Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، حجت الاسلام اسماعیل صلواتی در خطبه های نماز جمعه قلعه رئیسی با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی بیان کرد: این روزها مهمترین ترفند استکبار رسانه ای برای مشرکت حداقلی برجسته سازی تحریم انتخابات ،القای دروغین مهندسی انتخابات، بی ثمر شمردن رای مردم، تحریف دلخوری مردم از عملکرد بد مدیران به قهر مردم از نظام و تسری ناکارآمدی را ضعف مسئولان مختلف به ضعف و ناکارآمدی نظام اسلامی و برنامه ریزی برای ناامن سازی و بحرانی جلوه دادن شرایط کشور و تلاش برای هراس افکنی به قدرت رسیدن نیروهای انقلاب والقای تصویر سخت و ناکارآمد از نیروهای انقلاب و به چالش کشاندن ساختار انتخابات و تهاجم به شورای نگهبان و انگاره سازی کاذب و دوقطبی دروغین از آزادی های سیاسی رو اجتماعی و متهم کردن جبهه انقلاب به مخالفت با آزادی های فردی و اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه قلعه رئیسی تصریح کرد: راهکار مقابله با این ترفند دشمن‌ این است که ما در این شرایط از مطالبات اصلی مردم یعنی معیشت و ناهماهنگی و ناکارآمدی های مسئولان و لزوم پاسخگویی انان جزء مطالبات اصلی همه ما باشد و با اخلاق و متانت به فرافکنی ها پاسخ داد.

وی با بیان اینکه اگر این روزها موضوع کاهش احتمالی مشارکت مردم مطرح می شود بخاطر دلخوری مردم از عملکردهاست نه ناامیدی از نظام اسلامی است خاطرنشان کرد: در آستانه دهه کرامت هستیم باید تلاش کنیم مرام نامه زندگی بزرگوارانه و حیات کریمانه و طیبانه را عمل کنیم  ولایت مداری ،خوش برخوردی، پرهیز از حسادت و اختلاف و نزاع و ذلت ناپذیری، همسایه داری، وفای به عهد، استکبار ستیزی، مظلوم نوازی و ظلم وظالم ستیزی، اجتناب از فحاشی عملی و قولی و آبروداری برای  خود و دیگران و پاسخ نیک به بدیهای دیگران،از مختصات  زندگی کریمانه است.

صلواتی با بیان اینکه حیات کریمانه علاوه بر حوزه های رفتارهای فردی و اجتماعی این فضیلت جنبه اجتماعی و ملی هم دارد تاکید کرد: همانطور که یک فرد می تواند منش کریمانه و بزرگوارانه داشته باشد یک گروه و جامعه و ملت و امت  هم می توانند اهل کرامت باشند یقینا وحدت و همدلی و همبستگی و اتحاد در جامعه از عوامل اصلی حیات کریمانه جامعه  است و انتخابات یک فرصت ناب برای اعتلای کرامت ملی و حیاط طیبانه و کریمانه است.

خطیب جمعه قلعه رئیسی یادآور شد: حقیتا صاحبان تفکر غیر انقلابی وغرب گرایان با اقداماتشان و عملکردشان حیات کریمانه و طیبانه امت ما را خدشه دار کردند و برای امت کریم ما درد و رنج و گرفتاری و بیکاری و گرانی و تورم و حقوق های نجومی و مشکلات معیشتی ایجاد نمودند مع الاسف پاسخگو نیستند طلبکار هستند وان شاء الله ملت ما در این انتخابات با این تفکر خداحافظی می کنند و زمینه را برای تحقق حیات کریمانه و حیات طیبانه با انتخاب تفکر انقلابی و دولت جوان حزب اللهی فراهم می کنند و در روز جمعه بعد به فردی مکتبی و صالح و دین دار و دارای مدیریت و توانمندی در امور اجرایی و دارای اخلاص در عمل و دارای روحیه ساده زیستی و به دور از اشرافیگری و دارای حسن سابقه و با ایمان و عدالتخواه و ضد فساد و امیدوار و معتقد به جوانان و مردم و دارای عملکرد انقلابی و جهادی به یک انسان شایسته و وارسته و مومن رای می دهند.

امام جمعه قلعه رئیسی چند تذکر در زمینه انتخابات و برگزاری آن داد و عنوان کرد: اولا مجریان و ناظران بدانید رای حق الناس است و آخرت خودتان را قربانی دنیای دیگران نکنید وامین و امانت دار باشید و خیانت نکنید و زمینه خیانت دیگران را هم فراهم نکنید له یا علیه کسی غش نکنید و صادقانه و عادلانه و بیطرفانه عمل کنید و مر قانون را اجرا کنید.

وی ادامه داد: به مردم عزیزمان خصوصا اهالی چاروسا و قلعه رئیسی سفارش می کنم روز  ۲۸ خرداد روز یاری حق و یاوری امام عصر (عج) و یاری نظام الهی و توحید جمهوری اسلامی و روز حمایت از اسلام و قران و عترت و ارزشهای سلامی و روز حراست و دفاع از خون شهدا و نظام و انقلاب و اسلام است و روز دفاع از ولایت است و با فضلیت ترین عمل در این روز مشارکت در انتخابات و انتخاب اصلح است و باعث خشنودی خدای متعال و خوشحالی امام عصر(عج) است.

صلواتی با بیان اینکه همگان بدانند رای دادن بر اساس قوم گرایی و قبیله گرایی و طایفه گزی و انتخاب با ملاک های غیر الهی و غیر ارزشی مذموم است اظهار داشت: باید در انتخاب افراد دقت کنیم چون در واقع داریم فکر و اندیشه و شخصیت خویش را به نمایش می گذاریم و زیباست که در انتخابات شورای اسلامی به افراد پاک و مومن و متدین و اهل رعایت و دلسوز و توانمند و متخصص و اهل مسجد و جماعت وجمعه و اهل ایمان رای دهیم.

ریس شورای فرهنگ عمومی چاروسا تاکید کرد: حساسیت کاذب ایجاد نکنیم در همان منطقه خودمان و روستای خودمان و شهر خودمان رای دهیم و برای رای دادن به دوستان و بستگان و اقوام در شورای شهر از روستاها و شهرهای دهدشت و یاسوج به سمت چاروسا و قلعه رئیسی  غشن کشی و لشکرکشی نکنیم و حق دیگران را تضییع نکنیم اجازه بدهید اهالی شهر شهیدان قلعه رئیسی و اهالی چاروسا خودشان برای خودشان و مدیریت شهری و روستاییشان تصمیم بگیرند به افرادی که با این ترفندها و دیگر اعمال خلاف روح جوانمردی به دنبال جمع آوری رای هستند می گویم به هدفتان نمی رسید اگر برسید موفق نمی شوید و همیشه عذاب وجدان دارید و آخر هم از گندم ری نخواهید خوردو کامیاب نمیشوید.

امام جمعه قلعه رئیسی به روز دختر اشاره کرد و گفت: دختر هدیه الهی و ریحانه خوشبوی خداوند و برکت و رحمت و رافت الهی هست و نشانه سعادت و رزق عظیم و حسنه و باقیات الصالحات هستند و بشارت و عامل ورود به بهشت و مانع جهنمی شدن پدر می شود دختر نیازبه  محبت و احترام دارد و این نیاز باید توسط پدر در خانه تامین شود پداران تلاش کنند دختران مومن و متدین وانقلابی و ولایت مدار و آراسته به زیور عفاف و حیا و حجاب تربیت کنند.

اسماعیل صلواتی به موضوع سرقت کابل و سیم های برق وتاسیسات آب اشاره و متذکر شد: یک حرکت زشت و غیر انسانی درحال فراگیر شدن است انتظار است در جهت صیانت از بیت المال مردم همه همکاری کنند و مواظبت کنند و مسئولان انتظامی و امنیتی و اطلاعاتی و قضایی چاره اندیشی کنند و نگذارند یک عده ای در روز روشن اینچنین به مردم  و امکانات عمومی هتک حرمت خسارت وارد کنند.

انتهای پیام/82021

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیسی امام جمعه انتخابات جمعه قلعه رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۳۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران

آفتاب‌‌نیوز :

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده ادوار مجلس و استاد علوم سیاسی در گفتگو با هم‌میهن به تشریح و بررسی تأخیر در ایجاد گشت ارشاد واقعی مسئولان پرداخت.

مشروح این گفتگو را در ادامه می خوانید؛

* یکی از وعده‌های ابراهیم رئیسی تشکیل گشت ارشاد مسئولان بوده است؛ نظرتان درباره عملکرد دولت در رابطه با ایجاد گشت ارشاد مسئولان چیست؟

مقایسه دو گشت ارشاد حاکی از آن است که دو بار این طرح شکست خورده است و هر دو شکست جزو موضوعات منفی کارنامه دولت است. گشت ارشاد عفاف و حجاب بدون قانون، کار خود را انجام می‌دهد. وقتی قانون وجود ندارد مردم در بلاتکلیفی دچار ظلم می‌شوند. متاسفانه اصرار جدی نیز در این رابطه صورت گرفته درحالی‌که هنوز لایحه حجاب و عفاف تعیین‌تکلیف نشده عده‌ای بدون پشتوانه قانونی در حال وارد آوردن فشار بر مردم هستند.

خبرهای مرتبط
اصولگرایانِ منتقد «گشت ارشاد»، تغییر موضع داده اند؟ /دولت رئیسی همچنان مدافع رویکردهای تند و سلبی در موضوع حجاب
تکرار حمایت های دولت از گشت ارشاد /تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
شبکه قدرت، اجازه گشت ارشاد مدیران را به رئیسی نمی دهد /خود او هم صاحب نفوذ نیست
گشت دوم مربوط به فساد و سوءاستفاده‌های اقتصادی است که در سکوت دچار شکست شده است. چند پرونده عمده مانند پرونده معروف به باغ گیلاس در اُزگُل است. پرونده دیگر چای دبش است که رئیس قوه قضائیه اعلام کرد کسی در این رابطه به دستگاه عدلیه معرفی نشده است درحالی‌که قبل از آن اعلام شد احتمالاً ۶۰ نفر در این پرونده دچار اهمال شده باشند.

اما به نظر می‎آید هیچ پیگیری‌ای صورت نگرفت و مسائل دیگر نیز در این رابطه مطرح شد. بنابراین در زمینه گشت ارشاد مدیران نیز کارنامه موفقی وجود ندارد، یا آن‌گونه که تبلیغات گسترده‌ای در بحث گشت ارشاد حجاب صورت گرفته، شفافیت اعتمادسازی در مورد گشت ارشاد مدیران انجام نشده و آنچه می‌بینیم نوعی لاپوشانی است. به هر حال در مواردی که تخلف وجود دارد، خلاف‌واقع‌هایی صورت گرفته و از اسامی مقدس سوءاستفاده شده است؛ از استفاده اسامی چهارده معصوم در چای دبش گرفته تا عناوین مذهبی در موضوع باغ اُزگُل.

* دولت دستگیری برخی از مدیران میانی و رده پایین را در راستای گشت ارشاد مسئولان گزارش کرده است. این گزارش‌ها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

شاهد آن هستیم که نه‌تنها گشت ارشاد کارکرد نداشته و گزارش شفافی ارائه نشد، بلکه لاپوشانی هم صورت گرفته است. واقعیت این است که مردم این موارد را درک می‌کنند و مواردی که مسائل ایضایی بدون محفل قانونی صورت می‌گیرد اما در مواردی که به حقوق ملت مربوط است برخورد شفاف، جدی و قانونی صورت نمی‌گیرد. معتقدم بسیاری از وظایف قانونی دولت در پرداختنِ حقوق مردم، تحت‌الشعاع شرایطی قرار دارد که ارشاد غیرقانونی صورت می‌گیرد. بزرگترین ضربه به اعتماد و امنیت یک کشور زمانی زده می‌شود که قوانین یک کشور فقط برای مردم نوشته شود. متاسفانه شاهدیم که در برخی موارد که قانون هم وجود دارد، زور قانون به صاحبان قدرت نمی‌رسد اما برای بخشی از مردم، برخوردکنندگان خود را از قانون بالاتر می‌بینند.

* به نظر شما اگر قرار باشد گشت ارشاد مسئولان به صورت واقعی راه‌اندازی شود چه موضوعاتی باید مورد توجه قرار گیرد؟

مفهوم ارشاد، وجه جدی روشنگری و شفاف‌سازی است. ارشاد نوعی برخورد است که همزمان منجر به نوعی تعلیم و تربیت عمومی می‌شود. اگر گشت ارشاد مقابله با فساد صورت گرفته پس باید با ارائه گزارش آشکارِ آن به مردم جلب اعتماد مردم انجام شود و از سوی دیگر نقش پیشگیرانه در مقابل فسادهای بیشتر را داشته باشد. ولی متاسفانه هنوز گزارش مشخص و روشنی در این رابطه وجود ندارد و در مواردی نیز خارج از گشت ارشاد حکومتی توسط برخی از رسانه‌ها خبر از فساد داده می‌شود.

در این موارد متاسفانه دولت نه‌تنها به وظیفه ارشادی خود عمل نمی‌کند بلکه دستگاه‌های مختلف به سمت لاپوشانی حرکت کرده و این پرونده‌ها را مشمول قاعده زمان می‌کنند. مشمول قاعده زمان شدن این پرونده‌ها دو وجه دارد؛ بخشی از آن شامل مسائل حقوقی شده و اگر پرونده بعد از زمان مشخص بررسی نشود، عملاً امکان پیگرد قضایی برای بررسی آن وجود ندارد. ولی مد نظر من؛ مشمول قاعده زمانی از نظر فراموش کردن نزد اذهان عمومی است.

عده‌ای بر این عقیده‌اند که اگر موضوعی مطرح نشده و از دستور اخبار خارج شود، از محل توجه مردم نیز دور می‌شود درحالی‌که انباشته شدن پرونده‌های فساد در حال بررسی یا غیرشفاف، به افکار عمومی در جامعه ضربه می‌زند.

* حکومت ما برای شروع این گشت ارشاد باید از کدام نهاد شروع کند؟

هر پرونده فسادی سه ضلع اصلی دارد؛ اول کسانی که سوءاستفاده مالی می‌کنند و در رأس هرم قرار دارند. گروه دوم لابی‌گر یا دلال این افراد هستند و این افراد سوءاستفاده‌گر را به امتیازات موجود به‌ویژه رانت‌های دولتی وصل می‌کنند. دسته سوم، افراد نزدیک به قدرت هستند که از طریق دلال‌ها به مختلسین ربط پیدا می‌کنند. اگر نگاهی به مجموعه پرونده‌های بزرگ ایران داشته باشیم که جمع آنها به ده‌ها میلیارد دلار براساس نرخ روز می‌رسد، این سه ضلع در آن وجود دارد.

متاسفانه در گذشته به‌طور عمده رأس هرم (اختلاس‌گران) مورد مجازات قرار گرفتند و مجازات لابی‌ها یا افراد قدرتمند که اُلیگارشی قدرت را شکل داده‌اند، شفاف نبوده است. اما مهم این است که سرنوشت پول‌های اختلاس‌شده هم مشخص نشده است. مبلغ برخی از پول‌های اختلاس‌شده (از دهه ۷۰ به بعد) بیش از بودجه اعتبارات عمرانی آن سال بوده است اما سرنوشت این پول‌ها مشخص نشده است.

باید با سه ضلع مثلث برخورد شود. گاهی اسامی خاصی مطرح می‌شود که یا آنها مجازات می‌شوند یا مجازات‌شان در گذر زمان محو می‌شود. اما نتیجه عدم برخورد با فساد شکل‌گیری اُلیگارشی قدرت و ثروت است؛ اُلیگارشی‌ای که صاحبان قدرت و ثروت شکل می‌دهند و می‌بینیم که عملاً این موضوع فساد و مثلث فاسد را بیمه می‌کند.

* یک سال دیگر انتخابات ریاست‌جمهوری است و راه‌اندازی گشت ارشاد مدیران یکی از وعده‌های آقای رئیسی بوده است. عدم به نتیجه رسیدن و حتی مشخص و شفاف نشدن ابعاد پیگیری آن در کشور، چه تاثیری بر جامعه دارد و چه نتیجه‌ای برای این دولت و آقای رئیسی رقم می‎زند؟

دولتمردان فکر نکنند که مردم این وعده‌ها را فراموش می‌کنند، مردم هیچ وعده‌ای را فراموش نمی‌کنند؛ به‌ویژه وعده‌های مقابله با فساد. تجربه نشان داده که بخش اعظم فسادخیزی‌ها در کشور ناشی از اصرار دولت‌ها بر حفظ شرایط است. به‌طور مشخص چندنرخی بودن ارز در کشور یکی از عوامل فساد است.

در سال ۱۴۰۲ میزان ارزی که با رقم غیرآزاد توزیع شده، حدود ۶۹ میلیارد دلار است. در حقیقت ۶۹ میلیارد دلار را دولت در ردیف‌های مختلف توزیع کرده است که کل این رقم‌ها پایین‌تر از نرخ ارز آزاد در بازار است. در حال حاضر دلار ۲۸۸۰۰ تا ۴۲۰۰۰ تومان وجود دارد اما نرخ ارز در بازار آزاد فراتر از این ارقام است. این اصرار بر چندنرخی بودن ارز، بیشترین سود را به رانت‌خواران بخشیده است. تاکید می‌کنم این به معنای گزارش یک فساد نیست بلکه گزارش زمینه فساد است.

* آیا دولت سیزدهم توانایی راه‌اندازی گشت ارشاد مدیران را دارد؟

معتقدم که دولت رئیسی برخلاف ادعاهای اولیه زودتر از دولت‌های گذشته در مقابل اُلیگارشی قدرت و ثروت دچار ناکارآمدی شد.

دیگر خبرها

  • ابراهیم رئیسی دوباره از «گشت ارشاد مدیران» گفت؛ در دستور باشد!
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • «گشت ارشاد مدیران»؛ یک وعده شبه احمدی نژادی دیگر در دولت رئیسی /فسادها و تخلفات در سکوت فراموش می‌شوند؟
  • سه سال انتظار برای ارشاد مدیران
  • فلاحت پیشه: هم گشت ارشاد حجاب ناموفق بود هم گشت ارشاد مدیران