راه‌اندازی نهضت بزرگ خانه‌سازی ایرانیان است به‌طوری که فردی با تامین ۱۰ درصد هزینه ساخت خانه می‌تواند ۹۰ درصد مابقی را از بانک تسهیلات گرفته و ضامن آن فرد خانه ساخته شده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری استان ها تحول دولت اقدام و تحول استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۳۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۸ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند

دکتر علیرضا کریمیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر افزود: از ۱۵۱ هزار و ۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵ هزار و ۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند و کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

وی افزود: افرادی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در یک یا چند کد ترکیب رشته از مجموعه امتحانی در دوره روزانه یا سایر دوره‌ها شده‌اند، تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت فرصت دارند نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود حداکثر ۵۰ کدرشته ‌محل اقدام کنند.

کریمیان با اشاره به اینکه از تعداد بیش از ۱۲۵ هزار نفری که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، ۶۸ هزار و ۷۶۵ نفر مرد و ۵۶ هزار و ۴۰۹ نفر زن هستند، گفت: تاکنون بیش از ۸۸ هزار نفر از داوطلبان مجاز نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند اما این آمار شامل مجازین دانشگاه آزاد اسلامی نیست.

وی یادآور شد: با توجه به چهار اصلاحیه برای دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اضافه شدن ظرفیت و یا تغییر و حذف برخی کدرشته محل ها، داوطلبان در صورت نیاز می توانند نسبت به ویرایش فرم انتخاب رشته خود تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت اقدام کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه دانشگاه آزاد به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های آن دانشگاه اقدام کنند. کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه سنجش درج شده است.

کریمیان افزود: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و … در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

کد خبر 6092978

دیگر خبرها

  • یکی از مطالبات مردم در دور اول انتخابات مجلس موضوع تحول بود
  • ۸۸ هزار داوطلب دکتری انتخاب رشته کردند
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • ۸۸ هزار داوطلب آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کردند
  • وزیر کشور: انتخابات در بهترین وضع برگزار شود
  • استانداران در صف مقدم مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باشند
  • مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم به شکل مطلوب برگزار خواهد شد
  • وحیدی خطاب به استانداران: انتخابات در بهترین وضع برگزار شود
  • صحرایی: غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد